Takk for tips! Dette så lovende ut; sjekket "by flight" og EBG-nummeret manglet på de retur-flightene. La det til, lagret, fikk feilmelding, og nå er EBG-nummeret fjernet fra alle flightene Jeg får kontakte kundeservice.
Legg inn på nytt. Etter å ha lagt inn eb-nummeret i alle flight som mangler eb-nummer, mistet jeg eb-nummeret for hele reisen. La det inn på nytt, så gikk det ok for min del. En annen tilnærming er å legge inn eb-nummer i en flight om gangen.
Hei! Vi er på jakt etter businessbilletter til Singapore eller Bali. Kan fly fra OSL, LHR, AMS eller CDG men får ikke opp noen alternativer fra KLM eller AF. Kun Vietnam eller Saudi som dukker opp. Noen som har erfaring med det? Ser på reise i september. Minimum 7 dager.
Om du finner en reise dere kan leve med, så bestill. Det er mulig å booke om hvis foretrukne flighter dukker opp på et senere tidspunkt.
Først, jeg har i en måned prøvd å booke om OSL-AMS til en senere flight for å slippe å vente 6+ timer i Amsterdam. Men både SAS og KLM sier at alt er fullt. Derfor prøver jeg å endre reisen til å fly til LAX med SAS, Første agent hos SAS sa, som jeg skrev, at da må tur/retur billetten med KLM avbestilles og bookes på nytt. Noe jeg ikke tar sjansen på. Senere i går ringte jeg SAS igjen og kom denne gangen til en norsk agent. Han mente det skulle gå å bare endre tur/retur til bare å fly returen. Han ba meg å booke OSL-CPH-LAX med SAS før den forsvant, og så ringe tilbake. Hvis problemer, hadde jeg jo 24 timer på å avbestille den. Jeg fikk booket SAS billetten til LAX og ringte tilbake. Jeg kom denne gang til en svensk agent som sa det samme som den første. Endring var ikke mulig, jeg måtte avbestille og håpe at den kommer tilbake som ledig. Jeg fortalte at den norske agenten sa at det ER mulig, men han sa at det er feil. Så jeg la på og ringte opp igjen for 4. gang. Nå kom jeg til en svensk agent jeg har pratet med før. Hun var ikke sikker, men lovet å sjekke med "eksperter" og ringe tilbake. Hun ringte tilbake senere på kvelden og sa at det bør gå bra med endring. Jeg ba henne sette igang, og i morges kom billettene. Alt ser nå ut til å være i orden. Men at det skal være SÅ vanskelig å få til dette?! 4 agenter og flere timer i telefon!. En hyggelig overraskelse også: Jeg måtte endre billeien hos Avis fra å hente og levere i Las Vegas til å hente på LAX og levere i Las Vegas. Samme biltype, samme datoer. Men det ble NOK 1 800 billigere!
Jeg har reise OSL-AMS-CGK-DPS i oktober-nov, men booket tidlig (nesten ett år før, når Garuda la ut billetter). Kan være at du er sent ute, SIN er vanskelig, kan ikke huske å ha sett at noen har booket det etter overgang til Sky... Pt er tilgjengeligheten hos AF og KLM i det hele tatt svært dårlig for oss...
Sjekket ut dette litt og virket ikke sånn. Kan komme deg til byer i India/Pakistan og fly derfra, men konklusjonen er vel egentlig at det antagelig lønner seg å bare booke med noen andre som tar deg hele veien gjennomgående.
Har slitt litt med billettering her også & gikk på en SAS feil. Hadde opprinnelig påske booking med EB & CT KSU-OSL-CDG-SIN med SAS+ & Air France Business & retur DPS-CGK-AMS-OSL-KSU med Garuda business & SAS+ Returen måtte så endres & ble så endret/bekreftet i detaljer i samtale med SAS agent til: BKK-CGD-OSL-KSU med Air France business & SAS+ Det ble gitt beskjed om at det kunne ta noen dager før jeg fikk bekreftede nye billetter. Med etter 5 dager så fant jeg at den nye returen i min SAS profil kun viste retur CDG-OSL-KSU ( selv om biletter enda ikke var sendt ut) Jeg ringte så inn og etter 3 forsøk på ca 45 minutter hver fikk jeg svar. Agenten kunne da ikke se at retur leg 1 for BKK-CDG noen gang hadde blitt bestilt av deres agenter som opprinnelig avtalt, og på dette tidspunktet var det så klart ingenting ledig å finne fra Asia for den aktuelle uken i det hele tatt lenger så jeg var stuck uten en retur for reisen. Det ble ikke funnet noen alternative løsninger, og problemet med at forskjellige klasser ikke lenger er lov gjør ikke søkene enklere. Kan nevnes at agenten fant en potensiell løsning som vistes som tilgjengelig med BKK-PVG-CDG, med når vi fordsøkte bestille så viste det seg at den tilgjengelige billetten var på venteliste plass nr 26.......noe som selv agenten reagerte på som absurd. Full kansellering av reise blir sannsynligvis endelig løsning