Kontakt AF/KLM på Messenger. Min erfaring er at de er veldig behjelpelige her. Svartiden er også godkjent.
Betyr det at hvis jeg booker fra CPH til desinasjon, så kan jeg legge på ei SAS flyvning KRS - CPH på den til desinasjon så lenge den dukker opp i Business Class på parter søk?
Ikke nødvendigvis. SAS har svært ofte O/D restriksjoner på sine flyvninger i Plus. Economy er mindre berørt av dette, men nå er jo ikke mixed class mulig enn så lenge.
Ser ut til at KQ-reiser nå er inne, men usikker på om det bare er codeshare med KLM. Har noen funnet ut av dette, og evt hvor mye award seats de slipper?
Hvis jeg ser at det legger som går CPH - AMS opereres av SAS, så burde det uansett gå. Ser ingen annen logisk slutning, da er det latskap fra booking agenten i den andre enden av tråden som er problemet da.
Hvorfor SAS ikke dekker Estland? Kjøpt bonus billetter TLL-ZNZ i dag for neste sommer og flyr ditt med SAS via ARN norn ganger i året.
Som jeg skrev: SkyTeam hadde ikke dekning av Estland før SAS var med, men nå, etter at SAS ble medlem i SkyTeam, så dekkes Estland (av SAS).
Jeg hadde en tur ARN-OSL i go-light. Tok å la inn Delta for å se hvor mange poeng man får. Ser ut til at de gir poeng etter pris men ingen vet jo hvor mye jeg har betalt da jeg bestillte denne gjennom reisebyrå. Poeng overført 3 dager etter reise er ganske raskt. Anyways,her er resultatet. SAS hadde gitt 150/100 for EBG. Delta gav 26/13.Poeng. ---------------
Jeg tenkte det samme sist uke, men ifølge agenter så var det simelthen ikke lov i systemet å booke alt vi til tider ser / tror er tilgjengelig. Eks. Fant ledige bonus biletter i SAS plus mellom CPH-OSL & OSL-KSU med grei connection tid. Men SAS systemet tillot ikke å booke dette som en gjennomgående bilett, så endte opp med 2 separate biletter. Kjekt for SAS sikkert men selvfølgelig passe irriterende, dyrere & mer risikabelt for kunden Fikk også akkurat samme problem med at singel leg bookinger på en AMS-OSL-KSU booking var greit, men at gjennomgående der heller ikke var tillatt.
Har forsøkt å lese litt tilbake her, men er fortsatt usikker. Skjønner at det er problemer med å booke reiser leg for leg. Men er det også problemer med å booke utreise og legge til hjemreise senere? Jeg har funnet en utreise jeg vil booke, men hjemreisen får jeg ikke booket enda, da det er over et år til. Kan jeg booke utreisen nå, og legge til hjemreisen senere. (Og ringer man da CT-telefonen selv om man ikke skal bruke CT?) Eller må jeg nå vente til hjemreisen dukker opp, og risikere at utreisen er borte når jeg først kan bestille hele turen? Takknemlig for hjelp.
Jeg får ikke lagt til Eurobonusnr på en booking med Air France. Og dermed får jeg ikke valgt seter. Hva er trikset? Har prøvd nettsiden, AF app, KLM app. EDIT: Testet på KLM sin nettside, der fikk jeg valgt seter. Men jeg får ikke lagt inn EB-nr??
Egentlig så driver SAS på med ulovelig markedsføring av programmet sitt i lys av den siste innskrenkingen på bookinger, så håper forbrukerrådet setter fokus på dette i media snart, for det bør være en reæl mulighet å booke med poeng på SAS i de klassene de markedfører, så i forhold til distriktene så virker det som at SAS driter i markedføringsloven slik det er nå.
Fikk lagt inn bookingen i SAS-appen, faktisk.. Der står setene som valgt (kan ikke endres, men det er ok) Og det står at EBnr er lagt inn som FF program. Så da er alt ok? Eller? Bør kanskje ta en tur i skranken og spørre ved innsjekk.