Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok rulletten er riktig ja.
    Det er dessverre slik at de fleste regler som begrenser er ikke systemtekniske men menneskekontrollerte.

    Ellers er det jo i og for seg riktig at reglene sier at mellomlanding i en dyrere sone ikke skal forekomme og i tilfelle så må man løse flere billetter..
     
    Gullars liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Agentrulett kan være litt pinlig. Prøvde igjen nå, og kom tilbake til hun samme som i sted... :oops: Tenker vi gir oss der :rolleyes:
     
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge til jul enda, og mulighet til å tjene masse poenger så toget er vel ikke gått for reise til jul (selv om akkurat denne glapp)?
    Jeg er forøvrig en av dem som har fått gjennom reise til sluttdestinasjons pris på tross av mellomlanding i dyrere sone, så det var i alle fall ingen systemtekniske begrensninger den gang (nå hadde jeg riktignok nok poeng til den dyrere sonen uansett, men kan jo ikke tro at det gjør noen forskjell). Jeg har imidlertid fått klar beskjed et par ganger når jeg har ringt Tallinn for å sjekke om mulige endringer at dersom jeg endrer så kommer jeg til å bli trukket "riktig" poengsum.
     
    Gullars liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringer Tallinn 2 ganger pr. uke for å oppgradere en av flightene våre fra C til F. Tipper jeg er kommet til samme agent 80% av gangene :)
     
    Gullars liker dette
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hahaha, det virker som toppen på tålmodighetsprøve å prøve seg på agentruletten for å håpe at noen gjør feil til slutt. Lykke til :)

    Forøvrig enig i at jeg har definitivt best erfaring med svenskspråklige. Noen av dem virker jo som liker jobben sin og synes det er morsomt å finne en best mulig reise, mens inntrykket av mange av de ikke-svensk språklige er at de bare er satt til å gjøre en jobb. Alltid farlig å generalisere selvfølgelig, men har flere opplevelser som har gitt meg samme inntrykk
     
    Gullars liker dette
  6. VMjo

    VMjo Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Har noen generelle spørsmål vedrørende EB, er dette riktig plass eller finnes det en mer egnet plass for spørsmå jeg ikke finner svar på i FAQ?
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Har det med eurobonus/poenguttak og gjøre er det bare fyre løs her ;)
     
  8. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Kjenner jeg blir litt oppgitt over at mine medforumister aktivt prøver å lure systemet. At noen tidligere ikke har måtte betale full poengpris for mellomlanding i dyrere sone må ha vert en feil. Dette har aldri vert vanlig praksis såvidt jeg vet.
    Agentruletten binder opp kapasitet for andre som ønsker å booke reiser...

    Lykke til med reisen Gullars, men spar heller videre og book innenfor de samme reglene vi andre må forholde oss til.


    Nye regler for færre stopp i ankomst destinasjon sone har jeg mer forståelse for at folk må kjøre agentruletten på.
     
    vegardg liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes vel ikke dette caset er så ekstremt mye verre enn alt det andre som forsøkes på med agentrulett her inne: to stopp i transittsone, HNL via Asia, osv. - for ikke å snakke med jorden rundt-turneene som det tidligere er blitt vist til med Asia via USA etc. Og da er vi ikke begynt på all ikke-agent-rulett-relatert som det snakkes om er inne (les: diverse måter å opptjene EB på som ikke er helt i henhold til hensikten). Dette handler ikke nødvendigvis alltid om å «lure systemet», men vel så mye at SAS/Tallinn opererer med veldig uklare regler og praksis og folk flest ønsker å få mest mulig ut av de midlene de har når de hører av andre hva som faktisk er mulig.

    For min egen del ønsket vi bare å komme oss til Mellom-Amerika, som faktisk koster 110k EB. Når det ikke finnes ett eneste alternativ via Nord-Amerika ser jeg ikke det helt store problemet å få undersøkt alternativ rute via Bogata, da flere her inne har rapportert at dette faktisk kan ordnes for samme pris av en litt velvillig agent. Jeg har konkludert med at engelskspråklige i Tallinn ikke vil hjelpe meg, men har fortsatt til gode å prøve en svenskspråklig samt SAS kundeservice direkte. Beklager om dette gjør at du må vente lengre i køen.

    Det er noe med å kaste den første steinen. Om du alltid tar til takke med første turen du har fått fra Tallinn, kun har benyttet deg av Fjordkraft-velkomst én gang, ikke bruker Shell MC på Payr fordi Ikano sier at det egentlig ikke skal fungere osv. er det helt greit - da skal du få moralisere så mye som du vil.
     
    DanH, Xflipper and Cforoe like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig her.
    Er litt håpløst at OSL-ARN-LAX-SJO er en lovlig rute, mens OSL-LHR-BOG-SJO ikke skal gå.
    Ruten via BOG er betydelig kortere.
     
    RoadKing and Gullars like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om det tilbakefører denne regelen så blir det en utfordring for juleferien min..
    Hvem andre enn Avianca slipper 5 seter i C over atlanterhavet?

    Blir nesten for dumt om vi må fly feks Swiss til LAX og videre derfra... Om de slipper nok seter.. Fant 4 stk til en kollega så kanskje....
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Du har booket eller skal booke juleferien? Mellom-Amerika på deg også?

    Mest av alt håper jeg jo at SAS slipper noen billetter til HKG/LAX/MIA slik at jeg slipper å bruke CT-en, men syntes absolutt alternativet til SJO/PTY var forlokkende :)
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Planen er SJO vinter 19/20 med alle ungene + farmor.
    Siste sjanse for langtur med infant (les, gratis unge) vil jeg tro..

    Så kan ikke booke dette før om halvt år, tidligst. Er redd for at vi må fly separate fly over dammen om vi ikke kan bruke Avianca. Alternativt finne et sted lenger sør, sikkert mulig det også, men blir litt mer styr med poeng. Håper å få totalt 3 CT i familien å disponere også.

    Kunne egentlig godt tenkt meg en dag i Bogota og en dag i Panama i tillegg. Og rundt 10 dager i Costa Rica så er nok ferien vell benyttet :)
     
    RoadKing and Gullars like this.
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut for at vi tenker ganske likt da :) Jeg fikk en hel dag i Bogota på utreisen og en hel dag i Panama på hjemreisen - hadde bare bookingen gått gjennom. I tillegg forsøker jeg å posisjonere oss inn for retur med CA F PTY-IAH og LH F IAH-FRA. Kjipt at CA bare flyr torsdag/søndag, men ville vært en morsom måte å teste produktet på :)
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig artig rute.
    Har dog ingen håp om å få det til for min del.. Lite trolig at jeg finner 5 seter :D
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Med F8 (som det faktisk er veldig mye av på denne ruten) får du faktisk 5 seter på CA F. Er nok hakket verre på LH F ;)
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kult nok det, men å legge 100000 poeng på bordet for en F flight er jo litt hodeløst..
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke uenig i det ;)
     
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen med expertflyer eller lignende som kjapt kan få opp et seatmap for Royal silk på TG955 kommende fredag (20/7)?

    På forhånd takk.
     
  20. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får bare feilmeldingen "There was an error message from the airline when trying to retrieve this seat map: AIRPORT CHECKIN ONLY".
     

Del denne siden