Vurderer tur til Japan oktober 2019. Jeg har En CT (star alliance) som går ut i januar som jeg bør benytte. Alternativt er å fly premium (netopp fått SAS MC). Med siste dagers kampanje og mye shopping med Viatrumf er jeg muligens nær øverste nivå i midten på januar Noen tips?
Finn en destinasjon og tidspunkt som er spikret/ sikkert for deg alene eller med en medreisende. Og book med CT en. Hvis den går ut 15 Januar kan du ikke forandre flyvningen etter den datoen.
Er det slik at aldrende poeng løper ut ved slutten av opptjeningsperioden? Min bror har opptjeningsperiode som starter 1/8. Han har en del poeng som løper ut, men er usikker på hvor mange og når. Ettersom alle poengene akkurat nå er bundet opp i en booking må jeg eventuelt avbestille og rebooke for å se dette. Hvis jeg kan vite at de løper ut 31/7 er ikke dette noe problem, men hvis de kan løpe ut hvilken som helst annen måned bør jeg nok foreta en avbooking/rebooking for å finne ut når de forsvinner.
Har SAS sluttet å gi andre *A-gullkort mulighet til å forhåndsvelge sete? Bestilte nemlig en reise på Thaiairways.com og registrerte mitt TG Gold. Fikk da kun velge sete på TG-flightene og ikke SK. Edit: Workaround: 1. Forandre bonusprogram til EBG på sas.no, velge seter. 2. Forandre bonusprogram tilbake til TG Gold på Thai sine sider (SK sine ville ikke forandre igjen, feilmelding. No surprise #SAS IT)
Hei folknes Fikk nettopp melding i expertflyer at en sete er ledig som jeg har ventet på lenge. MEn det er søndag idag. Noen måte å sikre seg de setene?
Ser du flighten på sas sin booking av star alliance seter, og har du nok poeng? Book den der, og ring inn i dag om du er gull eller diamant, eller i morgon om ikkje
Nei, men du kan booke den single flighten som er opnet opp, også setter 05400 eller Tallinn den saman for deg!
Kan vera eg har vore heldig, men eg har gjort det ein morgon den dukka opp, og eg var seint ute og rakk ikkje å ringe inn. Då plukka eg opp ein leg, og endra den inn i CTen min. Men eg veit ikkje om eg hadde flaks.
Eg ringte Tallinn, og fyrste person satte det inn. Har også funnet ein leg som ikkje Tallinn fant, booka den sjølv, og då plukka ho den opp mens ho var på telefonen. Er jo ganske standard på normale poengbookinger? Lage to bookinger, også slår 05400 dei saman
Lurer på hvor mye ekstrakostnader SAS IT genererer både i tapt omsetning (folk bruker andre selskap) og generelt trøbbel som kundeservice må ta manuelt...i tillegg til trussel om dagsbøter for den nye siden..
Lett skylde på IT. Etter å ha jobbet (og jobber) i IT bransjen (telecom og internet) i over 25 år, så er dette ikke noe nytt. I alle prosjekter jeg har jobbet i så er dette helt vanlig. Det som er vanlig er å benchmarke seg selv mot bransjen generelt, som feks at flybransjen har en IT-kostnad på feks 5%. Og da ha som mål å ligge på omtrent det samme. Det å automatisere manuelle prosesser er et kostnadsspørsmål. Og regner at SAS er bedre til å synse om dette enn folk som er milevis unna bransjen.
Imponerende tiltro du har til SAS. DIFI, som er mer informert enn både deg og meg, varsler dagbøter på 150 000 kr til SAS om de ikke fikser sidene. https://www.difi.no/artikkel/2018/08/sas-norge-ilagt-tvangsmulkt