Ser etter bonusbilletter til Vietnam …både på Awardfares og på sas.no viser det dobbel poengpris både på Vietnam Airlines og på Air France, trodde det bare var Vietnam Airlines som hadde dobbel poengpris?
Sikker på at det er med AF hele veien og ikke bare første strekk? Finner lite ledig med AF CDG-SGN, men f.eks. 4.mars er det ledig 1 eco og det er ikke dobbel pris.
Får ringe inn igjen og be dem forsøke på nytt for min rute da. Kommer opp på nett, men i går ettermiddag klarte ikke agenten å se den samme. Booket du ren Xiamen eller kombinasjon av flere?
Av interesse: Har noen her funnet noe som helst mulighet å fly til eller fra MEX på en ruting som inneholder et VS segment? Jeg finner en del VS i Business over Atlanteren, men videre til Mexico ser ut til å være umulig. Origin i Europa spiller nesten ingen rolle. Grunn for søket er selvsagt EB Millionær kampanjen (som er vanskelig å planlegge når man egentlig ikke har noe særlig lyst til lengre opphold i USA). Kombinasjoner med AM og DL finner jeg, men trenger VS også .
Må kanskje splitte opp og ta VS til USA og så egen billett US-MEX. Slik jeg fant routing mtp mulig jorda rundt ifb kampanjen.
Ja, jeg finner tilstrekkelig mye fra forskjellige US flyplasser til MEX, men hadde jo vært fint om slik tull ikke var nødvendig. Trist at det er gjort så vanskelig .
Oi, du har rett! Jeg finner en avgang, men dessverre kun fra MAN eller LHR til CUN. Jeg finner ikke tilsvarende som ikke starter i UK. Er noe slike O/D greier, som gjør at disse turer må startes i Storbritannia? Avgiftene er jo ødeleggende. Mulig jeg finner noe på veien tilbake med DL/VS...
Kan være noe forskjellig. F.eks. at det ikke finnes tilslutninger som ankommer tidsnok for å rekke akkurat denne avgangen, eller som du sier at det er O/D begrensninger. Eller en eller annen Skyteam ting rundt det å kombinere internasjonale avganger med mer enn to forskjellige selskap på en billett. Bare SAS vet svaret, men jeg tipper det ikke kommer til å bli gjort noe med så lenge million-kampanjen pågår. De vil jo helst at folk skal booke flest mulig separate billetter.
På samme måte som vi ikke kan bestille segment for segment regner jeg med at det heller ikke går å legge til en ren SAS flyvning i starten eller slutten av turen (ved bestilling eller som endring i etterkant)?
Det er tillatt å legge til nye flyvninger ved endring i ettertid, såfremt man holder seg til samme sone og kabinklasse. For SK vil O/D vil potensielt kunne skape krøll, da veldig mange av setene i Plus har begrensinger.
Det høres jo veldig interessant ut! Så jeg kan potensielt booke en flyvning LHR-ATL-MEX (VS/DL) og håpe på at TRD-OSL-LHR eventuelt kan legges til i etterkant mot 150,- i endringsgebyr (og forhåpentligvis minus 202 GBP i ADP)? Sannsynligvis ikke, for det hadde jo vært en passe grei workaround?
Tidligere med Star Alliance når man gjorde endringer og hadde booket LHR-BKK først feks, og la til TRD-LHR i etterkant så ble differansen på skatt og avgifter refundert
Viktig info angående setereservasjon på Garuda: Den eneste måten å gjøre setereservasjon på er for tiden å gå inn på Garuda sine sider og bruke Live Chat. De må manuelt legge inn setereservasjonene. Husk at rad 1 hos Garuda er rad 6. Tidligere var First rad 1-5. De har beholdt regelen om at Biz starter på rad 6 selv om det ikke er First.
Kansellering av retur i SkyTeam, vil man bli charget gebyr (450kr?) eller blir dette for endring å regne?