Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for tilbakemeldingen.

    Har fått reservert 2 seter på OSL - EWR , må ringe Tallinn på mandag for å få bekreftet endringen.
     
    holmen liker dette
  2. OGKverneland

    OGKverneland Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

    Er i gang med å prøve å booke første CT. Hadde satt umåtelig stor pris på innspill fra erfarne folk her inne.:)

    Grunnleggende opplysninger:
    - Vurderer Cuba som reisemål
    - Avreise fra SVG
    - Planlagt reisetidspunkt 25 april - 01 mai
    - 2 reisende (mann og kone)
    - 280 k poeng tilgjengelig pt, altså nok til First om det skulle bli å oppdrive
    - Kona er førstereis på flytur med C eller bedre. Ikke (ennå) glad i flytur for flyturens skyld; litt viktig at første CT blir "stressless". Altså viktigere med en smidig og behagelig rute enn maks champagne-verdi for poengene.


    Jeg har funnet følgende utreise som et alternativ (avreise 25 april):
    SVG - OSL 14:55 - 15:45 SK C
    OSL - IST 17:55 - 22:35 TK Economy
    IST - PTY 01:45 - 10:55 TK C
    PTY - HAV 12:05 - 15:45 CM C

    Det positive med denne ruten er THY C på nattflight IST - PTY som jeg håper og tror kan bli en god transatlantisk opplevelse for kona som førstereis på C. Et par glass i lounge i IST og sen avreise fra IST taler for god søvn over fjorden etterfulgt av god mat når man våkner...?

    Retur lurte jeg på følgende (avreise 30 april)
    HAV BOG 15:40 - 18:04 AV C
    BOG-BCN 20:20 - 13:55 AV C
    BCN - SVG 11:30 - 17:10 (via OSL) SK C

    Her får vi + 20 timer = en fin ettermiddag og overnatting i Barcelona. Det tror jeg blir bra.

    Hører med glede fra mer erfarne CT bookere om dere har noen bedre alternativer dere vil dele med meg.
     
    Lnbre liker dette
  3. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Hva ble poengprisen når du har SAS en vei og lufthansa på retur? Blir det lavere siden du har SAS ut eller blir det full star alliance pris uansett?
     
  4. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    503
    Likes mottatt:
    4,632
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende rute og Cuba er fantastisk! Men personlig ville jeg sett på mulighet for andre alternativ til Istanbul for å få C (sjekket via København?). Eller muligens LH i C til PTY? Hvis det ikke går synes jeg utreise ser grei ut likevel, selv med eco til IST.
    Personlig ville jeg droppet Barcelona og heller tatt nattflyet fra Bogota til Heathrow, et besøk i Singapore-loungen og så direkte fra LHR til SVG. Da slipper du via Oslo på returen.
    Og jeg synes en ettermiddag i Barcelona er i minste laget for at det er verdt det. Dit er det enkelt å dra en annen gang ;-) Derimot, hvis du finner mulighet for en dagstopp i Bogota anbefales dette på det sterkeste.
     
  5. OGKverneland

    OGKverneland Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for input!

    Godt mulig det er jeg som er blind (tips mottas) men jeg finner ikke noen gode ruter fra SVG til IST på det tidspunktet. Men: såpass kort tur fikser vi fint i Eco - evnt booker vi om hvis vi finner noe bedre på et senere tidpkt. Fin overgang fra Eco til TK C...
    Ser at BGO - LHR og LHR - SVG er en fin returflight. Må vel nesten si meg enig med deg i at en dag ekstra på Cuba sannsynligvis trumfer 20 timer i Barcelona... Tror vi går for den heller.
     
  6. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Prisen ble 130.000 for 2 når jeg brukte CT.

    Om jeg får oppgradert til first hjem tror jeg det blir 152.000 totalt
     
    Markal liker dette
  7. Teigs

    Teigs Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har en liten utfordring... har en CT som går ut i år og en ny neste år klar.
    Er det mulig å finne en tur i biz til en kul destinasjon for meg, fruen og 2 barn(7og11) i påsken 2019, ca. 13/4 til 22/4. Har 240 000 poeng.
    Sist gang jeg fikk hjelp havnet jeg og fruen i NY på Lufthansa F og hun snakker om det fortsatt:) Om det blir tur, så belønnes vinneren med 500,-.
     
    Xflipper liker dette
  8. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Kan noen hjelpe meg med å tolke hva det vil koste i poeng å fly Biz/First med Thai til Australia T/R?
    Så at det var noen muligheter med LHR - BKK - SYD, men jeg har ingen formening om hvor mange poeng jeg vil trenge til dette med en CT.
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    215 000 poeng i business, 285 000 poeng i første klasse.

    CT gir då 50 prosent rabatt (reise må vel starte og slutte i Skandinavia) :)

    https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
     
    Bergan01 liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte i dag tidlig for å endre bookingen til 20/2. Og tror du ikke hun på SAS sa at hun fortsatt ikke så setene...

    Jeg måtte krangle og krangle og til slutt måtte hun gjøre en «manuell» booking for å få det til. Men det gikk i orden og dermed er min «RTW» nede i 64 timer :)

    Takk for hjelpen!
     
    Gullars and holmen like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også slitt med seter jeg finner, men som SAS ikke "kan" booke. Hva er en "manuell" booking?
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hun sa hun måtte legge inn hele bookingen på nytt, manuelt, og at det ikke var mulig å endre på den jeg hadde. Fikk dog samme bookingnummer. Hun brukte sikkert 5 min. på å gjøre det klart etter at hun sa hun kunne få det til.
     
    holmen liker dette
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker du her på å ha AmEx Elite et år for så å si det opp? Eller skal du beholde det videre? Hvis du skal det vil du vel få 20K statuspoeng også neste år, og året etter, og året etter osv.

    Men hvis jeg har forstått det rett så kan ikke disse poengene brukes til noe annet.
     
  14. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Hei folkens, om jeg kjøper CT+Poeng til en tur jeg ønsker å gjennomføre, og personen jeg kjøper av booker dette.

    La oss si jeg ønsker å oppgradere eller endre denne turen, vil jeg kunne gjøre dette med egne poeng(samt kort for gebyr) ved en senere anledning ved å oppgi reisereferanse?
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, alle poeng må komme fra samme konto.
     
    Bergan01 liker dette
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket sete bør jeg velge i C på SAS A340-300 CPH-PVG (flyr alene)?
    1A (som jeg har nå) eller 9A (i den bakre kabinen)?
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker den bakre kabinen. Da kan du sitte å nippe til pre departure drinken samtidig som du kan kose deg med missunelige blikk fra de som er henvist bak gardina
     
    Xflipper and indahla like this.
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Fant akkurat dette:
    SAS has installed new business-class seats in at 1-2-1 configuration in two cabins. The forward cabin has eight rows and feels spacious and accommodating. The second business-class cabin has only two rows, so it has a sense Danish sense of hygge that you mentioned in your SAS review. [Hygge, pronounced hoo-gah, is roughly translated into English as “cozy.”] However, the second cabin was directly behind the galley, snack bar, and toilets, making is a very busy and noisy area.
     
    Kalsnes and Xflipper like this.
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg velger alltid et partall-sete ved vinduet. De setene er mer privat enn de som er oddetall.
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Er det annenhver rad med sete innerst mot vindu og ytterst mot midtgangen?
     
    Blaa liker dette

Del denne siden