Problemet er at ingenting fungerer hos SAS! Fant det samme som du på nett. Kombinasjon av KLM, Saudia og Garuda. Tilgjengelig på nett for 3 pax både eco og business tur/retur. Ringer inn. Spør fint om de kan legge til 2 kombinasjoner. Vet du hva svaret blir? Tyvvaarrr. Finner bare 1 ledig sete i eco. Jeg blir stille en periode. Først tenkte jeg å si masse som jeg ikke burde si. Men klarte å beholde roen inni meg. Til slutt sa jeg, takk for hjelpen å la på. Hele SAS og SkyTeam systemet kan dra seg en viss plass!!!!! Dette her er KATASTROFE for oss alle.
Hele EuroBonus er ubrukelig så vi bør rykke ut å advare folk mot dette programmet, folk blir lurt trill rundt og taper penger på det, folk bør bli informert om dette nå! Jeg har sluttet å tjene poeng på EuroBonus helt frem til de har fikset dette problemet her.
Fikk en schedule change på en bonusreise med AF T/R Mauritius. Ringte sas som bekreftet nye flighter og reissuet billetten. Allikevel får jeg fortsatt følgende feilmelding hos Air France manage my booking: Ringte på nytt, agenten ringte support og reissuet billetten, men problemet består. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?
Velkommen til den nye realiteten. Bare å sende avgårde mail til SAS og deres partnere (f.eks Am.Ex), slik at presset holdes oppe til fornuften vinner.
Dette var akkurat samme som jeg opplevde tidligerte i uken med tilgjengelighet hos SAS, KLM, Saudi & Garuda, men fikk ikke lov å ha de nødvendige connecting flights hverken til eller i Norge selv om det var bonus tilgjengelighet. Eneste løsning var å booke 2 separate biletter. Gav da opp & booket istedet alt via SAS t/r Bangkok & møtte så på samme problem Selv om det var tilgjengelige biletter så kunne de ikke kombineres. Så da endte jeg med separate biletter der også.
Men det kan jo ikke være meningen at det skal være sånn fremover. Da er det jo totalt ubrukelig med CT for alle andre enn de som bor i Stockholm, København og Oslo. Har EB/SAS svart på frustrasjonen? Mener jeg har fått med meg i farten at de skylder på tekniske løsninger, og at det skal ordnes?
Noe av det er nok tekniske utfordringer, men i hvor stor grad, det gjenstår jo å se (vi har hørt den før). I følge dem gjelder det blant annet CT, O/D-restriksjoner og blandede klasser. Leg for Leg-booking har de egentlig ikke svart på, så det antar jeg er en kommersiell beslutning de har tatt. Bare å uttrykke sin frustrasjon direkte til dem. Jo flere jo bedre..
Det gikk helt fint å booke segment-for-segment i starten, og noen bookinger slipper forsatt gjennom. Da andre bonusprogrammer i SkyTeam tillatter dette så kan man bare konkludere med at det er en ren kommersiell beslutning av SAS, trolig for å redusere kostnader hos kundeservice samt gjøre det vanskeligere å booke business.
Hvilke nettsider fungerer nå for å lete etter SAS EB ST business award seter? Har brukt seats.aero men de finner ingenting selv på datoer jeg vet det er ledig eco og business seter.
Det som er problemet for SAS er at hvis denne blokkeringen som SAS har lagt inn forblir, og vi advarer mot å tjene poeng hos SAS på grunn av dette, så kan det være at SAS gir etter for trusselen som henger over dem og åpner for slik segmentering igjen.
Selv tenker jeg nå om et par dager å si opp mitt Mastercard Upgrade hos DNB Saga. Ikke vits i å betale 140 kroner på å samle poeng jeg ikke kan bruke på en ordentlig måte. AMEX Premium har jeg nedgradert til et gratis AMEX Classic allerede. Håper andre gjør det samme slik at det kan få en effekt for SAS via deres partnere. Skulle ønske det fantes en kredittkortleverandør som tilbød poengoppsamling i Star Alliance.
Er det noen her inne som har snakket med media? VG, DB? Sjekket nærmere mulighetene for booking med SAS og partnere i dag morges. Egentlig så har de blokkert alle mulige veier mot å klare å booke en kombinasjon selv om man finner noe i det hele tatt. Air France og KLM er det mer eller mindre "0" sjans for å finne noe ledig mer enn 1 pers enten det er Asia, Afrika eller USA. Europa noe men også her helt nada. Tenker total summen av eurobonus poeng medlemmene besitter her på forumet er nok over million klassen++++, og at dette bare står til ingen nytte??? Tror at et par av oss burde tatt en får laget og snakket med en journalist. Noe kan vi klare? Boikotte hele eurobonus og be andre forumister gjøre det samme via alle sosiale medier? Slik jeg oppfatter hele greia er at SAS har redda seg ved å komme over i Skyteam men dritter i medlemmene sine. Tipper han Wanko duden sitter og ler seg ihjel. Bonusen kommer uansett hva som skjer. Ofte klarte jeg å booke det umulige mulig ved flere tilfeller som mange sikkert har lest gjennom reise brev, men nå klarer jeg så vidt Oslo-Amsterdam. Dette sier bare hvor galle dette har blitt. Må innrømme at jeg savner Star Alliance gruppen allerede.
Forstår frustrasjonen din. Men det er da iallfall en start. SAS selv inviterer til en samtalekveld den 12. november (som du la ut) https://insideflyer.no/forums/threads/you-are-invited-to-an-evening-of-conversation.21166/ Samtidig er det et visst annet forum på Facebook med 57k (!) medlemmer som har Grandis-fest om dagen, og tilsynelatende bryr seg mindre med alle begrensningene som har kommet. (Nevnte artikkel ble nærmest latterliggjort der inne... men FB fungerer dårlig som et forum, det er mye usaklighet der og vanskelig å ha oversikt.) Det vil kanskje hjelpe om flere skriver til SAS. Å bare si opp kort / overføring av Trumf, tror jeg ikke holder. Jeg har skrevet og sagt fra.
SAS har vel nærmest gjort en genistrek nå som de har kjørt kampanjer på Amex kort siden starten av September med praktisk talt bindingstid i 12 måneder. Hvis man skal ta overnevnte facebook gruppe så har det haglet med invitatsjoner og spørsmål om invitasjonslinker, vil hevde denne gruppen har økt med mange tusen medlemmer siden September. Tror han som driver denne gruppen(husker ikke brukernavn) er her inne og kan kanskje si noe om veksten..? Her har nok SAS/amex fått mange(antar flere tusen nye kunder) som ikke har noe forhold til hvordan ting var i *A og hva som er blitt endret nå, og er happy med produktet som det fremstår. Da smerter det ikke SAS så mye om ett par hundre kunder som visste og utnytte det tidligere systemet til det fulle potensiellt forsvinner.