Booket en betalt reise med KLM t/r LIM-OSL i economy light. Reisende har Eurobonus Gull. Er det da gratis innsjekket bagasje? Kan man velge sete gratis? Edit: Flytt gjerne innlegget til riktig tråd.
Ser ut som en bug i søk til SGN, ville prøvd å ringe inn ev. om du har nok poeng bestilt og så bedt om korreksjon av poengtrekk. Får opp rett pris fra CDG. For øvrig fant jeg feil andre vei med søk fra OSL, VN biz til 1x pris.
SAS går bort fra krav om samme kabinklasse når man legger til feeder flights: https://eurobonusguiden.se/2024/10/skyteam-1-manad-senare/
Prøvde å legge på en DL flight i eco, men fikk denne mailen ikke så lenge etter: Tar vel litt tid før alle er oppdatert på reglene.
Du fikk sannsynligvis ikke billettert turen før denne mailen kom? Ellers er jeg spent om vi snart får mer positive erfaringer her inne.
Om dette stemmer og er intensjonen er det jo absolutt et steg i riktig retning, men det bekymrer litt at man rundt feeder flights, enda etter å ha dobbeltsjekket internt, gir tilbakemelding på at man er feilinformert og at dette ikke kan la seg gjøre. Det er greit at kommunikasjon kanskje tar litt tid å få ut, men de må vel ha et sentral oppslagsverk på hva som er lovlig og ikke, samt at supervisorer i det minste må ha kunnskap om det. Det jeg savner fra dette intervjuet er hovedsakelig tre spørsmål; 1. Hvorfor er leg for leg en teknisk utfordring for SAS dersom det er slik at andre Flying Blue-selskaper tillater det (basert på info her fra forumet). 2. I.f.t restriksjoner på CT, så er det kanskje en enda større utfordring at den ikke kan brukes på en booking med mer enn 2.pers. Har de tenkt å fikse det også? 3. Hvorfor er tilgangen på billetter strupet såpass kraftig (og da samtidig, hvorfor dukker det opp "kveldsslipp" som forsvinner igjen. Forhåpentligvis hører vi snart om den første som har klart å legge til en feeder flight, enten det blir mixed class eller i samme klasse.. Da skal jeg begynne å øyne håp.
Jeg forsøkte å trikse bittelitt med en *A-booking. Siste legg hjem er med SAS, resten med *A, og det gir oss herlige 10 timer på Arlanda... Har nå plutselig blitt ledig på en tidligere avgang, men de kunne ikke trikse med bare siste legget - trengte at det var full tilgjengelighet med ST på alle flighter. Litt kjedelig, men det får så være. Får håpe på schedule change de neste 6 månedene...
Ser det dukker opp noen reiser her og der, hvor man f.eks må starte med en SAS flyvning i CDG, via Oslo, før man kan fly fra LHR ut i verden. Er det her mulig å booke den reisen, slette første leg og da legge til en feederflight til OSL? Eller vil O/D da kødde til? Gir jo ingen mening at man skal måtte fly "baklengs", men gudene vet..
Nå blir det i hværtfall mulig å reise med på Skyteam med poeng, noe som i praksis ikke var før, men uansett så vil dette gi større problemer da en må fly med SAS på feeder flights. Hadde KLM og AF vært der, så hadde vi snakket, men i lys av at det er mulig så slår jeg på Trumf overføring til SAS Eurobonus igjen, og begynner å bruke kortene dems igjen.
Se hva streiken din har klart å endre da. Hva om du streiker enda lengre, kanskje alle ruter blir tilgjengelig igjen? Viktig å stå på prinsippene!
Hvor sto det at feederen måtte være med SAS (sikkert jeg som er blind)? Vil forsåvidt også se at noen faktisk har klart dette, før jeg stoler på at det er blitt bedre. Foreløpig har det vel blitt "tyvärr".
Prøvde på nytt nå med en booking fra LAX til LHR med Virgin i business. Agenten fant billettene fra LHR til OSL, tok kortnummer og satt meg på vent i 6-7 minutter. Så kommer hun tilbake med samme "tyvärr" som tidligere, på grunn av at det må bookes i business fra LHR til OSL. Like håpløst og idiotisk som før her altså...
Hvilke erfaringer har dere med «Open Jaw» bookinger hos SkyTeam? Tillater agentene dette, og klarer de å gjennomføre slike bookinger?
Jeg fikk ikke det til for noen uker siden. Usikker på om de har myknet opp siste uken, dette med tanke på dette med feederflights og slikt.