Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Blir kult å prøve en bestilling for SAS points søndag.

    De (SAS IT) har endelig klart å fikse brukeren min etter de gikk tits-up og web siden spurte om mail adresse igjen og igjen (selv om de hadde den). Da fikk jeg heller ikke bestilt noe som helst for poeng, og hadde null nytte av FP selvsagt.

    Tok bare 2 lange tlf samtaler til gull mailen.

    Første "Jonas" lovet, men løste ingenting. Etter en uke ble det i praksis en HUAC, traff ny svensk konsulent. Hun skjønte hva hun drev med :p
     
    Wiolenze liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    De har vel ganske godt med flights til Sør-Amerikanske og Karibiske destinasjoner fra Madrid. I tillegg til at de har lounger på en del spanske flyplasser SAS flyr til der det for tiden ikke er tilgang på kontraktslounger
     
    tobeornot999 and eventyrer like this.
  3. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Var rimelig fornøyd med denne nyheten da jeg har sjekket award tilgjeneglighet med flying blue og så det var masse ledig med air europa til sør amerika fra madrid. Gleden varte helt til sas oppdaterte nettsiden i dag:
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/

    DOBBLE POENG MED AIR EUROPA:eek:
     
    Shyneno liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,814
    Bonuspoeng:
    183
    Double poeng med Vietnam Airlines? :eek::confused:.... Dette var ikke bra :(, SAS har jo lurt oss trill rundt :mad:
     
    magnusant liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, her synes jeg de har lurt oss. Det er jo mulig dette er midlertidig i påvente av en skikkelig avtale, men om dette er permanent...

    China Airlines er jo en av de bedre partnerne i SkyTeam. Vietnam hadde jeg helt konkret tenkt å bruke, men utgår selvsagt med slike priser.
     
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Der er spesielt urimelige at denne nyheten slippes i all stillhet og siste dag med mulighet for å bestille bonus med Star Alliance. CT telefonen er vel uansett stengt i dag, så i praksis hadde vi ikke tid til å bruke eventuelle poeng før nyheten trer i kraft.
    Dårlig gjort av SAS.
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,325
    Bonuspoeng:
    183
    Trist at prisen dobles på rundt 20% av alle flyselskap vi nå har tilgjengelig.

    Tristere er det at sjefen for EuroBonus, svenske Aron Backstrom flere ganger har vært ute og skrytt av at prisene blir de samme med kun bittesmå justeringer.

    Senest i intervjuer denne uken hadde han hatt mulighet til å informere om dette.

    Istedet dukker det opp ut av det blå på nettsiden under 48 timer før overgangen.. i ganske kjent SAS stil..
     
  8. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    1,422
    Bonuspoeng:
    93
    Har i løpet av uken snakket med flere per sas og CT telefon som har sagt at prisen blir det samme til ASia . Dersom den går opp mye så har de blitt bedt om å lyve. Hvis det er sånn er det jo ikke et selskap jeg vil foretrekke videre.
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan skal man tolke denne setningen ref linken over:

    «For øyeblikket kan du kun bruke én Amex Companion Ticket per bestilling (online eller offline), og en slik bestilling kan ikke ha mer enn to reisende.»

    Kan man ikke booke en reise med 4 pers og to CT på samme PNR?
     
  10. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en dårlig avgjørelse. De burde heller bare stengt for bruk av disse selskapene før de hadde en god nok avtale på plass.
     
    EndreD, Kjetil L and Shyneno like this.
  11. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke per i dag, nei. Men dette er nok en ren IT-sak og kan/bør fikses.
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,325
    Bonuspoeng:
    183
    Tolker det slik at om du bruker CT kan du maks ha 2 personer på bookingen.

    En vei rundt dette som ble nevnt tidligere er å booke turen for 4 stk, deretter få agenten til å splitte bookingen i 2 slik at du sitter med 2PNR for å så legge på CT på hver av disse.

    Men det innebærer jo noen ulemper ved f.eks irrops.

    I motsetning til disse forhøyede poengprisene så gies det i det minste utrykk for at dette er midlertidig.
     
    The_Dude and Shyneno like this.
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på at man kan splitte en reise i to PNR?

    Min løsning blir nok å booke uten CT i første omgang og satse på at man kan legge inn to CT på ett PNR før avreise.
     
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,325
    Bonuspoeng:
    183

    Løsningen du skisserer er nok den beste om du har nok poeng.

    For egen del så booket jeg tidligere i uken en *A for reise for neste sommer med 4 stk, men har pr nå bare en CT.
    Planen er å prøve legge på en til senere.

    I dag er teoretisk siste mulighet å endre en *A booking, så jeg satset på og splitte den nå, og håpe jeg får lagt til CT senere. Uavhengig om denne "midlertidige" begrensningen er fjernet eller ikke.


    Ja har tidligere splittet ut en reisende som ikke skulle være med, for å så kansellere èn billett.


    Og Jeg gjorde det akkurat nå på chat, slapp også noe endringsgebyr.
    Billetten blir ikke skrivd ut på nytt, så det er mulig dette også kunne blir gjort etter 31. August med en *A booking.

    Screenshot_2024-08-31-09-59-18-64_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
     
    The_Dude, EndreD and Nuvolari like this.
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, tydeligvis ikke.

    Merkelig regel, for hvis det først er plasser kan man jo gjøre akkurat det samme med 2 PNR, but 2 CT og 4 pax.

    Ikke det mest praktiske, men likevel.
     
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,112
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    Det er synd sas aldri lærer
     
    The_Dude liker dette
  17. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Men så glemmer vi jo ofte at disse programmene er til for selskapenes inntjening, ikke kundenes.
     
    jonss and eventyrer like this.
  18. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    1,422
    Bonuspoeng:
    93
    . De driver ikke med veldedighet, men selskapet må vel ikke lyve / narre kunder for profitt.
     
  19. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Njaa, eller la andre brenne poeng og at tilgjengelighet blir bedre. Samt CT er mer verdt hos de selskapene :p

    MEN, et stort men, Aron sa at det blir ustabilt i løpet av neste 6 måneder i forbindelse med bonusseter. Så får jeg ha is i magen på at det løser seg etterhvert, blant annet flere selskaper og poengpriser nedjusteres hos de nevnte selskaper. Men isen varer ikke evig i Bangkok :rolleyes:
     
    EndreD liker dette
  20. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor står dette? Ser ikke det på den linken der.
     

Del denne siden