Hjelp! Ønsker å reise fra Bergen til New York med guttungen på 15 i høstferier (fredag 6.10 til søndag 14.10). Har 240000 eurobonuspoeng og 140000 Flying Blue-poeng. Er det noen som har noen gode råd om ruter jeg bør slå til på! Hadde jo vært stas å få en av turene på business, men helst uten et døgn i reisetid. Jeg har fått tips om å kikke på United.com for å sjekke Eurobonusturer. Finnes det noe tilsvarende sted for Flying Blue?
Har du SAS Amex Platinum og opptjent companion ticket (CT)? CT opptjnes etter 100k NOK i omsetning på kortet. I så tilfelle kan du finne en tur med hvilket som helst selskap i Star Alliance (united.com er bra til å søke - se i kolonnen business award) og få den andre billetten «gratis» med CT-en. Det må betales avgifter for begge billettene dog. Har du alternativt SAS Mastercard Premium? Og hvor mange poeng har du opptjent de siste 12 mnd? Med 100k eurobonus opptjent siste 12 mnd kan du kjøpe SAS Plus-billetter for det antall poeng som det koster med to billetter på SAS Go. T/r NY er vel dette 120k eurobonus for to personer. Har du 200k eurobonus opptjent de siste 12 mnd kan du for samme pris booke SAS Business-billetter. Merk at du kun kan reise med SAS på denne måten (ikke resten av Star Alliance), og at det kanskje kan være vanskelig å finne gode billetter til høstferien. Gjør et søk på sas.no for å se tilgjengelighet. Lykke til!
Takk for hjelpen! Har dessverre ingen av disse kortene. Poengene begynner også å bli gamle. Får kikke mer på united.com og sas.no.
Du kan nok glemme SAS på poeng i høstferien. Bonusbilletter legges ut 330 dager før og forsvinner lynkjapt i ferietider. Hvordan Flying Blue funker kan jeg dessverre ikke svare på
For 220.000 eurobonus kan du få to billetter i business med star alliance til usa. Det bør være mulighet for å finne noe hvis du er litt fleksibel på datoer. Fant feks Swiss fra geneve 9. Oktober. Søk etter business Saver award på united og prøv deg frem.
Skulle gjerne hatt litt hjelp til å finne en bra tur for to i C eller F i tidsrommet 6-14 oktober med rundt 4-5 dager mellom utreise og retur. Lett litt på united.com uten å finne det helt store. Har rundt 200.000 poeng og CT (*A). Er også EBG om det spiller noen rolle. For madamen er ikke antall segments så viktig som for meg tydeligvis, så da blir det enda viktigere å finne noe i F (for min del ihvertfall). Alt er av interesse, men litt varme hadde vært supert, og Singapore har jeg sett mange ganger, så gjerne et annet sted. Belønner med en flaske champis til v/f-inneren.
Har begynt å kikke på neste høsttur (2019) og vurderer vestkysten av USA med SAS for å bruke Fly Premium. Vi er to personer. Til LA er det pr nå INGEN ledige flighter med 2 seter i C. Til SFO er det totalt 4 flighter hvis jeg velger opphold 1-99 dager. Dette er så utrolig dårlig!!
Det er helt klart vanskelig å få tak i award-billetter med SAS. Men husk at hvis/når det ble lagt ut billetter på de rutene du titter på så ble det gjort 330 dager bakover i tid fra aktuelle datoer. Og da er jo de billettene booket for lenge siden. Innimellom slippes det flere billetter nærmere avgang eller noen kansellerer sine billetter som kanskje frigis, men det er jo ingen garanti for det. Så du får lite ut av å gjøre tilfeldige søk nå utover at du skjønner at du må være tidlig ute. Jeg håper det ordner seg, det er jo ganske irriterende når man får høye forventninger pga. markedsføringen av Fly Premium og så viser det seg til slutt at tjenesten er veldig begrenset!
Hadde det vært slik at "jeg finner ikke noe i mai" eller "jeg finner ikke noe i oktober" så hadde jeg tildels vært enig, men i dette tilfellet finnes det INGEN flighter de neste 330 dagene til LAX med to seter i business. Det blir for dumt... Det er dette som irriterer meg. Kan jo si at det finnes "flere" Plus-billetter, men hvem vil fly Plus når en kan fly business...
Enig, derfor jeg synes ct hos *A er så mye mer verdt, fordi man faktisk får seg tur... Jeg ser at sas noen ganger legger ut flere billetter når det nærmer seg. Jeg går og håper på det nå, så jeg heller får brukt en flypremium (siden jeg skal til en destinasjon sas flyer til likevel). Men enn så lenge har jeg bestilt en tur med omvei, litt diverse selskaper. Jeg satset på OS på vei hjem. Er det virkelig sant at man må betale cash for å reservere sete i klasse I med *Gold hvis man ikke vil ha ett av par-setene? Ser ut som om kun hon circle og senator kan reservere single-setene gratis på OS 772...?
Det stemmer nok. Ganske stive priser også, mener å huske de skulle ha ~€200 per setereservasjon. Jeg husker ikke nøyaktig når setene frigis for alle (72h/48h før avreise?) men ta en avsjekk med OS og sitt klar til å endre seter når det er tilgjengelig. Bør funke så lenge noen fortsatt er ledige i forkant.
Ah, så de frigis evt før avreise... det var enda godt. Var redd man ikke kunne få før evt innsjekk i skranke. Kommer nok uansett til å holde øynene åpne for å se om det kommer gode alternativer. OS virker greit hvis man får sitte alene, men kjipe de radene med 2 pr vindu.
Har endelig opptjent min første CT Har fulgt med i dette forumet en stund, men hvordan er det med regler for denne billetten? Er så mye frem og tilbake i det siste, men er det noen regler som gjelder nå? Ser på muligheten på å reise til Sydney - er det fortsatt kun lov å ha ett stopp i transittsonen eller har dette myknet opp. Drømmen hadde vært denne reiseruten, er denne oppnåelig? OSL-FRA FRA-HND evt. PEK, PVG, HKG HND-SIN SIN-SYD SYD-SIN SIN-ICN ICN-FRA FRA-OSL
Har vel vært litt frem og tilbake etter hvem man prater med om stopp i transittsonen. Har en lignende rute i november selv. OSL-FRA-HND-SIN-AKL, SYD-BKK-MUC-OSL.
Hvordan er erfaringene med tilgjengelighet og bookbarhet på LH F med utreise i romjulen? Kjører de blackout eller er det som normalt? Leker med tanken på å være superflex og se hva som dukker opp og forsøke å få tur til hvor som helst (men varmt og godt...) 26.-28. des og retur 10-12 dager senere (med LH F eller noe annet F, avhengig av hvor utreisen viser seg å gå).
Fikk akkurat ordnet vår første FP-tur neste påske med SK C OSL-CPH-BOS t/r. Er egentlig en ganske grei tur, men ønsker å se på mulighetene for et senere fly fra OSL til CPH (har 4,5t i CPH nå) og retur EWR-OSL direkte hvis den åpner seg. Noen spørsmål: 1) Er det class code I for SAS Plus i expertflyer (OSL-CPH)? 2) Jeg klarer ikke å se hvordan jeg kan endre deler av en utreise på sas.no. Kan det eventuelt gjøres på SAS-telefonen hvis en annen flight åpner seg? 150 per billett da? 3) Hva er de beste setene for et par på SK C i A330? Har nå de to midtsetene på rad 1 hver vei.
Vil tro det er gode muligheter i romjul. Til og med rett før. Vi feirer jul i Tokyo på vår 5 dagers. Den ble bestilt 14 desember.