Han sa spesifikt AF/KLM, og mente at hvis partneren var en annen (og ramset opp mange av disse asiatiske) så måtte den prioriteres. I og med at det var AF/KLM så kunne det drøye i 14d.
For de spesielt interesserte: Ingen bevegelse, selv om agenten mente jeg burde få svar ila dagen i går. Jeg ringte i dag, tok litt tid før vedkommende forstod hva dette handlet opp. Leste vel bare første notis fra 10.3 og ikke de to andre. Da ble hun litt paff. For heldigvis hadde agenten som trakk poengene bekreftet i notisen at ny retur var lagt til. Hun prøvde å finne legg by legg, men fant kun CDG-GOT. Men ikke noe DXB-CDG. Så ble jeg satt på vent og hun ble borte i neste en halvtime for hun skulle konferere med en kollega. Kom tilbake og sa at det ikke var mer bonusbilletter. Jeg prøvde å si at forrige agent kunne se at setene var holdt av i navnene på bookingen, men at de ikke var på selve bookingen. Tror ikke hun forstod det. Hun sa vi måtte fikse noe, kanskje annen dato? For det var ikke mer bonusbilletter på den datoen. Uaktuelt sa jeg, har allerede booket og betalt hotell og det er skoleferie etc kan ikke ta ungene ut av skolen mer enn det. Ny venting i 10 min for hun skulle eskalere dette. Kom tilbake og sa det ikke var mulig å eskalere mer enn det allerede var eskalert. Det kunne ta tid, da reisen er litt frem i tid. Ok, sa jeg, men hva hvis alle andre billetter forsvinner? Ja, det visste hun ikke helt. Men det stod en notis fra forrige agent at de måtte legge tilbake opprinnelige billetter og hun regnet med at det ble gjort... Jeg måtte bare vente. Var visst ikke vits å ringe mer. So, the waiting begins. P. S. Vits å skrive til gullmailen om dette? Eller er det en lost case og at jeg bare må vente til jeg hører fra dem?
Vurderer en liten solotur i påsken... ser på forskjellige varianter som lander i London 2. påskedag så jeg kunne avslutta påsken med 2 fotballkamper. Først enten QPR eller Millwall-kamp kl. 15:00 lokal tid, før Tottenham spiller kl. 20:00 lokal tid i UK Etterfulgt av "London`s" billigste hotell på Heathrow som jeg omtalte i London-tråden før; Premier Inn på Heathrow.. og så første SAS fly hjem tirsdag LHR-OSL. Denne varianten dukker da opp. Litt av en variant for å komme seg fra Chicago til Toronto Passer greit med YYZ - LHR i nattfly med Delta, men jeg er ikke en sånn flynerd som gjør dette.. tror jeg hvertfall Usikker på om jeg får booka dette med YYZ-LHR og så LHR-OSL om jeg prøver på CT-telefonen.. (?)
Jeg har sendt en epost til gullmail for 5 dager siden, fortsatt venter på svar angående billetering, bestilt reise litt over 2 uker siden, har dobbelt t/r i appen med samme datoer. Men ingen PDF, prøvd å ringe flere ganger, gitt opp å ringe, dem bare lover ila 24 timer Helt tragisk om dagen hos SAS kundeservice
Hold oss oppdatert.... Ser nå at også booking nr2 som jeg hadde inn endring på har mistet feeder flighten. Intet hørt fra SAS selvfølgelig. Er det noen som har fått billettert noe som helst av endringen den siste tiden... ?
Ja, det høres jo veldig knapt ut da? Du er sikker på at baggasje må hentes ut og sjekkes inn på nytt?
Hva er ferske erfaring med feeder flights for tiden? Prøver få endret en reise til "origin open jaw", men vanskelig å finne direktebilletter til Oslo fra hub. Poengprisen vil ikke endre seg, og overstiger ikke "max 8 segments" begrensningen heller såvidt jeg kan se. 1. Kan det gå å få lagt på 2 separate billetter i økonomi? altså HUB1-HUB2-OSL Noen forskjell her om det er rene sas flygninger eller f.eks. KLM? Takk for alle input av nyere dato.
Er det noen som har hørt noe mer om muligheten for å booke SAS Plus som en del av en Sky Team bonusreise? Jeg har en tur/retur bonusreise til Las Vegas med KLM i Business i juni. Booket med SAS poeng og CT. Etter at KLM endret schedule har turen til Las Vegas blitt håpløs, med bla. over 6 timer i Amsterdam. Jeg har sett etter alternativer, og i går dukket det opp muligheter i Plus med SAS til LAX samme dag. Det er OK siden jeg skal leie bil. Men SAS Plus er jo ikke tillatt i en ST bonusreise i kombinasjon med Business. Økonomi er tillatt, men der er det ingen seter ledig.
Har dessverre ikke kjennskap til SAS plus i en ST-booking. Har du Fly Premium nivå 3 eller 4? Hvis ja, kan skje du kan vurdere å bestille to separate reiser? Noen tusen poenger dyrere blir det, men kanskje det er verdt?
Ja, det har jeg. Men det kan jeg ikke ta sjansen på. Da må OSL-AMS-LAS-AMS-OSL endres til enveis: LAS-AMS-OSL. Jeg snakket med SAS, og de sa at da måtte jeg avbestille den tur-retur jeg har og booke LAS-AMS-OSL på nytt. Men veldig lite sannsynlig at den dukker opp som bonus i Business igjen.
Ville prøvde å ringe igjen, har i hvert fall aldri hørt om noen O/D begrensning mellom tur og retur før som gjør at man ikke kan avbestille en vei og beholde andre vei. For øvrig om du har fått en schedule change / ombooking på flere timer burde SAS tilby deg å endre tilslutningsfly OSL-AMS så du ikke får så lang ventetid, hvis det ikke også er ankomsttidspunkt i LAS som er problematisk.
Jeg ville nok vært skeptisk til å endre noe/kansellere én vei, da agentene sjelden tar ansvar for feil de gjør. Tenker nok at du enten bare må bite i deg 6t i AMS, eller droppe turen. Dessverre ganske håpløst for tiden.
Jeg har to bonusbookinger med KLM t/r ICN i business (ref. denne). Er ST Elite+ (SAS). Vet noen hvorfor jeg får valgt sete gratis for meg og medreisende på vei til ICN, men ikke på returen? På returen koster det drøye 1.700 kroner per sete. I den andre bookingen er høyeste status kun sølv, og der må man ut med 1.700 kroner både til og fra. Totalt 6x 1.700 kroner for setevalg i long-haul business.
Du kan prøve følgende: Åpne bookingen i SAS appen og trykk på der hvor du velge bonusprogram pr reisende, dobbelt sjekk at ditt nummer ligger inne på ALLE flighter. Hvis noen legs er lagt til av agent via telefon er det ikke alltid bonusnummer kommer med på de av erfaring..
Helt enig, har gjort endringer, nå etter 14 dager alle reiser forsvant. Helt håpløst. Hver gang du ringer får beskjed alt er ok, må vente litt. Gullmail svarer ikke heller. Beste å ikke røre bookinger
Etter å ha lagt inn EBD nr på hver flight som @Lars J viser fikk jeg valgt seter på min booking med KL AMS-ICN i KLM app. Finner ikke noe klart svar på om Silver skal ha fritt setevalg, ville sjekket om EB nr ligger inne der og. Eventuelt åpnes vel setevalg for alle 24t før avgang.