Jeg skrev litt uklart. Jeg har EB periode i februar, så det jeg antok/lurte på var om 1 februar vil være den første dagen i ny periode?
Nytt døgn begynner jo ved midtnatt (24:00/00:00), men det ser ut som noen flighter rett over midtnatt regnes som forrige dag likevel.. Jeg lander på SIN 25/1 kl. 17:25. SQ 826 til PVG går 01:15 både 25/1 og 26/1. Er 25/1 natt til 25/1 (som jeg ikke rekker) eller natt til 26/1 (som er ca. 8 timer etter min landing på SIN)?
Ja. Har du 1.feb til 31 kan så stemmer det. 25.1 kl 01 er svært tidlig på døgnet. United viser innimellom flights påfølgende dag om de for tidlig på døgnet. Antakeligvis ettersom det er jo som happ for folk hvilken side av midnatt de flyr..
Noe håp om å finne bonusbilletter til varmere strøk nå rett før jul? Har sett på TAP Buisness til Kapp Verde i fra lørdag 15 desember og retur fredag 21 eller lørdag 22 men føler gjerne ikke det er verdt å bruke det på denne type buisnessbilletter? CTen går ut 15 januar, så må booke en reise innen den tid. Tar i mot tips 2 stk som ønsker en liten tur til varmere strøk før jul med ca 220k poeng tilgjengelig
Spørsmålet er hva som er alternativet til Kapp Verde? 1. Kjøpe billetter for kontanter, noe som vil koste mye. 2. Ikke reise dit. 2x4 timer med TAP på 320 er sikkert helt ok tenker jeg. Alternativt kan man fly andre selskap til LIS.
Andre varmere strøk er alternativ, men tanken var å bruke CTen og bonuspoeng så begrenser reisemålene litt med tanke på ønsket tidsrom og tilgjengelige billetter. Dårlig planlegging, vet!
Hei, jeg ser på en CT tur for 2 til New York i Februar. Står mellom 2 alternativer: OSL - FRA FRA - JFK Booke Lufthansa Business og forsøke å endre til First 2 uker før. Hva er sjansen for at dette går? Hva vil dette koste meg poengmessig? OSL - CPH CPH - EWR Booke SAS business og kjøre det, da mitt inntrykk er at SAS biz er bedre enn Lufthansa Biz (I tilfelle sjansen for at jeg ikke får oppgradert til First er stor) Takker for kjappe svar.
Ifm. å teste ut SQ21 (EWR-SIN) har jeg booket OSL-EWR og PVG-CPH-OSL i C som to separate bestillinger. Begge er en vei og koster dermed 36.000,- poeng (FP4) hver. Det vil si jeg betaler 120% poengpris (fordi det er en vei). På sas.no klarer jeg å søke de to opp sammen som en "annen reise" og dermed får jeg totalt 100.000 poeng som pris. Uten FP er jo dette korrekt. Men når jeg logger inn får jeg ikke FP-rabatten. Den blir stående på 100.000 poeng. Jeg har snakket med SAS og de sier disse to ikke er mulig å booke som en "t/r" og derfor får jeg ikke FP-rabatten. Men hvorfor klarer jeg da å legge de inn i en booking "annen reise" og får prisen 100.000 poeng og ikke 120.000 poeng ? (kanskje litt vanskelig forklart men håper det er forståelig)
Takk, Det endte med OSL - ARN - EWR SAS Biz Og retur EWR - FRA (Porsche) - OSL Lufthansa Biz (prøver meg 14 dager før til First)
Jeg vil tro de har rett.. Ettersom det åpne segmentet er så langt skal dette ikke være mulig. Normalt er det en regel som sier open-jaw må være kortere enn den lengste flighten. Det er mulig dette ikke kommer opp i SAS sin søkemotor sånn uten videre, men det slår inn når man legger inn rabatten ettersom den sjekker et regelsett.. Men dette er vill spekulasjon fra min side..
Hei, ville dere gått for OSL - EWR eller OSL - ARN - EWR? Har sistnevnte per nå, med 2 timers overgang. Det er første gang vi flyr C, så tenkte å prøve å få litt ekstra feel med loungen på ARN. Tenkte at det kanskje var litt kjedelig med kun en direkteflygning. A330 på begge flygninger.
Jeg ville valgt direkte, så slipper man å reise i Plus til ARN. Hvis du er riktig heldig får du lov til å sitte i midtsete i tillegg.. Det er mye deiligere å sette seg rett på A330 på OSL, og reise i Biz hele veien.
Er det noen som har mulighet til å gjøre en test-booking for meg? SAS.no viser ledige plasser i C på SK908 den 20/2 EWR-OSL men SAS på telefon kan ikke se de og dermed ikke booke. De kunne faktisk ikke se noe ledig i C fra EWR til OSL den dagen, verken direkte eller via ARN / CPH. Noen som har mulighet til å se om de får booket er sete?