Ja, var vel det som var noe av poenget mitt. Kundemassen med nye kort og brukere fortsetter å øke, mer enn den blør i andre enden. Det er også en forsvinnende liten andel avanserte brukere som mange her inne. Likevel har "en evening med conversation" med SAS noe for seg, og det er fint SAS inviterer for innspill fra kundene sine.
Det store røde flagget for SAS er jo ikke det at noen kutter et kredittkort eller Trumf-overføring. Den store konsekvensen i det lange løpet er at det er mange som booker betalte billetter med SAS og deres partnere på grunn av fordelene som følger med Eurobonus. Om EuroBonus ikke er tilstrekkelig konkurransedyktig og man velger å booke betalte billetter med andre selskap, det er da SAS virkelig vil føle det på kroppen. Hvis man opplever at poengene har begrenset verdi er det ikke noe poeng å fly SAS og deres partnere om man kan fly andre selskap til konkurransedyktige priser eller med beleilige reiseruter.
Ser den, når en kan booke Business Class med lufthansa for 15 laken til Bangkok, så er det billigere det enn å beholde dyre kredittkort og booke med poeng. For kostnadene ved å bygge opp poengene kan fort bli større enn det er å betale billetten med penger rett ut. Du får større utvalg av datoer og reise på, så mer fleksibilitet å gjøre det sånn. Finnair er ett selskap jeg ser på, og har reist Biz med dem betalt kontant ei gang, så drar gjerne det stuntet igjen med tanke på de poengprisene som er til Asia nå. CT trenger jeg ikke lengre.
Du får sjelden 15k i C på LH, men det hender jo at de legger ut noen random datoer som aldri passer for noen som har vanlig jobb. Hadde de kjørt kampanjer (gjerne 6-9mnd før) med endel ok datoer hadde jeg skiftet program med én gang. Des-jan med LH er fra 15k i øko til Bkk f.eks. Og har vært det lenge. Sas litt dyrere. Finnair er enda dyrere til Bkk i øko i den perioden.
Det er vanskelig å finne en journalist som skjønner hva det dreier seg om og som kan stille de rette oppfølgingsspørsmålene (og få svar fra SAS). Om man faktisk får svar, så får du stort sett det samme svaret som vi som tok direkte kontakt med Aron fikk. Alt fokus og alle artikler hjelper, men jeg tror nok at Diamant-treffet i november blir den store (og kanskje siste) muligheten man har. Jeg har dessverre ikke anledning til å delta selv, men håper at vi får en gjeng som stiller opp og som kanskje ved hjelp av forumet kan få stilt spørsmål som det ikke er umiddelbart lett å prate seg ut av med standardsvarene. Blir vi sittende der og lar dem slippe unna med statistikken om antall bookinger første uken (når det ikke var restriksjoner) som svar på hvorfor det er en suksess eller ingen faktisk får svar på hvorfor leg for leg er mulig hos andre, men ikke hos SAS, så betyr det egentlig at de har bestemt seg å drite i det. Det kommer vel kanskje en tråd her når det nærmer seg, men send gjerne en mail til Aron du også. Svar får du sannsynligvis, så er spørsmålet om svaret/svarene har utviklet seg siden forrige mailrunde.
Jeg booket PVG - ICN - CGK med Korean air. Ringte inn og fikk lagt til CGK - SIN med Garuda. Så det er mulig. Bare vanskelig å vite når...
Hvis jeg finner utreise til A og hjemreise fra B så kan jo disse bestilles separat på nettet, men det er jo billigere å få det til en open jaw! Er det da lov å ringe inn og bestille på telefon uten å bestille dem på nett først?
Takk … det er de! Min siste (??) bonusreise i *A i november vil gå til og fra ulike soner …. BGO-PEN / BKK-BGO, bare et lite hopp mellom..
Jeg lurer på hva som er rasjonalet for en slik regel. Prisen for OJ-bookinger beregnes av prisen for A-B og C-A uansett. At man ikke skal kunne fly til BKK og hjem fra TYO gir ingen mening fra et kundeperspektiv.
Klarte ikke å la være å le, når jeg leste dette på engelsk. Champions league kampen på Wankdorf stadium er akkurat spilt også. Om man er endel i England, ler man av slikt