Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har nå booket denne som egen bestilling. Han i SAS mente at man ikke kunne sette sammen. Blir spennede å se hva Talling gjør i morgen
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Håper det går bra, så gje attendemelding! Eg veit ikkje om eg hadde flaks eller om det fungerer. Det kan vera dei kansellerte den, også fant den att?
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,295
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde ikke reist med SAS hvis jeg ikke hadde tiltro til de :)

    DIFI sin rapport går på brukervennlighet, universell utforming. Litt likt det amerikanerne kaller section 508. (https://www.usability.gov/what-and-why/glossary/508.html)

    Og ikke på eventuelle mangler i SAS sine IT systemer, som det å reservere seter på bestillinger gjort via partnere.
     
    Last edited: 24. sept 2018
    oyvindm and Gullars like this.
  4. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Snakket med Tallin. Alt var ok til hun fant ut at jeg hadde mer enn 24 timer i Singapore Da var det lenger ikke mulig.
    Ringte SAS rett etterpå hun endret den til business men jeg har ikke fått bekrefleses mail ennå. Gått to timer nå
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, det var godt å høre at det er mogleg, men då ikkje om du bryt regelen om 24 timer. Booka 05400 den for deg? Det tek ofte litt tid frå 05400 og få rekna ut alt
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser torsdag-søndag OSL-VIE-SZG-VIE-OSL med Austrian. Billettene ble booket før bonusfeberen slo inn, så jeg slo kloen i et par superbillige Economy Light i klasse K helt uten bonusopptjening...

    Oppgradering med bud blir rundt en tusenlapp per person per segment, altså totalt 8000 NOK, og rimelig uaktuelt.

    Finnes det noen siste liten-triks som kan løfte meg opp en bookingklasse slik at jeg får dratt i land noen skarve poeng på turen?
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det mange ting som fremdeles ikke funker på de nye sidene, er jevnlig medlemmer som poster om ulike caser her.

    Du må gjerne rasjonalisere det bort, men jeg synes uansett at det er stort forbedringspotensiale. Vet ikke om du fikk med deg lovnaden om familie-pool opptjening som de fjernet. Den er enda ikke kommet inn igjen. Dette er relatert til IT. Så kan man alltids hevde at Det var Roald som lovet for mye. Men det hjelper ikke oss.
     
    Last edited: 24. sept 2018
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nope...
    Det sure eple er klart for konsumsjon.
     
    Xflipper liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Arrgh. Etablering av kjennskap til begrepet bookingklasse vil for alltid definere et paradigmeskifte i mitt liv.
     
    RoadKing and Are like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om det er noen trøst er du ikke alene...
     
    Gullars liker dette
  11. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Fortsatt ikke fått laget billetten. Ringte KS som sier at det er eurobonus avdelingen som skal issue. Håper ikke samme dame skal behandle saken som sa nei til meg i første omgang. Nå finnes ikke den billetten i økonomi klasse heller
     
  12. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Legger merke til at award-reglene er noe endret hos SAS. Den regelen om kun én stopp i transittsone er borte, og er mer eller mindre erstattet med:
    • Både utreiser og hjemreiser må følge logikken «den mest fornuftige ruten mellom avreisested og destinasjon». SAS forbeholder seg retten til å bestemme hvorvidt ruteplanene stemmer overens med dette kriteriet basert på vanlig praksis.
    Betyr det i praksis det samme, eller kan man slippe unna med bookinger ala FRA-ICN-NRT-BKK-DPS etc nå?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette tolker jeg dithen at om noen selger en billett på denne ruta kan du booke det.
    Helt ærlig gir denne ruta ingen mening, så kan ikke se for meg at det blir godtatt.
     
  14. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Poenget var mer om en kan booke ruter med mer enn en stopp i transitsone.
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det slik at en bonustur fra Europa til Hawaii må gå via USA eller kan den gå via Asia, f.eks. ICN?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs vel på agenten tror jeg.
    Prinsipielt ingen grunn for at det ikke skal gå via Asia.
    Skal man følge "industry standard" som det så fint heter burde det være ok. Asiana selger billetter EU-Hawaii via Seoul..
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det var det jeg tenkte på =)
     
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Er det nylig at SAS har begynt med innsjekk 22t før, og har den fjernet de gode gamle 36t-før-skjulte-innsjekkingen?

    Har en reise som starter i morgen. Kan jeg be gullmailen merge bestillingene våre, slik at jeg får ham over på min PNR og kan booke sete for ham på min gullstatus? (Han er statusløs).
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det eneste de kan gjøre er og skrive et notat om at dere reiser sammen. Tviler på at de kan/vill slå sammen 2 PNR.
    Du får nok neppe valgt sete for han med din status
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte skjult innsjekk for under en måned siden, så da må den ha blitt borte etter det. Derimot har jeg tidligere vært borte i at den ikke fungerer til enkelte destinasjoner. Typisk longhaul og annet non-schengen...
     

Del denne siden