Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Er i alle fall ledig i morgen MUC-ORD. Om det er kort varsel, så pleier det å slippes noe til Chicago et par ganger i uken.

Kvalvaag liker dette
  2. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Sitter og ser på en CT- Tur til Sri Lanka, er det mulig å booke via Singapore? Blir via en dyrere sone, men det får så være.

Eller bedre forslag? Er vel enten det eller via IST med Turkish?

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Mange muligheter .. Spørs vel hva du ønsker å oppleve..
    Litt mer sprekt å fly f.eks. Lufthansa F til India og derfra med Air India :)

4. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Bra forslag.. så meg blind på SQ First til Singapore.. blir vel å prøve å lande sq først, for deretter å skifte til Lufthansa F hvis det åpner seg noe 14 dager før..

Alternativet blir LH C og oppgradere tilF hvis det åpner seg 14 dager ish før.. noen som vet om det er mye F til India ledig? Ikke før september neste år,

5. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    BOM tror jeg er greit å komme over.

AndreAa liker dette
  6. runese

runese “Chewie, we’re home.”

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    God aften :)

Ser på en reise til Seoul for meg og madammen i april 2019. Skal bruke EB og CT på reisen, har nok poeng til endelig å få prøvd å fly F.
    Har funnet billetter på F med Asiana OZ ned, men sliter med å finne en tur i F hjem (Oslo).
    Tenkte å spørre om hjelp blant ekspertisen her på forumet. Er det noen som kan hjelpe med å finne en reise i F fra ICN til Europa 9.4 eller 10..4. 2019?
    Ønsker i utgangspunktet ikke å fly med Air China, og det må ikke være F hele veien, men aller helst det lengste strekket fra Asia til Europa.
    Lufthansa F er jo drømmen, men de slippes vel ca. 14 dager før...

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringer med om SAS pleier å slippe billetter til NRT i mars? Jeg har to venner som ønsker seg en tur (med baby på 6-7 mnd) og jeg kan være behjelpelig med å booke FP. Foreløpig ingenting ledig etter første uken i februar.

Er det riktig oppfattet at de (dersom det dukker opp billetter) slipper unna med 120k EB + skatter/avgifter for 2 voksne og halv pris på skatter/avgifter for baby?

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Mener 97% baby opp til 2 år er gratis(poeng) med SAS award. Du må betale en liten avgift i kroner. Tror den er noen hundre maks. Så barn under 2 og FP er gull ;)
    Barn fra 2 til 12-14(?) Er halv pris

9. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Koster 0 poeng med infant på fang.
    Infant i eget sete og barn til og med 11 år er 50%.
    Er man 12 er man (nesten) gammel nok til å jobbe så da får man betale full pris. :)

Xflipper liker dette
  10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Hva har du sjekket? Finner du ingenting hos ANA eller Thai?

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Denne krabaten klarer seg nok meget fint med bassinet :) Her er jo FP helt genialt da. Ender vel da på 120k EB og et par tusenlapper i skatter og avgifter totalt.

Tilsvarende vil vel CT-tur med øvrige i *A havne på 140k EB og fulle skatter og avgifter på alle tre, er det ikke slik?

12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste mulighet med OZ F er 7/4. Ingenting med TG F eller NH F. Ser dårlig ut på SQ F SIN-CPH. Ring Tallinn og sjekk om det er ledig på SQ F SIN-LHR den 9/4. F4 A2 tilsier at det kan være to billetter der. Hvis ikke blir det Air China, som ifølge Are slettes ikke er verst :)

Last edited: 17. okt 2018
    runese liker dette
  13. runese

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Nei, ikke som jeg klarte å rote opp! Retur må være 9.4 +- en dag...

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke infant utløser full avgift på *A, Men er lavt. Dette kan nok noen bekrefte.

15. runese

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for god hjelp :)

Gullars liker dette
  16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har forsøkt å booke Fly Premium og belaste poeng fra en annen konto? Tviler vel egentlig på at det går, men har plutselig fått litt angst for 65k utgående poeng på min brors konto.

Kan jo alltids klamre meg til håpet om family pooling...

Last edited: 17. okt 2018
  17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, har forsøkt. Gikk dårlig :/

Gullars liker dette
  18. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer. Jeg har booket med *A og fikk en egen regning for infant. Den var på 22 svenske kroner...

Gullars and Xflipper like this.
  19. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal på FP- tur til Tokyo i desember. 759 kr. i skatter og avgifter TRD- NRT.

Gullars and Skarven like this.
  20. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    33
    Heihei, trenger litt hjelp her nå.
    Jeg har hatt noen CT turer nå, men de har utelukkende blitt søkt frem til av meg selv på expertflyer og united. Men nå er det SQ og AKL eller australia som frister.
    Hvordan går jeg frem her? Prøvde å ringe Tallin igår men vet ikke om det var opplæring eller hva, for han hevdet at både SQ, LH og TG kun slapp billetter 14 dager i forveien. Det optimale er som sagt OSL-CPH-SIN-AKL T/R men har skjønt at denne ikke er så lett å få booket lengre. Er åpen for andre forslag også men vil helst oppleve SQ i F på litt lengre rute enn til Jakarta som vi fløy tidligere i år. Er SVÆRT fleksible med datoer da stort sett alt i første halvår av 2019 er intressant så lenge vi ikke har mer enn rundt 2 overnattinger på sluttdestinasjonen. Hvis det ikke kom frem tydelig så er vi to som har planer om å reise.

Del denne siden