Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Flere som sliter med at sas og awardfares viser forskjellig tilgjengelighet? Finner en del på AF, men finner ikke samme flights på sas om det i det hele tatt dukker opp noe hos sas

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,704
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke helt håpløst!
    Min sønn har nettopp booket CT reise til Sør-Amerika i påsken 2025 … TRD-AMS-EZE open jaw GIG-AMS-TRD
    Du verden!

Calling, Chrisljo, EndreD and 14 others like this.
  3. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    93
    Så det er lov å booke open jaw om man ringer inn?

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,704
    Bonuspoeng:
    293
    Man må ringe inn for open jaw, men det må være i samme sone …

steve0 liker dette
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra!
    Jeg har overvåkning på TRD-(mellomlanding)-EZE og retur i januar men ikke fått noen varsel enda.

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,704
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også hatt sporing for han, men han har søkt aktuelle datoer hver dag på sas.no! Der fant han reisene …
    Jeg fikk varslinger fra Awardfares først når jeg gikk inn og søkte på Awardfares på aktuelle datoer.
    (Det betyr vel at det er litt avvik på varslingene.)

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,704
    Bonuspoeng:
    293
    Nå «raser» det inn meldinger om tilgjengelige billetter med KLM fra Awardfares

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Litt imponert av å komme over opp til 4 ledige i business fra Bergen til Sydney i farten.
    Håper dette er starten på en litt bedre tilgjengelighet enn vi har hatt den siste måneden.

9. coccifera

coccifera Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Ja her har det skjedd noe. Flere ruter som jeg så på tidligere i dag som ikke lot som kombinere nå viser resultat fra start til slutt i søket, og det har dukket opp mange flere alternativer i KLM biz på de dagene jeg så på.

Last edited: 09. okt 2024
    Insomnia4u, eventyrer and Shyneno like this.
  10. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Var en god del fra Virgin også, men som de to siste dagene, så har de forsvunnet igjen etter noen timer. Får se om det samme skjer med KLM. Noen som har klart å booke noe (av det som dukket opp som nytt idag)?

Shyneno liker dette
  11. JonathanI

JonathanI Medlem

Likes mottatt:
    259
    Bonuspoeng:
    53
    AeroMexico har dukket opp i bonussøket nå! :cool::cool::cool:

EndreD liker dette
  12. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk melding selv! Venter på at klokka blir 0900 slik at jeg kan ringe inn og endre en knotete reise med totalt 8 legs til en rute med kun 5. Spesielt på vei hjem blir det deilig å ha en smidig rute.
    Eneste problem er at de ikke ha business mellom Santiago og EZE, kun eco. Så den må vel bestilles utenom. SCL-EZE-AMS-TRD er uansett mye bedre enn SCL-BOG-BCN-ZRH-OSL-TRD :D
    Nå må jeg bare håpe at billettene fremdeles er der når jeg ringer inn, mangler dessverre 19k poeng til å bare klikke på bestill.

To be continued :)

RoadKing and Shyneno like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,704
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn så det ut i maileboxen min i går ..
    IMG_6659.png

14. OSLOJW

OSLOJW Flyr litt...

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Til nå ventet 30 min på svar på CT telefonen som Gold. Det er en first....

Edit, det ble lagt på etter 40 min. Kansellerte bare gammel booking og booket på nytt på sas.no. Første gang av kanskje 30 bonus longhauls jeg har kunnet booke en god reise direkte på nettsiden. Det er iaf et stort pluss.

Last edited: 10. okt 2024
  15. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Her tok det ca 10 min før de ringte meg opp igjen, da ringte jeg 09:00. Aldri opplevd en så rask samtale for ombooking før, det hele var over på 6 minutter og da hadde han funnet det jeg ville ha og sendt det til ticketing :cool:

16. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått booket om reisen og flyr TRD-AMS-EZE og retur. Fikk ikke lov til å legge til SCL-EZE (som er samme fly som EZE-AMS) i economy. Fikk heller ikke beholde SCL-BOG med Avianca (*A fra den opprinnelige bestillingen) og klatte på BOG-AMS med KLM.
    Greit nok, billett fra SCL til EZE for penger er ikke veldig dyrt. Men, dersom SCL-EZE-AMS-TRD dukker opp som en rute, er det mulig å ringe og endre sa han på andre enden av røret.

Det var hele 5 business class billetter ledig begge veier!

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal kunne legge til SCL-EZE om denne blir ledig i business. Det er tillatt å legge til nye segment ved endring, forutsatt at disse er i samme sone og kabinklasse.

Rapolo and eventyrer like this.
  18. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, da er jeg blitt feilinformert, takk! Setter på varsel på den jeg :)

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,922
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har lagt til CT i etterkant på en booking med SkyTeam? Har ingen ledig CT for øyeblikket, men har funnet en reise jeg vil ha. :)

EDIT:
    Eller klart å flytte over en CT fra en annen booking til en ny en? Har et par som er litt dårlig utnyttet, som kan utnyttes meget bedre.

20. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Tenkte å prøve meg på å legge til EZE-SCL om morgenen på en booking hvor jeg kun fant SCL-AMS-BGO. Problemet er at da blir jeg å fly EZE-SCL-EZE-AMS i samme boooking på samme dag så spørs om den godkjennes... Tungvinnt uansett at det er tilgjengelig SCL-AMS med teknisk stopp på EZE, men ikke EZE-AMS direkte...

Del denne siden