Og tilslutning må være "direkte" til strekket du har funnet. Fikk igår beskjed om at dersom jeg har en booking fra ams-nyc, kan jeg legge til osl-ams, men ikke osl-cph-ams.
Ja hver gang kontakter SAS kan man trolig legge på 1 flight på begynnelse/ende av enten utreise eller hjemreise. Om du legger på CPH og deretter ringer inn senere og legger til OSL går det vel bra? 2X 150kr, men saken løst…
Blir mye i gebyrer etter hvert, men noen som har testet at det faktisk fungerer? Er jo egentlig helt håpløst at det må legges til i etterkant i utgangspunktet. Er jo tydeligvis ingen teknisk begrensning, så dette er jo bare for å sette opp kostbare hindre.
Etter at SAS begynte å belaste endringsgebyr ut fra reisens startsted vil man typisk ende opp med €15 + 150 DKK på en slik runde. Selvsagt småpirk, men blir omtrent en dobling av ordinært bestillingsgebyr.
For de av dere som sliter med å finne rute med Virgin, Korean air og Ximen, her kan den kombineres med et lite luksusopphold på maldivene til en rimelig poengsum. Eller du kan dra den enda lenger og fly via LHR på returen også.
Nok en gang vas fra SAS. Jeg fikk lagt til to leg i en endring i dag. Denne er også ferdig billettert. Agenten var også med på å skulle legge til en tredje flight, i samme operasjon men denne stoppet pga mixed class. Gjorde også en endring i dag hvor det ble lagt til en leg på starten og en leg på slutten. Jeg kan ikke forstå at SAS ønsker å holde på slik som de gjør nå. Jeg brukte feks 18 minutter med en kundebehandler i dag for å gjøre en endring og for det tar SAS seg betalt 150,- NOK, det kan umulig være lønnsomt. I tillegg sitter det noen på backoffice som også skal ta i dette. Det går like fort å bare booke leg for leg på direkten med dem, og ha åpnere regler for mixed class og andre ting som er teknisk mulig. Nå ender man opp med dobbeltarbeid og bruker mye tid på å spørre og dobbeltsjekke at det agentene faktisk sier stemmer, og dem må sjekke med sine kollegaer fordi nettsiden sier noe og deres manual sier noe annet. I morgen må jeg igjen ringe inn sikkert mer enn en gang for å få løst det som ikke ble løst i dag, og som kunne og burde vært løst ganske enkelt. På toppen av alt får man frustrerte og misfornøyde kunder.
Måtte innom 3 ulike agenter ila dagen idag, hvor de to første gjorde feil vedr betaling. Vurderte å legge på med en gang jeg hørte de snakket engelsk, men var dum nok til å gjennomføre samtalene. Brukte ca 20-30min per samtale ettersom de måtte sjekke med en kollega for hver minste detalj. Legger på «røret» neste gang og kjører ruletten…
Har noen kansellert en ST bestilling og sett at service fee ikke refunderes? På samtlige av mine SA kanselleringer (senest for noen uker siden) har service fee blitt refundert i sin helhet.
Har ikke sett det, men fikk beskjed av en agent i går om at det ikke ville bli refundert om jeg knasellerte. Da jeg sa det var innenfor 24 t sa han at da vil det selvfølgelig bli refundert.
Tikket inn en kansellering på AMS-IAD strekket. Sitter igjen med litt blandet inntrykk. Ble i utgangspunktet satt på samme rute dagen før, men AF/KLM har ganske god digital løsning for å velge en annen flyvning. SAS sin flyvning fra CPH kom ikke opp i listen, virker som det gjenstår en del integrasjon mellom bolaget og morselskap.
Jeg opplevde veldig god tilgjengelighet omtrent alle dager hos awardfares forrige uke inkl helgen med Aeromexico i business class. Fra og med i går (vet ikke mandag) er alt borte. Alle datoer. Hva f.. er det som skjer med SAS sin award logaritme! Se screenshot av eksempel på tilgjengelighet. Er det noen som klarte å booke, eller var det bare en Awardfares bug med falsk tilgjengelighet? Jeg har valgt å være litt kjip ved å maskere datoer, da det er så kjedelig om det skulle åpne seg på helt spesifikke datoer jeg ville booke selv. Total mangel av reiser er like relevant uansett dato såvidt jeg kan se nå.
Aaaaaaarg. Etter de fjernet alle muligheter med AF/KLM var jeg så fornøyd når AeroMexico dukket opp og tilgjengeligheten var god og har hatt mange billetter jeg har sett på nå i høst. Du har rett, nå er alt borte. Skulle ønske SAS kom med offisiell forklaring snart. Finner ingenting og har søkt ganske langt ut på våren. Alt av økonomibilletter ligger morsomt nok der enda.
Enig. Og den brilliante ideen med å dumpe oppimot 1 milliard EB poeng ut i den mest reisegale kundegruppen vil jo helt sikkert hjelpe godt på tilgangen [/ironi]
Er det noen som har fått til å legge til et tilslutningsleg med VN på en bestilling med "feil" poengpris? Altså en booking som er gjort før poengprisen ble doblet for VN reiser? Jeg har en booking med VN i febr/mar 25' og kunne tenke meg å legge på BKK-SGN på hjemreisen.
Det er bare mulig hvis alt er i samme klasse. Om man har en mixed class booking er det ikke mulig å rekalkulere prisen, og da får man heller ikke lagt på legs som gir 2x eller endre sone.
I *A-tiden ble det ofte anbefalt å bruke United sin nettside for å søke etter bonusreiser, da den var bedre enn SAS sin. Siden jeg fremdeles ikke er helt imponert over SAS sitt søkeverktøy (hvor man må søke på eksakt dato) lurer jeg på: Finnes det også et ST-selskap med bedre søkefunksjon enn SAS som jeg kan bruke? Håper jo det dukker opp et bra søkeverktøy på Awardhacks igjen, men det ser ut til å la vente på seg :-(
Jeg har hatt suksess med KLM sin egen nettside. Om du utelater en bestemt dato får du opp alle måneder/kalenderformat. De reisene som er tilgjengelig via sas sine nettsider er de som er lavest priset. Zanzibar er feks 70 000 poeng om jeg ikke tar feil. De reisene til 70000 finner du igjen på SAS sin søkemotor …