Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    I likhet med dere, ser jeg at det har kommet en god del tilgjengelighet på biz hos KLM våren 2025. Jeg har aldri bestilt noen open jaw billetter via telefon tidligere.

I utgangspunktet frister reisen til GIG og jeg fant passende avganger i begge retninger. Men hvis det er mulig å legge retur fra EZE på enkel måte, hadde jeg nok vurdert det også.

Hvordan fungerer det i praksis? Er det bare å finne passende utreise til GIG og retur fra EZE og ringe? Er det noen ekstrakostnader forbundet med dette?

2. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Da fikk jeg booket en tabu(inter europe)reise for Juli 2025 som jeg så på før de strammet inn,
    CT derimot kunne de ikke legge inn da det er 3 pax på bestillingen... Dette MÅ de få fikset asap. Jeg nekter å miste 2 x CT på dette :eek:

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte du inn for å bestille? SAS skal ha prosedyre for å splitte bookingen før betaling ved bruk av flere CT.

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen kostnader utover endringsgebyret, bare å ringe.

Skyline liker dette
  5. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann!

Vurderer å bestille følgende:

ROUND TRIP
    AMS - ICN
    ICN - AMS

Hvordan er det å sy på OSL-AMS og AMS-OSL på hver av endene etter booking? Fant ingen fra get-go på Awardfares

6. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Postet dette i Amex-tråden, men ser den kan passe fint her:

Er det slik om at jeg har to separate enveis CT bookinger at jeg da kan be SAS Amex kundeservice om å slå disse sammen til en tur-retur reise for å spare poeng? Begge har samme avgang og ankomst, og jeg mener at dette har gått tidligere, men snakket med en på tlf nå som mente at da må jeg kansellere den ene turen og vente til den dukker opp i systemet igjen før jeg kan igjen forsøke å booke det live med de.

Er det på tide med agent-roulette, eller stemmer dette?

7. MedTekni

MedTekni Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Kanskje enkelt spm for veteranene her men, har funnet en reise jeg vil bestille og er tilgjengelig å gjøre det på nett men får ikke opp CT, må jeg ringe da? Og blir det da gebyr for tlfbestilling?

Virker som nesten alle KLM biz billetter bare forsvant plutselig

Last edited: 10. okt 2024
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,698
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, den må avbestilles først. Hvis en av veiene finnes ledig nå så kan du legge til den veien først og avbestille den opprinnelige etterpå.

9. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Booket reisen på nett.

Jeg ringte de pga de kun refunderte halvparten av poengene på en SGN reise med *A jeg kansellerte. Poengene fikk han ordnet, men han kunne ikke legge til noe CT i det hele tatt på en reise med 3 Pax.

Skulle det vært mulig å legge til minst 1 CT?

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gitt det et forsøk til, og spurt om muligheten for splitting av PNR og betaling med 2xCT. Det er dog indikasjoner på at nytt system for SkyTeam-reiser har begrenset funksjonalitet for endring av poengtrekk etter at en reise først er booket, så kan tenkes at det faktisk er låst.

11. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ut som det var en bug med klm tilgjengeligheten for "allt" er borte nå... Rakk akkurat å bli gira og optimist før tilgjengeligheten ble strupet igjen...

Shyneno liker dette
  12. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Ser sånn ut her også ja dessverre :/ Hadde et par tabs oppe i Awardfares med tilgjengelighet på mange forskjellige dager, alle er borte nå - så kan umulig bare være booket opp

Shyneno liker dette
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    I går kveld var tilgangen på KLM identisk som hos andre partnere mens Air France fortsatt var strupet. Skal ikke se bort fra at det er SAS som justerer filtreringen på sin side for å finne "riktig" nivå og at det fort blir panikk hos økonomiavdelingen når slusene åpnes.

Last edited: 10. okt 2024
    mariusberg89, Shyneno and eventyrer like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,700
    Bonuspoeng:
    293
    Det er/var også AF billetter f.eks t/r Saint-Martin

trygveat liker dette
  15. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Det har du nok veldig rett i.

Booket SVG-LIS i Juli 2025 typ kl 1130, og det var ledig i BIZ alle datoer... Nå får jeg ikke opp en eneste option hverken med ECO eller BIZ.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,917
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her.. Fikk heldigvis ut fingeren og booket en tur til GIG, det var MASSE ledig på flere datoer. Nå er det ingenting på de datoene jeg fant.

Ble optimist et øyebilkk, og var nesten på vei for å få meg Amex igjen, for å opparbeide flere CT'er. Det gikk over.

Bonusduk, Frode789 and Shyneno like this.
  17. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner, takk! Dessverre er det snakk om to AF long haul business billetter, og jeg tviler på det dukker opp to til samme tid dessverre! Skummelt å risikere avbestilling om man ikke vet om/når de dukker opp igjen :/

18. Mad3

Mad3 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk booket tur nå med Aero Mexico AMS-MEX

19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Tilsynelatende ikke helt mørkt. F.eks. her ser SAS to seter i business, mens Virgin ser tre:

upload_2024-10-10_15-12-32.png

upload_2024-10-10_15-12-51.png

Flyrlavt liker dette
  20. FlyforTog

FlyforTog Har flyplasskrekk

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Hmmm..... ser at mange er misfornøyde med SkyTeam og tilgjengelighet. Skjønner jo det hvis hobbyen er å fly på helgetur til den fjerne Østen i First class.

Men her er et litt annet perspektiv: Personlig ga jeg egentlig opp hele bonussamlingen for noen år siden.Nedgraderte derfor til Amex Classic og har tatt i mot de poengene som ruller inn uten kostnad, men uten å legge så mye mer i det.... Jeg så at jeg fikk ikke brukt poeng til de turene som jeg egentlig hadde sett for meg. Det får jeg vel i utgangspunktet ikke nå heller.

Men som et godt alternativ er det en god del steder bortover i amerikastatene jeg kunne ønske meg å besøke. Og ved noen raske stikkprøvesøk ser jeg at det er utrolig god tilgjengelighet på alle destinasjonene jeg har sjekket ut. Selvsagt NY og LA, men også Miami, Seattle, Atlanta og Nashville f.eks. Mest i Eco selvsagt, men fant også biz til alle destinasjonene uten å søke meg i hjel egentlig.... Så det virker på meg som tilgjengeligheten den veien er langt bedre enn den var med SA?

Del denne siden