Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Nei
     
    Gullars liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ihvertfall ikke 30/12. Reiste BKK -CPH i 2007, gutta mine og jeg var alene foran gardina og bak i bussen var det vel 30-40 mennesker...
     
    Gullars liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det var den gang SAS fløy på BKK.
     
    Gullars liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Bogota er absolutt verdt et besøk. Men vær obs på at trafikken kan gå fullstendig i stå og beregn god tid.
    Guiden vår hadde beregnet 20 min, vi brukte 2 timer og 10. Årsaken var et voldsomt regnvær kombinert med opphevelse av datorestriksjoner på bilnummer ifb med høytiden. Vi hadde gudskjelov veldig god margin.
     
    Gullars liker dette
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemeldinger. Har vel egentlig mer lyst til å reise til Costa Rica enn Panama. Spesielt @RoadKing har vel flere steder anbefalt dette som reisemål. Men ekstremt vrient å finne en god reise på tiden vi tenker. Jeg har imidlertid klart å rote frem følgende:

    Utreise:
    SK309 C HAU-OSL 0705-0800
    SK4759 C OSL-MUC 1010-1225
    AV55 C MUC-BOG 2205-0410
    AV692 C BOG-SJO 2315-0035

    Hjemreise:
    AV638 SJO-SAL 0540-0700
    AV582 SAL-IAD 0800-1316
    UA950 IAD-BRU 1755-0715 (777-200)
    SN2283 BRU-OSL 1510-1710

    1) Vil dette være en lovlig ruting? Er det ok med utreise fra HAU og hjemreise til OSL?

    2) Ventetiden kan kortes ned betraktelig både på MUC ved utreise og BRU ved hjemreise mot at det legges til et ekstra segment. Vil det være lov?

    3) Hjemreisen kan alternativt starte dagen før slik at vi får en dag i San Salvador. Er byen verdt et besøk? Ankommer i så tilfelle SAL kl. 1340.

    4) Kan noen bekrefte at man får ny C-kabin i United 777-200. Har inntrykk av at alt på 777-200 og 777-300 skal være nytt nå.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris_Tracker.png
    United Polaris Tracker
     
    miura and Gullars like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    MonteVerde (regnskog naturpark) og Tamarindo (badeliv og nattliv) anbefales. Reiser med buss i mellom. Vær obs på at det må (bør) bestilles plass på bussene ellers risikerer du/dere å stå i mange timer om dere i hele tatt kommer med. Det er ikke åpenbart, men dere må faktisk følge med på at dere velger setet som står på billetten. Forsiktig med drikke, det er ikke mange (om noen) muligheter til å gå på do underveis.

    ruta di hadde vel 8 segmenter, det skal vel være innenfor mener jeg.
     
    Gullars liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Strålende! Har også lest litt rundt og oppfatter at det går greit med forskjellig utreise- og hjemreiseflyplass (open-ended?). Tenker jeg legger inn bestilling på følgende turer med Avianca Biz begge veier. Håpet er jo uansett å få oppgradert en eller aller helst begge til LH F når det nærmer seg :)

    SK309 C HAU-OSL 0705-0800
    SK4759 C OSL-MUC 1010-1225
    AV55 C MUC-BOG 2205-0410 787-8
    AV692 C BOG-SJO 2315-0035

    AV691 C SJO-BOG 1644-1959
    AV120 C BOG-LHR 2314-1430 787-8
    SK810 C LHR-OSL 1730-2040

    Er veldig godt fornøyd med effektiv retur. Kjipt opphold i MUC på utreisen, men forhåpentligvis ordner det seg med LH F, selv om det virker veldig utfordrende å finne connection til SJO/LIR fra de forskjellige LH-destinasjonene.

    Hadde håpet å bestille etter mottak av Shell MC-poeng i dag, men mangler fortsatt 2,40 trumf og 48 EB før jeg runder 110k poeng ;) Får kjøpe meg en bananklase og satse på at poengene fra Sumo snart dukker opp :)
     
    jgroneng and Cforoe like this.
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Er begynt å se litt på reisealternativer ved oppgradering til LH F. Foreløpig er det flere aktuelle avganger med F6-F8, men det virker helt håpløst å komme seg videre til SJO/LIR/PTY fra IAD/LAX/MEX/SFO/IAH (som fremstår som de mest aktuelle innreisealternativene).

    Hva er erfaringene med slipp mellom disse flyplassene? Pleier det å komme mer underveis, kan det hende billettene fortsatt ikke er sluppet, eller er det rett og slett ikke noe særlig som slippes i romjulen der borte?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Vår erfaring var at LH i juleperioden hadde zip nada tilgjengelighet til mellomamerika området i juletiden.
    Men nå skal det nevnes at vi bestilte 16 desember og reiste 1 juledag.
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg fryktet. Det blir jo i praksis det samme siden LH F ikke kan bookes før 14 dager før avreise. Er vel heller ikke utenkelig at award-billettene ble plukket da LH hadde storslippet tidligere i vår.

    Hvordan er det forresten med åpningstidene til Tallinn i julen? Ser for oss retur 6.-8. januar, og 14 dager før dette blir jo i praksismidt i røddagene... gjør det ikke stort bedre at vi tenker avreise 26./27.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Når du har begynt reisen, så kan den ikke endres. Så blir det ledig F etter at du har reist er det for sent.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Du må nok det desverre. Tallin har ikke helg åpent lenger, og det er kjedelig om en bra F reise ryker på grunn av det :(
     
    RoadKing liker dette
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    De kan vel ikke beregning av avgifter og biletering ? I såfall er det vel mulig. Men har selv ikke erfaring så kan ikke si noe. Topp om noen har fått det til :)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Biz er bra @Gullars , men det er to seter på Avianca biz du skal ligge unna om du er 180++.
    Like meldingen så skal jeg finne nummerne til i morgen.
     
    bighc, Cforoe and Gullars like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Gullars, regner med du flyr med 787, da vi reiste til BOG, så hadde jeg sete K i minikabinen som vist her. Regner med at det samme gjelder på A siden. Jeg er usikker på om det også er tilfelle for den 2 raden i minikabinen. Men det var altså vesentlig kortere seng her enn tilfellet var i den store kabinen. Så derfor anbefaler jeg iallefall å ligge unna 6A og 6K, kanskje unngå minikabinen helt om du er 180 og høyere (jeg er selv 188).
    upload_2018-7-12_10-7-20.png
     
    paron, Are, Cforoe and 2 others like this.
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips. Jeg er 190 med "kraftig benbygning" (lubben?), så denslags tips tas godt imot :) Jeg reiser med dama, så da er det kanskje midtsetene på rad 1 som er kjekkest?

    Kan for øvrig melde om en fin porsjon uflaks. Jeg krysset 110k poeng i går, like etter at Tallinn stengte. Ringte i dag, og både MUC-BOG på utreisen og BOG-LHR på hjemreisen er nå uten tilgjengelighet. Returen kan ordnes via BOG-BCN, men vi klarte ikke å finne en egnet utreise. Agenten sa imidlertid at Avianca erfaringsmessig kunne åpne mer underveis og at det bare var å følge med.

    Annen input fra samtalen med agenten:
    • Tilgjengelighet med United mellom USA og Mellom-Amerika er temmelig håpløst. Det er mer sannsynlig at det åpner seg noe med Avianca og Copa.
    • Han mente at Tallinn kom til å ha åpent 24.-26. desember, om enn med noe redusert bemanning. Det bør altså være mulig å kontakte dem angående retur med LH F disse dagene om noe skulle åpne seg.
    Så da blir det ikke noe bestilling på oss enda, men vi får bare følge med og se om nye muligheter dukker opp.
     
    Xflipper and RoadKing like this.
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske merkelig det meste rundt Avianca egentlig. Fant i dag avganger både BCN-BOG og MAD-BOG, som jeg er ganske sikker på at ikke var der i forgårs. MAD-BOG forsvant igjen for en time siden, men på SAS sine nye award-sider sto det at det tidligere i dag at det var 8 tilgjengelige plasser der. Tviler på at samtlige ble tatt på morgenkvisten i dag, selv om det selvsagt er en mulighet. Virker som om tilgjengeligheten endrer seg dag for dag, så jeg får bare legge opp varsler og følge med.
     
    RoadKing liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør agent roulett
     
    Gullars liker dette

Del denne siden