To uker siden, når det var fortsatt mulig å bestille reise leg for leg så klarte jeg å finne Garuda F på CGK - AMS, men den lot seg ikke kombinere med noen strekk på Biz for da ble det forskjellige reiseklasser og det gikk ikke , det blir nesten umulig å bestille F hvis den reglen blir permanent.
Jeg er ganske sikker på at forumet krisemaksimerer igjen. Jeg gjetter på at informasjonen er lagt til på nettsiden fordi dette ikke fungerer akkurat nå eller fordi det aldri har fungert på nett uansett. Dette står tross alt på samme side man kan bestille reiser med partnere.
Kan vi ikke invitere Aron og gjengen på en pils et sted i Oslo, prate ut om følelser og frustrasjon, og så får de verdifull input med seg tilbake og en entustiastisk og vokal kundegruppe føler seg lyttet til? Trenger ikke å være høyere terskel enn å booke et bord til 10-15 personer, invitere med et representativt utvalg. De Diamond-eventene har vært kule, men det er jo omstendelig. Trenger heller ikke noe veldig offisielt referat, men et par anerkjennende nikk til det som oppleves som frustrasjon med tilgjengelighet, nye produkter og kommunikasjon kan fort være grei input, og så kan de internt massere det litt og bearbeide hvordan det oppfattes her ute.
Har noen booket reise med KQ (biz) og fått valgt sete? Bestilt tur til Seychellene, men sliter med å velge seter...
Om du ikke har funnet svar på dette enda, så er det absolutt mulig! Ligger en del ute fra Oslo via Amsterdam blant annet
Etter den siste oppdateringen vil jeg definitivt si at tilgjengeligheten er betydelig dårligere enn den var før "tekniske problemer"? Kun jeg som reagerer på dette? EDIT: Hjelper å lese tilbake, ser det er flere som har nevnt det, men det kan jo virke som at det fortsatt er ting som lugger i systemet.
Det er i hværtfall klart at SAS har strupet KLM, så jeg finner ingen ledige seter på ruten KRS - AMS i hværtfall, så det er tydelig at SAS ikke vil at vi skal booke dem. Håper det er midlertidig, men begynner å ha en mistanke om at dette er en villet handling fra SAS sin side. *** Edit, fant ett par seter langt uti der, men sjokkerende lite seter på direkteruten fra KRS til AMS.
Man kan nå legge til EB nummer på Delta bookinger. Hvist du har lagt til et annet FFN fra før så må du først slette dette. Så søk opp bookingen din på delta.com uten å logge deg inn,og så legg til EB nummer. -----------------
Jeg forsøkte tipset ditt, men det gikk ikke gjennom. Prøvde div prefix også: SKEBD, EB og EBD. Men ingenting fungerte. Gikk det rett gjennom for deg?
OK. Forløpig er det litt forkjellig hva som funker i appen og hva som funker på web. Jeg har en Delta Eco ticket som var booket hos Delta for lenge siden. Jeg hadde lagt inn mitt Delta FFN på den. Så logget jeg inn på web og slettet Delta FFN på bookingen. Så går jeg inn på Delta web og søker etter reisen min der under "My Trips". Når jeg får opp bookingen min der,så kan jeg legge til FFN og SAS. Jeg brukte format EBG....... Når jeg nå bruker appen og ser min booking der i appen så er min reise nå merkert som ELITEPLUS oppe til høyre,og når jeg klikker kalkuler baggasje så står det at jeg kan sjekke inn 2 gratis bags,32kg. Trodde det skulle være 1,kan våre feil info i app. På web greier de ikke å matche min booking mot Bag Fee calkulator min på app får jeg opp dette. Lykke til. -------- -------------- -------------- -------------- ..........
Angående tilgjengelighet. Fra dag en var det en del feilprising, så jeg tenker at SAS har satt inn en del filtre for å "være sikker". Som alle vet er ruting- og billetregler ganske komplekse, så en mulig bi-effekt av ett eller flere filter kan også ha tatt bort mer enn intendert. Regner med at dette vil stå inntil de har fått luket bort alle kjente feil og evt kommer med en ny og forbedret versjon av søk.
Angående denne avhandlingen så fikk jeg faktisk svar fra Aron dagen etterpå (på en fredagskveld), så det må jeg si var en veldig positiv overraskelse. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg direkte beroliget, men jeg skal gi dem litt mer tid før jeg kutter alle bånd og sier opp alle kort, så får vi se hva som skjer. Kort oppsummering under; Medlemmene har booket nesten dobbelt så mange billetter nå under ST enn tilsvarende periode for *A. For business isolert er økningen enda større. Kombinasjonen av ulike bookingklasser innenfor samme segment har aldri vært noe de formelt har tilbudt, men agentene har kunne gjort en workaround i systemet offline under *A. ST bruker et annet system og de jobber med en utvikling for å få dette til. I.f.t leg by leg eller feeder segments, så svarer han ikke direkte på om det skal være lov framover eller ikke, men sier at begrensningene stort sett er O&D-relaterte hvor enkelte flyplasser (brukte CPH som eksempel) ikke er akseptert som startpunkt på flere reiser. Disse begrensningene var ikke intensjonelle og de jobber med det med partnerne slik at flere kombinasjoner åpnes opp og blir mulige. De jobber også med å utvide maksimum layovertid for å tillate flere kombinasjoner av "feeder flights", som skal bli tilgjengelige online. De jobber også med å fjerne alle begrensninger for å kunne bruke 2 CT'er per booking, slik at disse kan gjøres online også. Han vil naturlig nok ikke love noe tidsestimat for når ting er på plass. Det er jo også ikke alt jeg nødvendigvis får til å stemme 100% eller heller er helt enig i, men dette er nå uansett det nærmeste jeg kommer en "offisiell" tilbakemelding som ikke er fra agentene og jeg synes det er ok at man hvertfall tar seg tid til å svare. Vet ikke om andre også har fått svar og om det eventuelt samsvarer, men det er hvertfall en tilbakemelding.
Fikk denne tilbakemeldingen fra kundeservice nå (e-post sendt 14.09): "Vid bokning av resa har vi tyvärr inte längre möjlighet att söka efter flygningar sträcka för sträcka, utan endast från utreseort till destination. Det kan däremot vara möjligt att i efterhand boka om resan till att innehålla fler flygningar, exempelvis inrikesflygningar. Detta måste i sådana fall göras manuellt av våra kollegor på telefonkundtjänst." Så tolker det som om man finner hovedstrekket så kan man legge til de andre manuelt, men må betale endringsavgiften hver gang. Kombinert med utvidet mulighet for layover så kan det bli levelig på sikt. Åpner for en del muligheter hvis man er fleksibel og kreativ.
Høres jo lovende ut. Men det er i strid med intern instruks, så det kommer neppe til å skje. Du traff en positiv agent, om ikke annet
Jeg fikk en mail fra Air France om at kone+barn har fått endret avreise fra MRU-CDG(AF) fra 22.07 til 23.07 mens videreflyvning til CDG-AMS(KLM) og AMS-BGO(KLM) 23.07 ikke er endret til 24.07. Hva bør jeg gjøre i dette tilfellet?
Denne? https://www.vg.no/dinepenger/fritid...evaluerer-sitt-eget-bonusprogram?vgfront=true Har ikke tilgang
Du kan finne den i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-overgangen-fra-star-alliance-til-skyteam.20420/page-47