Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Ring en gang til. Er vel Tallinn som kan se tilgjengelighet i SQ F. Evt. ta kontakt med 05400 for å høre om tilgjengelighet og book hos Tallinn. SQ har atskillig dårligere F-kapasitet fra 1. april, så lykke til.

Edit: den dårligere F-kapasiteten jeg mener gjelder SIN-AKL.

Last edited: 18. okt 2018
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, dette har jeg ikke fått med meg. Hvorfor er det sånn?

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg burde selvsagt presisert at dårligere F-kapasitet jeg mente gjelder SIN-AKL. Det er to daglige avganger fra SIN til AKL i sommersesong, 281/282 flys av B777-300ER og 285/286 flys av A380. Men sommersesongen slutter i slutten av mars. Så den siste 281-avgangen for sesongen finner sted 30. mars. og den siste 286-avgangen finner sted 31. mars. Fra 1. april vil det være vintersesong med kun en daglig avgang mellom SIN og AKL(285/286) som flys av B777-300ER.

Last edited: 18. okt 2018
    RoadKing liker dette
  4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, ok. Jeg trodde du mente mellom Europa og Singapore, men da forstår jeg hva du mener.

5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg har lagt inn en kommentar og presistert hva jeg mente.

Travellingalf liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Mine foreldre ønsker seg en tur til Seattle. Business er godt nok for dem, men alltid kult å ha mulighet for oppgradering til LH F. Tenker da at FRA-NYC/IAD/ORD på utreisen kan være aktuelt, men synes det virker vanskelig å finne UA C innenlands videre til SEA. Er det en riktig observasjon, eller er jeg bare litt uheldig med timingen i periodene jeg søker?

Alternativt virker det mulig å reise via Canada med Air Canada, men da ryker jo eventuelt muligheten for LH F nærmere utreise.

7. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,768
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ryker den muligheten? Du kan jo fremdeles booke om til LH F, selv om du i utgangspunktet har bestilt en annen rute?

8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt, men hvis det stemmer at tilgjengeligheten med UA C innenriks er veldig dårlig blir det jo eventuelt kanskje vanskelig å fikse connection 14 dager før? Enklere å posisjonere seg i forkant?

9. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    93
    Optimal rute til DPS sommer 2019?
    Ser det er en del ledig med Asiana i F til ICN, og videre med SQ/TG/BR i C. Er det "enkel" å finne/få SQ F eller LH F i juni/juli eller august? I og med at frøkna er lærer blir mulig reiseperiode mellom slutten av juni og helt i starten av august.

10. Eksempel

Eksempel Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Har lest om den geniale idéen å dobbeldippe - betale kredittkort med et annet kredittkort. Eksempelvis å betale DNB MC faktura med Payr/Trumf Visa. Vil det ikke løpe renter fra dag 0, eller regnes DNB MC fakturaen som varekjøp i Payr?

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Regnes som varekjøp.

12. Eksempel

Eksempel Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Gjelder dette kun hvis man betaler faktura med KID? Ble trukket noen kronestykker i renter da jeg betalte inn på DNB MC før fakturaen kom...

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri opplevd å få noen form for renter eller gebyrer på noen kort brukt i Payr.

14. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Far skal fornye avisabb og vi bommet så klart noen dager før automatisk fornyelse slo inn. Årsabb for neste periode er ikke enda betalt, men faktura er generert.

Noen som vet om jeg kan be kundeservice legge oss inn på EB-avtalen før vi betaler og så er alt good?

Noen som har opplevd å få poeng selv om de har hatt kundeforhold tidligere, eller har folk bare fått poeng første gang de har laget konto og kjøpt abb?

Noen som vet om vi evt har 14 dagers angrerett på fornyelsen og da kan si opp for så å rebestille med EB-avtalen (da må vi kanskje betale for den halve måneden vi har hatt abb før fakturaforfall er, som er 3. nov)?
    edit : snakk om Bergens tidende

Last edited: 26. okt 2018
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er det DN? Jeg ringte samme dag som de trakk meg for neste periode. Fikk pengene inn i retur og bestilte ny 3mnd med 5000 EB.

16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte å skrive, men det er snakk om Bergens tidende.

17. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Booket nettopp t/r Oslo - LAX i C med SAS, men siden jeg nå bor Tromsø så ville jeg helst booket derfra. Det er plenty av bonusbilletter ledig, bare ikke mulig å finne samme dag på utreise, siden jeg må fly til ARN tidlig fra Oslo for å rekke flighten derfra. Prøvde å spørre på tlf hos SAS om de kunne legge til TOS-OSL dagen før, men engelsktalende agent sa at det ikke var mulig uten å kansellere. Sa at det var greit hvis hun da kunne booke samme billetter bare med avgang fra Tromsø dagen før, men virket ikke som hun skjønte hva jeg mente for hun begynte å snakke om helt andre alternativer i monkeyclass. Da tok jeg ikke sjansen og sa hadet..

Noen som har fått til lignende?

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Send mail til gull-/diamantmail...
    De har fikset slikt for meg før.

WannaBeFrequentFlyer liker dette
  19. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei dere, trenger litt gode råd. Vil dra på pappaperm til Miami i okt/nov i 2019. Blir da 2 voksne, 1 barn (4 år) og ett spedbarn. Har ca. 120K poeng nå, CT og kun 40K for å oppnå biz for go på MC premium.

Tenker at det smarteste er å ta CT C på meg og gutten, og så kona + spedbarn på C for go på MC premium. Men ble litt usikker så ville sjekke med dere orakler om dette er best utnyttelse av poengene?

Tusen takk for supert forum!

TJT

20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,337
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke 100K for bill med CT og 60 for Go hvis du skal ha t/r? Eller er det bare enveis du er ute etter?

TJT liker dette

Del denne siden