Sliter med det samme jeg også. Kan finne hvert leg som ledig i C, men ikke søkbar som en komplett rute. Derimot påfølgende dager kan man finne eskakt samme rute søkbar som en komplett reise. Den røde tråden i dette er at når man har utreise fra Scandinavia med en KLM/AF, da oppstår disse situasjonene.
Så kan være noe forvirrende det som står nettsiden. Men antar "ENDRING" stiller seg noe annerledes. For travel on partner airlines, SAS charges an administrative fee of 50 EUR per traveler when booking online or by phone. A booking fee of 45 EUR (400 DKK/NOK/SEK) per person will be added for phone bookings (with certain exceptions if booking online is not possible).
Kan noen si om jeg tolker reglene riktig nå. Jeg kan booke LHR-JFK på nett med Virgin og avreise 11.30. Jeg kan så ringe til SAS og be dem legge til osl-lhr (og få redusert skattene betydelig), men denne fligten må gå samme morgen, og kan ikke være siste flight OSL-LHR som lander på LHR 21.00 kvelden før? Det er bare på OSL og ARN man kan ha overnatting selv om det bare er 15 timer lay-over på LHR? Dersom jeg booker Sfo-ams-arn skal jeg kunne legge til arn-osl på telefon. Jeg kan imidlertid ikke ringe å få dem til å fjerne ams-arn og erstatte denne med ams-osl? Hvis jeg finner man-osl-lhr-mia vil de på telefonen si nei til å fjerne man-osl? For Skyteambookinger er Skandianvia en del av Europa?
Burde kunne velge fly dagen før også, grensen på layover er 24 timer. For OSL/ARN tillates det nå stopover, altså mer enn 24 timer, men vet ikke om det er noen grense for hvor mange dager
Noen som har klart å booke award med MF? Får kun feilmeldinger når jeg prøver diverse strekk. Direkte rute uten CT og kun enveis.
Har lagt dette ligge siden 1 sep, men hva er tilstanden per i dag? 1) Kan man nå legge til tilknytninger som ikke kommer opp i standard søk AKA finne sin egen ruting? 2) Kan man reise mixed? 3) Kan man bruke flere CT per booking? Takk.
1. Kan legge til tilslutning etter booking. Men ikke fritt frem med leg for leg. 2. Tilslutning kan være i annen klasse, men partnersøket er ikke med mixede muligheter pr nå. Skal komme... 3 Nei ikke p.t
Jeg måtte ringe inn for å få det til. Jeg antok noen andre hadde snappet opp billettene på ruten jeg var ute etter fordi det feilet online, men da samme rute fortsatt var der et par dager etterpå ringte jeg inn og første agent fikk booket den.
1) Jeg har prøvd å legge på en flight fra OSL til AMS (og retur), med SAS, lenge nå i samme klassse. Selv om SAS agenten ser billettene i systemet forsvinner de når min reservasjon åpnes.
Har du fått legge til feks utreise-leg med en ST-partner, hvor dette ikke lot seg søke som en komplett reise med SAS sin søkemotor ?
Flere har rapportert suksess, både på tilknytning fra Norge, og det å legge til ett leg i andre enden. Men så har du også utfordringer som @WingmanWizard nevner rett over ditt innlegg - problemet er at det er mange, også SAS, har origin/destinasjon begrensninger. Så selv om SAS har ledig bonus f.eks. OSLAMS så kan de være forbeholdt de som bare skal reise til AMS...
Hei, Har bonus billetter som jeg skal kansellere heller vil endre til en annen destinasjon. Ved kansellering mister jeg service fee a’ 450kr. Men er det mulig for å endre bonus billett til ett annet destinasjon, og da blir det bare endrings gebyr på 150kr, noen som vett?