Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Dem skrev jo følgende

    "olika “origin“ eller “destination”" antyder jo et en av to må være identisk.

    "så länge som båda tillhör samma geografiska zon" kunne jo tolkes slik at det går, så lenge start ligger i samme sone og slutt ligger i same sone.

    Men jeg tviler dessverre på at det går, håper dog at jeg tar feil.
     
    Flyvefisken liker dette
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,344
    Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    Muligens, men jeg tror hvis du først ta avreise, eks... Du reiser fra Oslo til Sør Øst Asia, så du vil fly Oslo til Hanoi, også vil du hjem fra Kuala Lumpur, så det blir OSL - CPH - CGD - HAN / KUL - AMS - OSL, men du vil av i AMS. Da Ringer du inn angående ledig rute til HAN, og ledig rute hjem fra KUL. Du booker den der, slik at det er gjort, også legger du på CT om du har. Begge reisene starter og ender i OSL.

    Deretter så ringer du inn igjen, og ber agenten om å fjerne legget AMS - OSL. Tror den går, særlig hvis det sisste legget er ett SAS leg, så burde du snuble over en agent som får fjernet det sisste legget fra AMS.
     
    eventyrer liker dette
  3. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Litt som jeg fryktet/mistenkte... Vet ikke når det intervjuet det ble vist til her faktisk ble gjennomført, men at det skal ta så lang tid fra man kommuniserer en policyendring til den er effektuert internt, kan jeg ikke skjønne. Faren er jo at noen har forsnakket seg eller misforstått..
     
    veeegard liker dette
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Du må i såfall prove deg 24 timer før første segment flys. Deretter er det uansett ikke mulig. Tviler dog på at agenten kan fjerne segmenter når ruten blir ulovlige.
     
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Det er virkelig vanskelig å forstå systemet for en person som ikke jobber i SAS. Hvorfor finner jeg denne turen (VS/DL i Business) når jeg søker for to personer, men ikke for en person?
    upload_2024-10-15_21-30-57.png


    upload_2024-10-15_21-31-28.png
     
    magnusant, EndreD, NoLimit and 2 others like this.
  6. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    802
    Likes mottatt:
    2,490
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert en glitch, prøv å logg ut/inn.

    upload_2024-10-15_21-49-32.png
     
    NoLimit and themichael like this.
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, nå ser jeg begge Business turer. Bare den nederste Economy turen som du ser er plutselig bort :eek:.

    upload_2024-10-15_21-57-13.png
     
  8. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg søker på KLM sine sider etter «Book with miles» får jeg opp en mengde fine flyvninger til andre kontinenter i business. På SAS sine sider dukker de ikke opp i det hele tatt, kun noen få avganger i økonomi-klasse. Er det slik at SAS ikke vil tilby flyvninger med KLM og Air France fordi det blir for dyrt for dem?
     
    Frode789 and NoLimit like this.
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,941
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Finner ofte med KLM når jeg søker fra TRD enn feks AMS-KUL.. merkelig nok
     
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    802
    Likes mottatt:
    2,490
    Bonuspoeng:
    93
    Ser følgende nye punkter er lagt til på flysas.com

    • Members can add feeder flights to partner award bookings by contacting SAS Customer Service

    • Our customer service team can help members add feeder flights (incl. flights in a different booking class) to existing partner award flights if the price of the original booking does not change (domestic or booking in same geographic zone) and if the booking is in the same or a lower booking class as the original booking.

    • Agents can also book open-jaw itineraries (at origin or destination) with our SkyTeam partners as long as both airports are in the same geographic zone.

    • To increase flight options, members based in Sweden and Norway can now book online overnight layovers in Oslo and Stockholm.

    https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/use/partner-award-flights/
     
    milehigh, magnusant, chrt and 18 others like this.
  11. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Da begynner det jo å ligne noe, men to spørsmål/tolkninger som kanskje noen kan bidra til å oppklare;

    • Om man skal legge til noe på f.eks flighter man har funnet med origin i UK, må man da booke dem først (med de skattene som følger), for deretter å ringe inn igjen, eller kan vi tolke dette som at det kan legges til i samme slengen som man ringer inn (altså omtrent som tidligere leg for leg)?
    • Antar at open-jaw "at origin or destination" betyr at den bare kan være åpen i ene enden?
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Gode nyheter.
    Da er jo utfordringene i teorien løst så lenge tilgjengeligheten faktisk er der.
     
  13. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    • ...og... Må en feeder-flight være SAS eller kan man koble sammen f.eks Virgin og KLM?
     
    Bonusduk liker dette
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,741
    Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    ...og... når blir agentene informert?

    Er så lei av å sitte i kø, deretter få et "tyvärr", og ikke ha noen andre valg enn å legge på
     
  15. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    802
    Likes mottatt:
    2,490
    Bonuspoeng:
    93
    En feeder-flight er en hvilken som helst flight som er i samme sone som bookingen du allerede har. Om du har booka LHR-ATL kan du feks legge på SK OSL-LHR og DL ATL-LAX
     
    Maggie liker dette
  16. kiev

    kiev Mr Fasttrack

    Innlegg:
    1,337
    Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Men er det begrenset til EN feeder flight på hver ende?
    Det er nå klart at man fra OSL kan feede til hub CPH/AMS/CDG og ta hovedreisen derfra. Bra!
    Men skal det tolkes slik at man kan ta kveldsfly fra TRD, overnatte på Blu, og så feede videre til AMS/CDG neste morgen, altså to feeder flights?
     
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,568
    Likes mottatt:
    26,144
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende nyheter!
    Takk til alle bonusnisser som har sendt inn til Sas, er man mange nok som reagerer på devalueringer, kan man få ting tilbake slik vi ser her:)
     
    Teknolai, Kaffen, eventyrer and 4 others like this.
  18. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Har SAS en definisjon av "feeder flight"? Maks flytid, forskjell mellom flyplasser osv. og kan den vær to leg?
     
    eventyrer liker dette
  19. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk beskjed fra agent at de kunne ikke legge på feeder-flight jeg ville ha med KL (BGO-AMS) på eksisterende booking på grunn av O&D restriksjoner. Fortsatt noen problemer å løse her...
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,361
    Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Restriksjoner på andre selskaps flyvninger ligger utenfor SAS' kontroll og er trolig en av grunnene til at leg-for-leg ikke lenger er tillatt, da dette legger til rette for brudd på routingregler bestemt av alliansepartnere. Forventer derimot mer fleksibilitet på SK OSL-AMS ol. fremover
     

Del denne siden