Tror vel fort det største problemet er å finne 3 seter til MIA i C. Prisen blir følgende : CT far + barn = 75k poeng MC P mor = 60k poeng Totalt 135k poeng CT far + mor = 100k poeng MC P barn = 30k poeng Totalt 130k poeng. Løsningen du skisserer koster 5k mer, men er nok hakket lettere å booke.
Hei! Fersking på CT og bonusbruk men har tenkt til å ta med min bedre halvdel på en ferie.. Låst til datoene 14.nov->25.nov. Har browse`a united.com endel etter billetter men har ikke helt funnet turen. Hadde i utgangspunktet lyst til å prøve first-class til et varmere sted med fine strender og gode drinker. Noen av ekspertene her som har noen gode forslag/tips? Har 230k sas bonus poeng.
Du bør ha mulighet til å komme deg fra OSL til BKK med Thai i biz 14.nov. Med så låste dager så kort til avreise så kan tilgjengeligheten vært dårligere.
Håper du skaffer deg de 40k poengene innen kort tid. Det er ikke sikkert det er så mange ledige bonusseter i C på SAS-maskin i okt/nov 2019 dersom det er måneder til du kvalifiserer deg biz for go.
Tips til valg av rute til Bali taes i mot med stor takk. Thai F i 380 CDG-BKK eller Asiana F i 380 FRA-ICN? Hva er konsensusen på disse to mulighetene? Håper jo at LH F åpner, men vi snakker om juni så det er lenge til. Intra Asia C er jo sikkert bra, så her er det SQ, TG og EVA som er mulighetene. Takker for innspill
Med CT, mener jeg at de nyere og strengere reglene til Tallinn ikke tillater via ICN til Bali. Om en måned kjører jeg med SQ via SIN til Bali og med TG via BKK tilbake og er fornøyd med det. Men enig at å krone verket med LH F hadde vært optimalt en vei for meg.
Stemmer nok at de ikke tillater for mange stopp, men når jeg søker opp billetter på Sas award så syns jeg at jeg fikk til å bestille følgende (i C) Osl-Bkk-sin-Dps. Men via ICN er vel ikke most reasonable route, men skal høre med Tallinn den dagen jeg har mer oversikt over ferien til sommeren.
Hei. Finnes det funksjonalitet hos SAS som lar meg overvåke slipp av bonusbilletter på en bestemt strekning? Eller er det i såfall Expert Flyer (evt andre systemer?) som gjelder?
Hei, jeg sitter og ser på sommertur 2019, har CT og nok poeng, men sliter med å finne noe som helst til USA i sommermånedene(juni/juli) feks. Evt noe til Karibien. Er det allerede nå umulig å finne, eller kommer det mer ut?
Nå er sikkert jeg fryktelig noob, men om jeg søker etter business til New York i juli (kalendersøk, ikke faste datoer) får jeg ingenting på united eller sas. Heller ikke Sas Go
Sikker på at du gjør helt riktig? Søk for eksempel etter to billetter i business OSL-NYC. Sorter etter Business Saver Award. Allerede 1. Juli finner du en rute med LOT via WAW. 4. Juli finner du via VIE med Austrian.
Noen som har noen formening om hva som skjer med gamle billetter som er booket før Go-nerfingen om man endrer navn? Vil de fortsatt gi gammel opptjening eller tror dere de da vil følge den nye? Vurderer å kjøpe en MR neste år til NY som noen selger på finn, hvis jeg kan få den meget billig. Ønsker så klart ikke spørre SAS direkte, i tilfelle det er noe de ikke har tenkt på og finner ut at de skal følge ny opptjening.
Jeg har EB periode som starter i Februar og dessverre kun en T/R OSL-EWR i GO i januar. Vurderer nå nye AmEx Elite hvor man får 20K grunnpoeng. Har hørt at grunnpoeng gjelder kun innenfor en EB periode? Hvordan forholder det seg med EB perioden, bør jeg vente til februar slik at jeg blir sølv i neste periode eller hvordan funker dette?
Jeg tror ikke dette har noe å si. Er laaaaangt fra kundeservice til revenue management.. Jeg ville i utgangspunktet tenkt at det blir den gamle opptjeningen, men etter å ha tenkt litt er jeg jammen ikke sikker. Om billetten utstedes på nytt får den jo ny dato og det er nok den datoen som gjelder... Opptjener du sølv i denne perioden gjelder det også den neste. Beholder du kortet ditt (Amex Elite) så får du nye 20 k poeng på samme tid neste år og du har løpet i gang. Om du tenker å bare få det en gang kan du godt vente, da gjelder det jo neste år og året etterpå.
Tusen takk for svar Are! (lært noe nytt i dag også) Så, for å oppsummere for meg selv, rundt dette og litt til...: - EB opptjent i forrige periode tas med til neste, uansett når opptjening har skjedd - Da kan det være lurt å vente med å bestille AmEx Elite til neste periode (februar) slik jeg ser det - Men det kan være greit å bestille SAS MC Premium fom 01.01.2019 siden DNB MC blir en dårligere deal på dette tidspunktet Skummelt dette her, lett å bli avhengig + at det ser ut som om det faktisk er nødvendig å fly litt også...
Bare så jeg skjønner detta Sølvstatus følger over til neste år, men skal du holde på den må du ha nye grunnpoeng? I forhold til mitt eksempel/min situasjon (Perioden strekker seg fra februar): 1. Ønsker en god bonusreise for meg og familie Julen 2019 2. Har lite poeng nå (EBM, 10K poeng), ser for meg 5 turer i 2019 3. Kjøper SAS MC Premium 01.01.19 som erstatning for DNB MC 4. Kjøper AxEx Elite i februar (er roll-over date 01. februar?) og blir sølv 5. Sanker en bøtte med poeng med disse kortene + Payr og Shell MC 6 Burde funke det? Det jeg lurer mest på er 3 og 4 med tanke på timing, tenker jeg riktig? Ikke noe vits i å kjøpe AmExElite nå selv om jeg har en tur til USA i Januar?