Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. coccifera

coccifera Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, er tydeligvis noe teknisk jeg ikke forstår her. Hele turen fra BGO til destinasjonen kan jo bookes både for poeng og penger hos KLM, akkurat den reisen jeg vil ha dukker opp i søkeresultatene der.

2. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Håper virkelig ikke det, for da er vi utenfor CPH/ARN/OSL fortsatt rimelig låst.. Er ikke mange direkteflighter til disse hub'ene derfra. Hvertfall ikke om O/D-restriksjonene til KLM/AF skal følges og man dermed er avhengig av SAS.

kiev liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Hva KLM selger selv og hva de er villig til å slippe til partnere er ikke nødvendigvis det samme.

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Skyteam partnere får kun tilgang til de billigste (og kanskje nest billigste) billettene, resten kan sammenlignes litt med vanlig billetter for poeng som SAS har - men ikke helt, de er fortsatt award billetter.

themichael liker dette
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,861
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med Diamant support nå. De har ikke fått oppdatert info om at man nå kan booke feeder flights i annen bookingklasse enn resten av reisen. Får håpe det implementeres snarlig.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt utrolig at SAS rekker å oppdatere egen nettside før agentene får beskjed, men det er jo ikke første gang så ikke akkurat overraskende heller.

magnusant and markus like this.
  7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,861
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får ringe på nytt og vise til websidene.

Oddvar liker dette
  8. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,861
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv her. Selv om jeg viste til teksten på sas.no så nekter de fremdeles å kombinere bookingklasser selv om det gjelder en feeder flight og er beskrevet svart på hvitt på sas.no. De sier kundeservice sine retningslinjer må oppdateres før de kan gjøre dette. Altså ikke nok at det står på sas.no.

Oddvar, magnusant, obay and 2 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte i går for å koble på Ålesund på en Skyteam reise neste år. Reisen er i Business, men AES strekket var i SAS GO. Ingen problem sa damen på tlf og satt sammeb billettene og tok imot kortdetaljer. 2 timer senere får jeg melding om Tyvårr det går ikke å kombinere og billettene kan ikke utstedes…..

10. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Ord blir fattige.. Helt utrolig at de kan opptre så amatørmessig, men ikke overraskende. Man skulle jo tro at noen på supporten, når de blir henvist til nye retningslinjer på web'en av en kunde, i det minste undersøker litt oppover framfor en "tyvärr". Man kan lure på om det er null intern kommunikasjon i bolaget...

11. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Enten har jeg blitt fryktelig dårlig til å søke eller så tilgjengeligheten katastrofal. Til og med til NYC er det vanskelig å finne business, noe som var relativt enkelt hos *A.

tobeornot999, Hanen and NoLimit like this.
  12. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Da er vi flere som er dårlige til å søke...

Hanen and furlong like this.
  13. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Ekstremt lite å finne ja, dukker nesten kun opp billetter med SK på Skyteam-søk når jeg søker etter biz til USA/Canada nesten ett år fram i tid fra AMS/CDG.

14. JonathanI

JonathanI Nytt Medlem

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    53
    Noen som vet om kundeservice finner mer enn det vi ser? Jeg er på jakt etter BOG-OSL-BOG, og finner masse daglig BOG-OSL med AF/KLM, men absolutt INGENTING OSL-BOG, bortsett fra noen få melkeruter via USA med andre selskaper.

15. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man legge til en Delta "feeder flight" på en gammel SAS Award booking, JFK-OSL.
    Delta har bookable flights til 15000/25000 inne på SAS Partner booking.

16. JonathanI

JonathanI Nytt Medlem

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    53
    Vanlig SAS-booking, men likevel kanskje relevant: Jeg hadde en bestilling med SAS fra ORD til CPH, og fikk lov til å legge til CPH-OSL i ulik booking klasse (var ikke synlig på nettsiden, pga ulik klasse). Agenten mente først at det ikke var mulig, men jeg henviste til den nye teksten for partner awards på nettsidene (selv om dette strengt talt var en SAS booking), agenten fant teksten selv, ringte backoffice og det ordnet seg mot endringsgebyr på 750.

17. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Har en bonusreise fra AMS-BNE og SYD-AMS i juli neste år. Fikk litt forhåpninger med disse nyhetene om feeder flights. Fant mange reiser i go eller plus med SAS til AMS på riktig dato og retur. Når agenten(prøvd 3) holder min booking "åpen" vises ingen av disse flyene. De kan altså ikke legges til. Noen som har fått til noe slikt og hva kan problemet være? Agentene sa bare at sånn er det noen ganger med noen bestillinger.

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    En stor del av bonussetene SAS legger ut er øremerket de som skal reise direkte fra A til B (origin/destination availability), disse nulles ut ved forsøk på å kombinere med andre flyvninger.

Nå som SAS ikke lenger tillatter at reiser bygges opp "leg for leg" er det fint lite å gjøre annet enn å vente og se om det slippes nye seter uten slike begrensninger etterhvert som turen nærmer seg.

19. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Takk igjen, får bare vente.

20. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som kan bekrefte at det fremdeles er slik at en MANUELL endring på en eksisterende booking utført av en SAS-agent koster 150kr ?

Del denne siden