Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
    Vindusseter på partallsrader har bordet ut mot midtgangen.
     
    indahla liker dette
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder samme på A330? Nå har jeg 2A (A340 CPH-PVG) og 4H (A330 EWR-OSL).
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeppsi.
     
    indahla liker dette
  4. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å sy sammen en reise til CMB neste september, utfordringen er at vi starter i Napoli/Roma. Poeng nok til First så det frister selvfølgelig mest.

    Finner leding via LHR - SIN - CMB, muligens CPH-SIN-CMB (ikke ringt for å sjekke dette). Spørsmålet er om NAP - VIE - LHR - SIN - CMB er en lovlig booking?

    Eventuelt via BKK - eller blir det for stor "omvei" for å komme til CMB?
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Booket nettopp en plan c-billett fra NRT til Norge i biz. Fikk ingenting opp da jeg prøvde NRT - BGO, men funket med både NRT - CPH og NRT - OSL. Flyet lander i CPH 1530. Om turen skulle bli aktuell, kan jeg be kundeservice endre leg 2 (CPH - OSL) til CPH - BGO og betale 150 kr? Eller vil de da måtte kansellere hele greien?
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan be dem endre siste leg, ja.
     
    Neonex liker dette
  7. Kristian123

    Kristian123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    På forhånd vil jeg beklage dersom jeg stiller spørsmål som dere kanskje ser ofte eller tenker at jeg kunne funnet svar på selv. Informasjonsmengden her er jo imponerende!

    Jeg har en CT som skal brukes, og en kompis som har lyst ut på tur. Vi har ikke veldig strenge rammer for turen, men er begge innstilt på at vi har lyst å teste first class. Destinasjonsmessig ser vi for oss Hong Kong, Singapore eller lignende. Utreise fra Oslo. Har forstått at det er Singapore Airlines eller Lufthansa som er tingen, men her er jeg åpen for innspill! Målet er en bra opplevelse!

    Så her kommer ett par spørsmål:

    - Er det fortsatt slik at first class må bookes på telefon?

    - Hvor lang tid i forveien må en booke slike turer? er det "hopp-på" eller et år i forveien?

    - Hvordan sjekker dere ledighet? Direkte hos selskap og på fullpris-billetter?

    - Dersom noen har sterke anbefalinger på selskap, destinasjon, spesifikke legs, lounger osv.. fyr løs!


    Er forresten EBD om det skulle spille noen rolle i denne sammenheng..

    Takk på forhånd!

    /Kristian
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De må bookes på telefon. Bruk United.com når du søker.
    Søk leg for leg. Lufthansa må bestilles tidligst 14 dager før så fu klarer nok sikkert å finne noe. Spørsmålet er hvor fleksibel du er på datoene. Jeg ville tatt Lufthansa på utreise og Thai/Asiana på returen. Singapore om CT bookingene finner disse, men her er det stor porsjon flaks om du faller over noen.
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikke har mye tid, så les i alle fall denne tråden.

    https://insideflyer.no/forums/threa...er-vanlig-poengreise.9284/page-70#post-244714

    I løpet av en liten time, får du masse inspirasjoner og svar på informasjon du er ute etter. Du får også vite ulike strategier/trikser for booking av en CT-reise.

    Forresten, LH F til Singapore er sjelden nok for en reisende. To kan vel karakteriseres som "teoretisk mulig". Forsøk heller andre LH F-destinasjoner og connection derfra. Og jeg har booket CT-tur i F både to uker og ni måneder i forveien. Her er det ingen fasitsvar.

    EDIT: LH F for to til Singapore er meget sjelden.
     
    Last edited: 17. nov 2018
    Sonictravel liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen og jeg hadde LH F FRA-SIN 16 mai i år.
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Får vel modifisere til "meget sjelden". :D Jeg har i en periode på tre måneder tidligere i år kun funnet to tre dager med en ledig F-award.
     
    RoadKing liker dette
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville nok flydd LH F direkte eller Asiana F via Seoul til Hong Kong, i retur ville jeg prøvd SQ Hong Kong-Singapore-London/København åsså videre til Oslo med LH/SAS. Lykke til
     
  13. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Frøkna og jeg fløy LH F til SIN i August. Booket ca 14dg før avreise.
     
    RoadKing liker dette
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker som alle finner LH F for to til SIN meget lett. Er det bare jeg som er uheldig/elendig i søk?
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    «Alle» er vel å ta i. For vår del hadde vi allerede landet F t/r med SQ via CPH. Jeg valgte å legge inn en monitor på expertflyer og den dukket opp.
    Kan hende hadde det sammenheng med at dette var onsdag før pinse. Tyskerne er veldig opptatt av pinse, ergo større tilgjengelighet?
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Jeg gjorde det samme. Overvåket fra jan. til april og fikk nesten ingen varsel på SIN, mens PVG, PEK fikk jeg varsel om så godt som ukentlig. HND og HKG fikk jeg og bra treff på, men litt sjeldnere enn PVG og PEK. BKK OG SIN var meget håpløst, de fikk jeg nesten ingen treff på. Kanskje fordi det var den perioden tyskere ville ha sol og varme, da var SIN og BKK meget attraktive reisemål.
     
  17. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Håper dette er riktig undertråd.

    Vi har en CT å bruke opp, dette blir vår 3. Første brukte vi med SAS til usa, andre i First med Lufthansa til Chicago.

    Vi har planer om å reise enten i februar/mars eller september/november neste år. Mulig jeg har misforstått noe, men det virker som at Lufthansa omtrent er umulig - vi har egentlig ikke noen restriksjoner på reisested, bortsett fra at vi ikke kan dra til Kina pga.visum.

    Det vi ser på nå er enten en tur til Bankok via Frankfurt i Thai First, eller en tur til Singapore i First via CPH. Ulempen med Singapore er vel at det ikke er noe luksus på bakken i CPH - eller finnes det first lounge?

    Jeg har litt aversjoner mot Thai siden de ikke ligger på topp sikreste flyselskap, men det får jeg bare komme over.

    Vi har også vurdert ANA til Tokyo.

    Hvis man ikke tenker på reisemål men kun fly og lounge - har dere noen tips/råd?
     
  18. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det er flere som har booket LHR–SIN med SQ F, så du kan jo prøve det. Det er i hvert fall litt mer luksus på bakken på LHR enn på CPH.
     
    Anita liker dette
  19. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk inntrykk når vi ringte inn at det var kun fra cph. Skal prøve igjen ;)
     
  20. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, CPH er vel den eneste «offisielle», men for en måneds tid siden hadde det åpnet seg en del ledige datoer fra LHR mellom januar og mars/april.
     
    Anita liker dette

Del denne siden