Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    164
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, bra tips!

    Har ikke registrert meg ennå, men gjorde et uregistrert bonussete søk hos Delta og fikk opp billetter med Delta + Latam. Det er jo interessant om det også blir en mulighet. De er vel allianseløse akkurat nå, så ikke helt umulig, kanskje?
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Merk treff på egne billetter (feks Delta ved søk hos delta) gjerne gir annen tilgjengelighet enn ved søk hos partnere.
    Karma er utenfor ST og ingenting tyder på at SA kommer til å ha et samarbeid med dem. Når det er sagt vil tiden vise. SAS har tidligere nevnt at de kanskje beholder en form for samarbeid med ‘enkelte *A-selskap’, uten at det er bekreftet noe. De har først og fremst bekreftet hvem de har sagt opp code share-avtaler og slikt med. Av de mest interessante er det ikke annonsert avsluttet samarbeid med SQ og NH (ikke relevant for Sør-Amerika).
     
    Teknolai liker dette
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    SQ har lagt ut en FAQ rundt at SAS går ut av *A, her kommer det frem at man kan opptjene miles(men ikke nivå byggende) etter 1.september.

    Så noe form for samarbeid er det nok selv om SAS er stille enda

    https://www.singaporeair.com/conten...ingaporeAirlines_ScandinavianAirlines_FAQ.pdf
     
    Frode789, Flymunda, The_Dude and 4 others like this.
  4. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Har gått overraskene greit for oss med junior når han var både 2 og 3 år, men plutselig har man selvfølgelig uflaks :)
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er det jeg er redd for. Han han godt gemytt, men veeeeeeldig aktiv og bestemt, så hvis han får det for seg at han skal ut og gå kan det bli vanskelig å få han til å skjønne at han må sitte. Hadde sikkert gått bra, men rimelig krise hvis han ikke hadde villet sitte i ro når han må. Nå har vi booket Florida i desember når han er litt over 2,5 år, og California neste sommer når han er litt over 3 år. Neste tur blir da i starten av 2026, og da nærmer han seg 4, så da håper jeg det skal gå bra selv om setene skulle være litt mer private og vi ikke har like god oversikt over han. :D
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre tror jeg ikke det, ifølge dette dokumentet. Det omhandler nok eksisterende bookinger. Ellers ser man nedover:

    Q7: Can I redeem KrisFlyer miles for an Award ticket on Scandinavian Airlines or Upgrade Awards from 1 September 2024?

    KrisFlyer members can no longer redeem KrisFlyer miles for Award ticket or Upgrade Awards on Scandinavian Airlines from 1 September 2024
    .

    Det er litt vanskelig å si sikkert, men jeg ville ikke satset på at jeg fikk noen miles på bookinger som er gjort ETTER 1 september.
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Har lekt litt i Delta sin søkemotor for Sky Team-bonusbilletter og resultatene er ganske oppsiktsvekkende spør du meg. Oppsiktsvekkende gode. Hvis tilgjengeligheten hos DL er tilsvarende hos SAS tror jeg vi kan la poengene våre få bein å gå på fra 1. september.

    Det som jeg vil trekke frem som 'vinnere' hvor det er bedre tilgjengelighet og enklere å komme seg til er;
    - Australia
    - Lima
    - Karibia
    - Taiwan
    - Sørøst-Asia (til/via Vietnam)
    - Mauritius
    - Costa Rica på 2 flights
    - Det virker generelt sett som man slipper bookinger på 4 legs hver vei for å komme frem til mange av destinasjonene som folk her inne valfarter til.

    Den store taperen;
    - Feriedestinasjoner i Afrika med ZNZ, SEZ hvor ET hadde veldig god tilgjengelighet


    Vietnam Airlines har ledige biz-seter på mer eller mindre alle flightene sine. Nedenfor vises feks LHR-HAN i Feb/Mar (midt i høysesongen). VN har tilsvarende vidåpen tilgjengeligheter på mer eller mindre alle long-haul-rutene, både fra Europa (LHR, CDG, FRA, MUC) til Vietnam og fra Vietnam til Australia (PER, SYD, MEL). Veldig god tilgang på intra-Asia-flighter også,
    upload_2024-8-18_12-50-38.png

    Garuda Indonesia: Ledig på alle avgangene fra AMS-CGK i biz i Feb/Mar. Hvis man aksepterer mellomlanding i Saudi er det ledig fra AMS-CGK hver dag med Saudia (777/787).

    upload_2024-8-18_12-59-26.png

    Virgin Atlantic; generelt mye ledig.
    Her er feks LHR-BGI i Feb/Mar. Man finner også greit billetter til både ANU, UVF, MBJ. Det er noe tilgjengelighet til JNB, men CPT er tomt.

    upload_2024-8-18_13-0-33.png

    Air France: veldig varierende tilgjengelighet. Noen ruter har mye, andre har ingenting. Av feriedestinasjoner så dukker det opp enkelte datoer til feks CUN, FDF, MRU, RUN og ZNZ. I Sør-Amerika har LIM veldig god tilgjengelighet
    Østover er det sporadisk tilgjengelighet til SIN. Til TYO er det god tilgang på vinterstid.

    China Airlines; god tilgjengelighet fra VIE (se under) og PRG, enda bedre fra FRA og FCO. Sporadisk tilgjengelighet til SYD og MLE, men om man drar via Vietnam er det tilgjengelighet hver dag.

    upload_2024-8-18_13-20-12.png

    Dette er bare noe, og først og fremst rundt vinterferietider neste år.
     
    Baldrick, milehigh, Are and 33 others like this.
  8. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Lovende, men tør ikke å være så optimist da Delta har mye leverage i alliansen og veldig usikker på hvor mye SAS vil ha?

    Er ganske mange *A programmer med mye bedre tilgjengelighet enn sas i dag også
     
    magnusant liker dette
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,814
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at sone inndeling er ganske sprø, det at Japan er i samme sone som India og Sri Lanka, så her kan en få noen urealistiske bookinger mellom disse destinasjonene. Det andre er at det kan være lurt å fly til HKG i stedet for HAN om en skal til Asia da Vietnam og Hongkong er i forskjellige soner, så det blir ei dyr poeng flyvning mellom HKG og HAN for eksempel.

    Når det gjelder Mexico, så vil det åpne flere klare ruter, da KLM og AF flyr til Mexico. I tillegg er det lokale flyselskapet Aero Mexico også en del av Skyteam, så det blir god kundeservice der.

    SAS beholder ruten til BKK, også krysser jeg fingrene for at de også åpner opp for sommer sesongen, slik at de kan ha minst en ukentlig avgang til BKK også på denne tiden av året, det har mye å si for sånne som meg.
     
    Spielhaug liker dette
  10. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    CT agenten som jeg snakket med i dag informerte om at de skulle starte trening og få all nødvendig informasjon vedr SkyTeam rewardbookinger i dag kl 15. Så det var bare å ringe CT telefonen i morgen hvis man da hadde spørsmål.:)
     
  11. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Hvem tar en for laget?
     
    Bonusduk liker dette
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du?
     
    Skippy, tobeornot999, thool and 4 others like this.
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,814
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt blandede rapporter i forhold til Vietnam Airlines, men det er OK i lufta etter det jeg har hørt, men ikke så bra på bakken, så en vil få en god opplevelse når en flyr ned til Vietnam, men på grunn av servicen på bakken så kan det bli litt tilfeldig det der. Virker som at de sliter med en alt for liten lounge i HAN i forhold til behovet så kan være at lougen er overfyllt av folk til tider, akkurat som SAS innenriks.



    Jeg tenker på å prøve dette produktet her tror jeg :)

     
    Last edited: 22. aug 2024
  14. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fløyet endel med VNA (er Lotusmiles Platinum) og har alltid vært fornøyd i lufta og på bakken. Synes servicen er 10/10. Måtte endre billetten min i fjor september pga sykdom i familien, fikk raskt hjelp for ombooking og nye billetter ble utstedt etter 10 min over telefonen og dette var før jeg ble Platinum. Lounge i HAN & SGN på internasjonalt og innenriks har aldri vært fullt de gangene jeg har vært der.
     
    EndreD, vegasbaby, themichael and 9 others like this.
  15. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Nevnt andre steder også, men SAS sa nylig i intervjuer at bonustilgjengelighet skal være omtrent likt for alle ST medlemmer. Så det er lov å håpe at DL sin tilgjengelighet er en god indikasjon av hva vi kan få.
     
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at DLs tilgjengelig til DL-flighter ikke vil være representativ ettersom de har dynamisk prising på egne bonusbilletter. Ellers ser det meget bra ut om resten av tilgjengeligheten er representativ.
     
    Wiolenze and coccifera like this.
  17. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om det er skrevet her før, men IAG har altså dumpet takeover av Air Europa. Ergo kan spanjakkofile nordmenn håpe at det kommer flere direkteruter og awardseter til Spania.

    Vi andre kan glede oss over fortsatt kurant tilgang på en del reisemål i mellom- og sør-Amerika, samt Karibien.

    IAG punget ut 50 millioner Euro for å gå ut av avtalen.
     
    Cumulus, Are and Teknolai like this.
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant nyhet!

    Er ikke de knøtt små og uten noen flights av betydning? Eller har jeg ikke fulgt med i timen?

    Noen som kjenner gode use cases, ved avreise fra OSL?
     
  19. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Forventes det en egen bestillingsside for Skyteam bonusreiser ala den vi nå har for Star Alliance? det er vel omtrent 0% sjanse for at noe slikt er klart (eller fungerer) 1. september?
     
  20. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    SAS sier de skal ha en klar på søndag med i hvert fall AF og KLM, så får vi se om IT-avdelingen er enig i den påstanden da :rolleyes:
     
    Kristian and lohelle like this.

Del denne siden