Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kan ikke slå sammen bookinger. Eneste mulighet er å avbestille den ene reisen og håpe på at setene dukker opp igjen når du ringer inn.

Eddie47 liker dette
  2. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Byttet selv til seats.aero på slutten av *A. Men var ikke fornøyd med tjenesten etter overgangen til skyteam, hvor de oppfordret til å søke med filter på andre Skyteam-selskaper. Tilgjengelighet jeg sjeldent fikk til å stemme.

Ankerpunktet mitt mot awardfares er prisen og at skyteamproduktet i starten så veldig dårlig ut. Vet ikke om det er bedret nå?

3. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt Awardfares abbo litt av og på før og etter S* byttet. Det har vært litt tørke, men deres varsler sikret meg så nylig som i går en god tur-retur til Japan i Air France business for to, så det er verdt en hel del spør du meg :)

eventyrer and Fly med oss like this.
  4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som opplever at det ikke er mulig å legge til CT under booking prosessen av Skyteam award når det gjøres på nett?

Får prøve å ringe inn å legge til manuelt i ettertid.

5. JonathanI

JonathanI Nytt Medlem

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    53
    Ja, enkelte CTer har visstnok "låst seg" i overgangen. Jeg hadde samme problem. Ringte CT-telefonen, som først mente at jeg ikke hadde noen CT. Når jeg ba dem sjekke igjen fant han den, men han klarte ikke å bruke den, så etter en time med ulike forsøk og snakk med bakrommet måtte poengene måtte trekkes manuelt.

Xflipper liker dette
  6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Finner de på sas booking, men ikke ST.

7. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Kansellerte nylig en bonusbillett under 24 timer åpent kjøp. Vet noen hvor raskt bonuspoeng og CT skal være tilbakeført? Ingen av poengene har expired eller CT gått ut.

8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    I utgangspunktet skal det vel komme tilbake umiddelbart? Har oppleved en gang at det tok 6 timer, men det har vært unntaket.

9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Har booket bonustur med Korean og Garuda. EB nummer vises hos Korean, men hos Garuda går det ikke an å legge til EB-nummer, og det ble heller ikke overført fra bestilling slik det ble med Korean. Med Garuda har jeg en business booking og en i økonomi. Får lagt til sete i business, men ikke i økonomi selv om mange seter allerede er tatt.

Noen som forresten har klart å booke med Xiamen Air? Det er ledig på nettsidene til sas, men bookingen vil ikke gå gjennom.

Last edited: 12. okt 2024
  10. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Trodde det også var slik! Men kansellerte en bonustur innen 24 timer åpent kjøp i dag rundt kl 12. Ingen poeng eller CT er blitt returnert til konto enda.. Rart!

11. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Ring og etterspør. 1. linje har ofte problemer med å tilbakeføre poeng. Da må backoffice gjøre det. Har skjedd meg et par ganger også.

gardamix liker dette
  12. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig imponert! Hvordan fant du de turene?

13. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips! Prøvde å ringe de nå på gulltelefon som EBG, men får bare opp at de har stengt for dagen. Ikke hellet med meg i dag ser det utsom..

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Med EBG har du tilgang på døgnåpen kundeservice. Prøv å ring inn med skjult nummer i tilfelle telefonnummeret ditt er koblet til Eurobonus-profil uten status.

15. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Forsøkt! Men får samme melding. Tidligere i dag når jeg ringte inn så fant de både status og booking som ble kansellert med en gang uten jeg trengte å si noe som helst utenom at jeg ønsket å kansellere min sist bookede flight.

Kjipt! Men takk for alle gode tips!

16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker Awardfares så sjekker jeg fasiten på sas.no.

eventyrer liker dette
  17. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,931
    Bonuspoeng:
    93
    Klarte ikke heller. Virker som om det er flyplassbytte som er problemet, alternativt at folk driver og booker raskere enn systemet klarer å oppdatere tilgjengeligheten. Mulighetene som kommer opp på nettsiden ser ikke agenten når vedkommende søker O/D heller - han ringte EB og fikk beskjed om at heller ikke her kunne de avvike og booke den gjennom å legge inn delene.

Veldig kjipt, må tilbake i tankeboksen nå :/

18. Embret

Embret Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk lagt til CT etter bestilling..så det var jo bra. Nå har det dukket opp biz på retur, og jeg er redd de skal forsvinne. Noen som har lykkes med å få kansellert en retur, og fått slått sammen med en ny allerede booket retur for å få med seg Ct fordelen eller er det imot regelementet? klm

19. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke slå sammen to bookinger.

20. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Den bookingen jeg ikke fikk til på nett gikk gjennom på telefon (tror han måtte kløne litt). Sparte mye penger på forslaget over om å bruke bonuspoeng på Xiamen air.

steve0 liker dette

Del denne siden