Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    3,501
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er at ingenting fungerer hos SAS!

    Fant det samme som du på nett. Kombinasjon av KLM, Saudia og Garuda. Tilgjengelig på nett for 3 pax både eco og business tur/retur. Ringer inn. Spør fint om de kan legge til 2 kombinasjoner. Vet du hva svaret blir? Tyvvaarrr. Finner bare 1 ledig sete i eco. Jeg blir stille en periode. Først tenkte jeg å si masse som jeg ikke burde si. Men klarte å beholde roen inni meg. Til slutt sa jeg, takk for hjelpen å la på.



    Hele SAS og SkyTeam systemet kan dra seg en viss plass!!!!! Dette her er KATASTROFE for oss alle.
     
    ina, magnusant, Fly med oss and 7 others like this.
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,303
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hele EuroBonus er ubrukelig så vi bør rykke ut å advare folk mot dette programmet, folk blir lurt trill rundt og taper penger på det, folk bør bli informert om dette nå! Jeg har sluttet å tjene poeng på EuroBonus helt frem til de har fikset dette problemet her.
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Men så rykk ut med denne infoen da?
     
    Cumulus, Henrik, Eddie47 and 3 others like this.
  4. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk en schedule change på en bonusreise med AF T/R Mauritius. Ringte sas som bekreftet nye flighter og reissuet billetten. Allikevel får jeg fortsatt følgende feilmelding hos Air France manage my booking:

    Screenshot_20240929-142536.png

    Ringte på nytt, agenten ringte support og reissuet billetten, men problemet består. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?
     
    Shyneno liker dette
  5. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Velkommen til den nye realiteten. Bare å sende avgårde mail til SAS og deres partnere (f.eks Am.Ex), slik at presset holdes oppe til fornuften vinner.
     
    Kaffen, NoLimit, themichael and 2 others like this.
  6. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var akkurat samme som jeg opplevde tidligerte i uken med tilgjengelighet hos SAS, KLM, Saudi & Garuda, men fikk ikke lov å ha de nødvendige connecting flights hverken til eller i Norge selv om det var bonus tilgjengelighet. Eneste løsning var å booke 2 separate biletter. Gav da opp & booket istedet alt via SAS t/r Bangkok & møtte så på samme problem
    Selv om det var tilgjengelige biletter så kunne de ikke kombineres. Så da endte jeg med separate biletter der også.
     
    Shyneno liker dette
  7. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Men det kan jo ikke være meningen at det skal være sånn fremover. Da er det jo totalt ubrukelig med CT for alle andre enn de som bor i Stockholm, København og Oslo. Har EB/SAS svart på frustrasjonen? Mener jeg har fått med meg i farten at de skylder på tekniske løsninger, og at det skal ordnes?
     
    Shyneno and Frode789 like this.
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Noe av det er nok tekniske utfordringer, men i hvor stor grad, det gjenstår jo å se (vi har hørt den før). I følge dem gjelder det blant annet CT, O/D-restriksjoner og blandede klasser. Leg for Leg-booking har de egentlig ikke svart på, så det antar jeg er en kommersiell beslutning de har tatt.

    Bare å uttrykke sin frustrasjon direkte til dem. Jo flere jo bedre..
     
    Shyneno and Frode789 like this.
  9. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    2,289
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk helt fint å booke segment-for-segment i starten, og noen bookinger slipper forsatt gjennom. Da andre bonusprogrammer i SkyTeam tillatter dette så kan man bare konkludere med at det er en ren kommersiell beslutning av SAS, trolig for å redusere kostnader hos kundeservice samt gjøre det vanskeligere å booke business.
     
    Last edited: 02. okt 2024 kl 09:47
    magnusant, veeegard, LaDuden and 8 others like this.
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,391
    Likes mottatt:
    3,684
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke nettsider fungerer nå for å lete etter SAS EB ST business award seter?

    Har brukt seats.aero men de finner ingenting selv på datoer jeg vet det er ledig eco og business seter.
     
    Skippy and Shyneno like this.
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,303
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er problemet for SAS er at hvis denne blokkeringen som SAS har lagt inn forblir, og vi advarer mot å tjene poeng hos SAS på grunn av dette, så kan det være at SAS gir etter for trusselen som henger over dem og åpner for slik segmentering igjen.
     
  12. flyboy70

    flyboy70 Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Selv tenker jeg nå om et par dager å si opp mitt Mastercard Upgrade hos DNB Saga. Ikke vits i å betale 140 kroner på å samle poeng jeg ikke kan bruke på en ordentlig måte. AMEX Premium har jeg nedgradert til et gratis AMEX Classic allerede. Håper andre gjør det samme slik at det kan få en effekt for SAS via deres partnere. Skulle ønske det fantes en kredittkortleverandør som tilbød poengoppsamling i Star Alliance.
     
  13. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Bare husk å gi dem beskjed om hvorfor du gjør det ellers har det liten effekt...
     
    Frode789 and Kaffen like this.
  14. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Har avsluttet både Dnb upgrade og SAS Amex. Helt umulig å finne noe reiser i C.
     
    ina and Shyneno like this.
  15. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    3,501
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen her inne som har snakket med media? VG, DB?

    Sjekket nærmere mulighetene for booking med SAS og partnere i dag morges. Egentlig så har de blokkert alle mulige veier mot å klare å booke en kombinasjon selv om man finner noe i det hele tatt. Air France og KLM er det mer eller mindre "0" sjans for å finne noe ledig mer enn 1 pers enten det er Asia, Afrika eller USA. Europa noe men også her helt nada.

    Tenker total summen av eurobonus poeng medlemmene besitter her på forumet er nok over million klassen++++, og at dette bare står til ingen nytte??? Tror at et par av oss burde tatt en får laget og snakket med en journalist. Noe kan vi klare? Boikotte hele eurobonus og be andre forumister gjøre det samme via alle sosiale medier?

    Slik jeg oppfatter hele greia er at SAS har redda seg ved å komme over i Skyteam men dritter i medlemmene sine. Tipper han Wanko duden sitter og ler seg ihjel. Bonusen kommer uansett hva som skjer.

    Ofte klarte jeg å booke det umulige mulig ved flere tilfeller som mange sikkert har lest gjennom reise brev, men nå klarer jeg så vidt Oslo-Amsterdam. Dette sier bare hvor galle dette har blitt. Må innrømme at jeg savner Star Alliance gruppen allerede.
     
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,501
    Likes mottatt:
    3,979
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.vg.no/dinepenger/fritid...ser-mot-sas-devaluerer-sitt-eget-bonusprogram
     
  17. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    3,501
    Bonuspoeng:
    113
  18. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,261
    Likes mottatt:
    8,755
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det vel bare å finne en journalist du kan forklare alle verdensproblemene til selv :)
     
    eventyrer liker dette
  19. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    236
    Likes mottatt:
    388
    Bonuspoeng:
    63
    Forstår frustrasjonen din. Men det er da iallfall en start.

    SAS selv inviterer til en samtalekveld den 12. november (som du la ut) :)
    https://insideflyer.no/forums/threads/you-are-invited-to-an-evening-of-conversation.21166/

    Samtidig er det et visst annet forum på Facebook med 57k (!) medlemmer som har Grandis-fest om dagen, og tilsynelatende bryr seg mindre med alle begrensningene som har kommet. (Nevnte artikkel ble nærmest latterliggjort der inne... men FB fungerer dårlig som et forum, det er mye usaklighet der og vanskelig å ha oversikt.)

    Det vil kanskje hjelpe om flere skriver til SAS. Å bare si opp kort / overføring av Trumf, tror jeg ikke holder. Jeg har skrevet og sagt fra.
     
    jgroneng, ina and tmolvik like this.
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,880
    Likes mottatt:
    8,505
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har vel nærmest gjort en genistrek nå som de har kjørt kampanjer på Amex kort siden starten av September med praktisk talt bindingstid i 12 måneder.

    Hvis man skal ta overnevnte facebook gruppe så har det haglet med invitatsjoner og spørsmål om invitasjonslinker, vil hevde denne gruppen har økt med mange tusen medlemmer siden September. Tror han som driver denne gruppen(husker ikke brukernavn) er her inne og kan kanskje si noe om veksten..?

    Her har nok SAS/amex fått mange(antar flere tusen nye kunder) som ikke har noe forhold til hvordan ting var i *A og hva som er blitt endret nå, og er happy med produktet som det fremstår.

    Da smerter det ikke SAS så mye om ett par hundre kunder som visste og utnytte det tidligere systemet til det fulle potensiellt forsvinner.
     
    Last edited: 02. okt 2024 kl 14:51
    Frode789, Skippy, Henrik and 3 others like this.

Del denne siden