Vi husker jo alle at det var "tekniske" problemer som kuttet tilgangen til SQ Business et par uker etter at de åpnet opp for booking i fjor(eller var det for to år siden). Det kom vel første frem på et meet and greet event senere at den egentlige grunnen var at det kom et rush med bestillinger, noe SAS ikke likte. Tipper det samme har skjedd nå ogå...
Det er jo ikke noe særlig irriterende med den idiotiske søkegrensen. Er jo helt umulig å lete etter billetter uten å få et illebefinnende...
Jeg kan iallefall bare hoppe 3ish sider tilbake,når jeg får beskjeden "søkegrense nådd",så er det bare å søke mere. Hos meg tar det nå ca 7 raske søk før grensen nås,mens tidlig forrige uke kom denne beskjeden etter ca 3 søk.
Ja.. og det er ikke utenkelig at AF/KL kommer tilbake med en multiplier på 1,5 eller 2. Da er det egentlig ikke så mange flyselskaper igjen som er verdt å samle poeng for. Og uten dem får man heller ikke connecta ut fra Norge. Er bare et fåtall SK flights som lar seg kombinere uten å søke segment for segment.
Det ville være veldig merkelig av SAS å skru til prisene såpass hardt etter så kort tid der de har gått ut høyt i forkant med påstander om få endringer, og nye poengtabeller. Dette har jo vist seg å være en sannhet med modifikasjoner. Mens dobbel poengpris kan godtas under sterk tvil for et par selskaper all den tid man også kommer seg til eksempelvis Asia med andre selskaper i alliansen, så sliter jeg med å se for meg at de gjør det samme for flaggskipene i alliansen. I hvert fall ikke nå? Når det gjelder diskusjonen for øvrig heller jeg også mot at systemene ikke klarer å håndtere pågangen. Men venter i spenning på at noen av dere som har sendt e-post deler et eventuelt svar. Om dette er den nye hverdagen spøker det jo litt..
Synes det er merkelige "systemer" om de klarer å håndtere economy men ikke business. Dette er ikke en systemtfeil, isåfall er det en villet en.
Det som slår meg som bekymringsverdig er at det er fullstendig radiotaushet fra SAS. Hadde det vært en teknisk feil eller midlertidige innkjøringsproblemer ville de ikke hatt noe å tape på å være raskt ute med en forklaring. Jo lenger tid det går, dess mer ser det ut som at noen jobber febrilsk med en kommunikasjonsstrategi for et vanskelig tema.
+1 og mitt hovedpoeng i tilbakemelding til gullmailen. Hvordan skape sure kunder? Ikke gi informasjon!
For hva det er verdt, en kollega bestilte nettopp nå følgende reise i november (i C): 2 pax Uteise: SVG - AMS (lay-over), AMS - CGK (Jakarta) - DPS (Bali) Retur: DPS - CGK - AMS - SVG Bestilt på telefon, da han ikke fikk opp verken utreise eller retur hele veien på sas.no. Det gikk helt fint på første forsøk. Riktignok med Garuda. Men SVG-AMS med KLM er i C. Så det er håp. Eventuelt at agenten ikke har sett memo'en, alternativt ikke brydd seg om den.
Fikk han opp hele reisen på sas.no? Jeg finner noe med Virgin fra MAN/LHR, men ingenting lar seg kombinere med SAS.
Kun rykter nå, men info fra CT telefonen sier at KLM\Air France har forsvunnet pga. en intern feil.. Kommer tilbake i løpet av uken iflg.de. Krysser fingerene.
Jeg er litt oppgitt over reglene som gjør at det ikke går an å kombinere legs og at søkemotoren har sterke begrensninger. Vi skal til Australia neste sommer og tenkte å fly med GA via Bali til Sydney. Det er problemfritt å få billetter til Bali med ankomst DPS kl 12:35. Det går fly videre til Sydney kl 22:05 med ledige bonus billetter som er innenfor 24-timers grensen. Denne forbindelsen eksisterer ikke i søkemotoren hos SAS. Søker du på Garuda Indonesia sine sider på AMS-SYD dukker det derimot opp flere ulike varianter AMS - CGK - DPS - SYD med ulike avgangstider fra CGK. Denne forbindelsen er nok en av de det vil være god tilgjengelighet for bonusbilletter for Eurobonus-medlemmer til Australia. Da er det kjedelig at den ikke skal være mulig å bestille. Og hvorfor skal det ikke være lov med stopp på over 24 timer på reiser til/fra Oseania? Dette er svært lange reiser det og en stopover vil gjøre disse mer overkommelig.
Kryssar fingrane her og. Høyrest rart ut, men kva SASIT klarar å kødde til bør igrunn ikkje overraske nokon.
Helt enig. (Jeg håper at) SAS har til en hver tid oversikt over hvor mange poeng som står hos sine medlemmers kontoer og hvilken booking frekvens som var i tiden i *A. Jeg vil også anta at SAS godt før 1.9.24 hadde kontroll på internprisingen av bonusseter i ST. Med dette på plass skal det ikke veldig avansert matematikk til for å estimere hva det vil koste med bookinger i ST fremover. Jeg regner også med at de har en eller annen vekting av hvilke flighter/selskap som kommer til å være de populære, og det sier seg selv at når man får tilgang på noe nytt vil det komme et midlertidig rush av bookingen for å prøve det som er nytt. Nå er jeg ingen IT-mann, men at det skal være så vanskelig å ha velfungerende IT-systemer, når SAS på forhånd har vært høyt på banen og sagt at ting er testet og klart, er ikke lett å forstå. Jaja, er man riktig så heldige får vi en ny spennende SAS-destinasjon (SJO om ryktene stemmer) i morgen som man kan bruke poengene på. Jeg er mentalt forberedt på noe dølt i USD som MSP eller DTW
Det har alltid vært et krav at max. stopp er 24 timer på alle bonusreiser med Star og nå Sky. EB-sjefen himself fikk spørsmål om hvorfor ikke den fristen kunne være 48 t (tror det var forslaget) og han svarte da noe slikt som at det gikk absolutt an å vurdere og at han skulle ta forslaget med seg. Men ingenting som tilsier at det kommer, ev. når det ev kan komme..
Uten å kunne vite alt for mye om systemene og å skulle forsvare SAS IT, så er integrasjoner noe av det mer komplekse i IT-verden. Jeg har egentlig få problemer med å skjønne at det har blitt krøll her (om det faktisk har vært krøll), da flyselskapene sine systemer og Amadeus er haugammelt. Man kan si de har hatt god tid, men egentlig ikke da jeg tror det er rimelig komplekse systemer hos alle parter. Nå mener jeg fortsatt at det er elendig gjennomført, men jeg kan som sagt forstå at det er en del problemer
Jeg tror det måles antall klikk innenfor ett minutt. Mer enn 7 klikk innenfor et rullerende 60-sekunders-vindu ser ut til å gi karantene hos meg. (Gjør forsåvidt ikke noen forskjell, for finner ingenting uansett )
Bare vær glad du kommer deg til Bali, du! Det har ikke vært enkelt de siste årene å få til. Neida, ser poenget ditt
Samtidig så virket jo systemene ved overgangen, så integrasjonen har jo vært på plass, men det virket kanskje for godt for noen.......?