Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg la inn eb nr på sidene til air france. Eurobonus lå ikke alfabetisk i lista
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,559
    Likes mottatt:
    63,271
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk lagt inn ved bestilling, men det ble ikke med i AF appen. EBnr vises på KLM sine nettsider, men i feltet for FF program står det ingenting. Og det er ikke mulig å endre på. o_O

    I SAS appen står både EBnr og FF program. :rolleyes:
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Fint om du og Shyneo står frem i media som eksperter på dette, da setter de nok krisestab i SAS :)
     
    mathiasfe, Storbaba, vegardg and 3 others like this.
  4. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Det fordrer vel at noen har tipset forbrukerrådet, men det er vel lite sannsynlig. Ikke tror jeg de lager noen sak av en klage eller to heller, selv om det er mye her som er i gråsonen... Uansett er nok ikke bolaget enig, for det ble jo tross alt booket nesten dobbelt så mye bonusreiser i business første uken... Dermed er de gode både på bruk av statistikk og markedsføring.
     
    Shyneno and NoLimit like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,714
    Likes mottatt:
    872,426
    Bonuspoeng:
    293
    Det er da ikke helt håpløst!
    Jeg har nettopp funnet følgende reiser tilgjengelig i september 2025
    BGO-MRU-BGO
    og
    BGO - SYD-BGO
     
    Last edited: 01. okt 2024 kl 10:09
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,714
    Likes mottatt:
    872,426
    Bonuspoeng:
    293
    … og
    BGO-EZE-BGO
     
    LaDuden and Sunnfjordingen like this.
  7. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Biz og utenom de selskapene som koster dobbelt?
     
    NoLimit liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,714
    Likes mottatt:
    872,426
    Bonuspoeng:
    293
    Alt i business og til «normale» priser .. mor nekter å reise med noe annet enn business!
    Så alle reiser er for 2 passasjerer
     
  9. JosefK

    JosefK Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Enig i at det ikke er helt håpløst. Men en del av tilgjengeligheten til australia er med Xiamen airlines - og selv om det viser tilgjengelighet i business hele veien på søk, så har jeg tilgode å klare å bestille noen av dem, enten det er på nettsiden ("oops noe gikk galt") eller ct telefonen (ser billettene, men de skulle egentlig vært fjernet, men det går ikke" eller "Det er mye som ikke fungerer enda" type svar. Ville vært interessant å høre om noen har klart å få gjennom bestilling med Xiamen.
     
    milehigh liker dette
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    14,926
    Bonuspoeng:
    183
    Og jeg har i dag bestilt OSL - MRU - AMS både frem og tilbake. Etter å ha småpratet en lærenem svenske gjennom hele ruten. Kunne ikke legge inn setevalg hos KLM, men det er det vel en bruksanvisning på her et sted.
     
    Eddie47 and holmen like this.
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,623
    Likes mottatt:
    4,471
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøker at endre en *A CT reise til en ren skyteam reise. Finner og kan booke 4 billetter på award siden til SAS, men 2 stk agenter ser bare 3. Rimelig frustrende !
     
  12. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Kjekt å se at det er noen lyspunkter (spesielt fra BGO) og det kan virke som om KA hvertfall har en del ledig for to personer til flere destinasjoner.

    For familier derimot (også de små som oss på 3), så er det rimelig håpløst. Ikke finner vi tilsutningsfly fra Norge, ikke slipper SAS særlig med seter selv til over 2 pers, og jaggu kan vi ikke ha CT på bestillingen heller dersom vi ikke splitter den med de risikoene det medfører. Vi får ta de lysglimt som kommer, men et godt stykke igjen før de i det hele tatt er på *A-nivå, noe som egentlig er litt paradoksalt, da en av hovedbegrunnelsene for å forlate den alliansen (utenom det åpenlyse) var å ikke bli behandlet som annenrangs av de andre partnerne. SAS virker som å bli den evige ugly stepchild ;)
     
    Frode789 liker dette
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,605
    Likes mottatt:
    24,576
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det vel berre å booke før alle australiarane med SkyTeam-poeng bookar opp alle billettane til dei skal på vestlandsferie!

    Tusen takk for tipset.

    Eg er forresten heilt einig med mor!
     
    LL_Air, Rapolo and Eddie47 like this.
  14. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    236
    Likes mottatt:
    388
    Bonuspoeng:
    63
    Helt enig. Jeg har sendt en henvendelse til gullmailen med spørsmål om akkurat dette, om hvordan det kan løses. For meg har ikke en CT noe verdi akkurat nå, da jeg ønsker å reise 3 pax i en booking.

    Ga også uttrykk for min misnøye med 2x multiplikator for enkelte selskap i samme tilbakemelding. Alt saklig, selvfølgelig.

    Ti dager har gått, enda ikke noe svar. Forhåpentligvis er den videresendt oppover i systemet.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,203
    Likes mottatt:
    7,556
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat nå er det ikke sikkert gullmailen har lest det du sendte en gang. Svartid har blitt helt håpløs
     
  16. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Siste svartid for meg via diamantmailen var 18dg, så det er bare å vente. Vi er nok ikke de eneste som sier vår mening.

    Jeg vurderer faktisk å sende en melding til Am.Ex for å høre hvordan de forholder seg til at man ikke kan bruke CT'ene slik intensjonen er. Det står såvidt bekjent ingenting i vilkårene om at man bare kan bruke én om gangen, ei heller at de ikke kan brukes på bestillinger på mer enn 2 pers, så da bør de egentlig utvide gyldigheten til det er på plass. For min del har jeg en spend jeg sannsynligvis ikke ville hatt om jeg visste de endrede forutsetningene på forhånd.
     
    kiev liker dette
  17. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Bra folk sender klager både til SAS og Amex mfl. Kanskje SAS vil lytte mer om kundene begynner å tenke at Trumf, SEB og Amex ikke lenger tilbyr det de reklamerer for. Ja, det er mulig å booke noen reiser, men mye er strammet inn så mye nå at man kan begynne å diskutere om SAS faktisk tilbyr det de skal. Må gjentas til det kjedsommelige at det er langt mer urimelig å devaluere et program gjennom å strupe tilgangen kraftig, enn å senke inntjening eller øke priser moderat.
     
    magnusant and Frode789 like this.
  18. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Ja selv om jeg tror vi til en viss grad undervurderer vår påvirkning her inne, så undervurderer vi definitivt verdien av å gå på økosystemet til SAS. Trumf, Seb, Am.Ex er kanskje de viktigste å klage til, for når vi ikke får produktet vi forventer, så får i prinsippet ikke de det heller. Spesielt ikke når folk begynner å si opp kort, stoppe overføringer osv. Tror derimot det er viktig å sende klage for å begrunne det, for man bare kutter.
     
    Frode789, eventyrer and Kaffen like this.
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,303
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, hvis vi klager til partnerene og putter dem på pause, så tørker inntektene inn litt og da kan det være at de begynner å presse SAS
     
  20. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Finner flere flights direkte med Air France fra CDG til BKK i business ved søk hos SAS. Null treff når man søker OSL til BKK samme dato. Ringte inn og spurte om de kunne booke CDG til BKK, og så legger på OSL-CDG, men det fikk jeg ikke lov til, så da er jo dette ubrukelig...
     

Del denne siden