Dem skrev jo følgende "olika “origin“ eller “destination”" antyder jo et en av to må være identisk. "så länge som båda tillhör samma geografiska zon" kunne jo tolkes slik at det går, så lenge start ligger i samme sone og slutt ligger i same sone. Men jeg tviler dessverre på at det går, håper dog at jeg tar feil.
Muligens, men jeg tror hvis du først ta avreise, eks... Du reiser fra Oslo til Sør Øst Asia, så du vil fly Oslo til Hanoi, også vil du hjem fra Kuala Lumpur, så det blir OSL - CPH - CGD - HAN / KUL - AMS - OSL, men du vil av i AMS. Da Ringer du inn angående ledig rute til HAN, og ledig rute hjem fra KUL. Du booker den der, slik at det er gjort, også legger du på CT om du har. Begge reisene starter og ender i OSL. Deretter så ringer du inn igjen, og ber agenten om å fjerne legget AMS - OSL. Tror den går, særlig hvis det sisste legget er ett SAS leg, så burde du snuble over en agent som får fjernet det sisste legget fra AMS.
Litt som jeg fryktet/mistenkte... Vet ikke når det intervjuet det ble vist til her faktisk ble gjennomført, men at det skal ta så lang tid fra man kommuniserer en policyendring til den er effektuert internt, kan jeg ikke skjønne. Faren er jo at noen har forsnakket seg eller misforstått..
Du må i såfall prove deg 24 timer før første segment flys. Deretter er det uansett ikke mulig. Tviler dog på at agenten kan fjerne segmenter når ruten blir ulovlige.
Det er virkelig vanskelig å forstå systemet for en person som ikke jobber i SAS. Hvorfor finner jeg denne turen (VS/DL i Business) når jeg søker for to personer, men ikke for en person?
Stemmer, nå ser jeg begge Business turer. Bare den nederste Economy turen som du ser er plutselig bort .
Når jeg søker på KLM sine sider etter «Book with miles» får jeg opp en mengde fine flyvninger til andre kontinenter i business. På SAS sine sider dukker de ikke opp i det hele tatt, kun noen få avganger i økonomi-klasse. Er det slik at SAS ikke vil tilby flyvninger med KLM og Air France fordi det blir for dyrt for dem?
Ser følgende nye punkter er lagt til på flysas.com Members can add feeder flights to partner award bookings by contacting SAS Customer Service Our customer service team can help members add feeder flights (incl. flights in a different booking class) to existing partner award flights if the price of the original booking does not change (domestic or booking in same geographic zone) and if the booking is in the same or a lower booking class as the original booking. Agents can also book open-jaw itineraries (at origin or destination) with our SkyTeam partners as long as both airports are in the same geographic zone. To increase flight options, members based in Sweden and Norway can now book online overnight layovers in Oslo and Stockholm. https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/use/partner-award-flights/
Da begynner det jo å ligne noe, men to spørsmål/tolkninger som kanskje noen kan bidra til å oppklare; Om man skal legge til noe på f.eks flighter man har funnet med origin i UK, må man da booke dem først (med de skattene som følger), for deretter å ringe inn igjen, eller kan vi tolke dette som at det kan legges til i samme slengen som man ringer inn (altså omtrent som tidligere leg for leg)? Antar at open-jaw "at origin or destination" betyr at den bare kan være åpen i ene enden?
...og... når blir agentene informert? Er så lei av å sitte i kø, deretter få et "tyvärr", og ikke ha noen andre valg enn å legge på
En feeder-flight er en hvilken som helst flight som er i samme sone som bookingen du allerede har. Om du har booka LHR-ATL kan du feks legge på SK OSL-LHR og DL ATL-LAX
Men er det begrenset til EN feeder flight på hver ende? Det er nå klart at man fra OSL kan feede til hub CPH/AMS/CDG og ta hovedreisen derfra. Bra! Men skal det tolkes slik at man kan ta kveldsfly fra TRD, overnatte på Blu, og så feede videre til AMS/CDG neste morgen, altså to feeder flights?
Strålende nyheter! Takk til alle bonusnisser som har sendt inn til Sas, er man mange nok som reagerer på devalueringer, kan man få ting tilbake slik vi ser her
Har SAS en definisjon av "feeder flight"? Maks flytid, forskjell mellom flyplasser osv. og kan den vær to leg?
Fikk beskjed fra agent at de kunne ikke legge på feeder-flight jeg ville ha med KL (BGO-AMS) på eksisterende booking på grunn av O&D restriksjoner. Fortsatt noen problemer å løse her...
Restriksjoner på andre selskaps flyvninger ligger utenfor SAS' kontroll og er trolig en av grunnene til at leg-for-leg ikke lenger er tillatt, da dette legger til rette for brudd på routingregler bestemt av alliansepartnere. Forventer derimot mer fleksibilitet på SK OSL-AMS ol. fremover