Ja, er tydeligvis noe teknisk jeg ikke forstår her. Hele turen fra BGO til destinasjonen kan jo bookes både for poeng og penger hos KLM, akkurat den reisen jeg vil ha dukker opp i søkeresultatene der.
Håper virkelig ikke det, for da er vi utenfor CPH/ARN/OSL fortsatt rimelig låst.. Er ikke mange direkteflighter til disse hub'ene derfra. Hvertfall ikke om O/D-restriksjonene til KLM/AF skal følges og man dermed er avhengig av SAS.
Skyteam partnere får kun tilgang til de billigste (og kanskje nest billigste) billettene, resten kan sammenlignes litt med vanlig billetter for poeng som SAS har - men ikke helt, de er fortsatt award billetter.
Snakket med Diamant support nå. De har ikke fått oppdatert info om at man nå kan booke feeder flights i annen bookingklasse enn resten av reisen. Får håpe det implementeres snarlig.
Det er helt utrolig at SAS rekker å oppdatere egen nettside før agentene får beskjed, men det er jo ikke første gang så ikke akkurat overraskende heller.
Svarer meg selv her. Selv om jeg viste til teksten på sas.no så nekter de fremdeles å kombinere bookingklasser selv om det gjelder en feeder flight og er beskrevet svart på hvitt på sas.no. De sier kundeservice sine retningslinjer må oppdateres før de kan gjøre dette. Altså ikke nok at det står på sas.no.
Jeg ringte i går for å koble på Ålesund på en Skyteam reise neste år. Reisen er i Business, men AES strekket var i SAS GO. Ingen problem sa damen på tlf og satt sammeb billettene og tok imot kortdetaljer. 2 timer senere får jeg melding om Tyvårr det går ikke å kombinere og billettene kan ikke utstedes…..
Ord blir fattige.. Helt utrolig at de kan opptre så amatørmessig, men ikke overraskende. Man skulle jo tro at noen på supporten, når de blir henvist til nye retningslinjer på web'en av en kunde, i det minste undersøker litt oppover framfor en "tyvärr". Man kan lure på om det er null intern kommunikasjon i bolaget...
Enten har jeg blitt fryktelig dårlig til å søke eller så tilgjengeligheten katastrofal. Til og med til NYC er det vanskelig å finne business, noe som var relativt enkelt hos *A.
Ekstremt lite å finne ja, dukker nesten kun opp billetter med SK på Skyteam-søk når jeg søker etter biz til USA/Canada nesten ett år fram i tid fra AMS/CDG.
Noen som vet om kundeservice finner mer enn det vi ser? Jeg er på jakt etter BOG-OSL-BOG, og finner masse daglig BOG-OSL med AF/KLM, men absolutt INGENTING OSL-BOG, bortsett fra noen få melkeruter via USA med andre selskaper.
Kan man legge til en Delta "feeder flight" på en gammel SAS Award booking, JFK-OSL. Delta har bookable flights til 15000/25000 inne på SAS Partner booking.
Vanlig SAS-booking, men likevel kanskje relevant: Jeg hadde en bestilling med SAS fra ORD til CPH, og fikk lov til å legge til CPH-OSL i ulik booking klasse (var ikke synlig på nettsiden, pga ulik klasse). Agenten mente først at det ikke var mulig, men jeg henviste til den nye teksten for partner awards på nettsidene (selv om dette strengt talt var en SAS booking), agenten fant teksten selv, ringte backoffice og det ordnet seg mot endringsgebyr på 750.
Har en bonusreise fra AMS-BNE og SYD-AMS i juli neste år. Fikk litt forhåpninger med disse nyhetene om feeder flights. Fant mange reiser i go eller plus med SAS til AMS på riktig dato og retur. Når agenten(prøvd 3) holder min booking "åpen" vises ingen av disse flyene. De kan altså ikke legges til. Noen som har fått til noe slikt og hva kan problemet være? Agentene sa bare at sånn er det noen ganger med noen bestillinger.
En stor del av bonussetene SAS legger ut er øremerket de som skal reise direkte fra A til B (origin/destination availability), disse nulles ut ved forsøk på å kombinere med andre flyvninger. Nå som SAS ikke lenger tillatter at reiser bygges opp "leg for leg" er det fint lite å gjøre annet enn å vente og se om det slippes nye seter uten slike begrensninger etterhvert som turen nærmer seg.
Noen som kan bekrefte at det fremdeles er slik at en MANUELL endring på en eksisterende booking utført av en SAS-agent koster 150kr ?