Ah! (Nå er vel longhaul på AR å betrakte som en siste utvei, men kjekt å ha som "placeholder" mens man håper at noe bedre skal dukke opp...)
Skammer meg over at det finnes utviklere som hardkoder sånne ting inn i systemer..Det må jo være mye lettere å legge på dobbel pris om ruten inneholder en av 2x flyselskapene enn å legge inn alle potensielle rutene + at man får bugs som dette. Lurer av og til på hva i all verden de holder på med i SAS IT
Vi har vel alle den kollegaen som manuelt sitter og fargekoder celler i Excel heller enn å gjøre confitional formating.
Noen som har erfaringer med en regel som gjør at man ikke kan kombinere klasser (altså økonomi på feeder-flights fra Oslo) med business på Sky-team bonusreiser? Det er mye tilgjengelighet på sas.no både i økonomi og i business, men agenten ser mye mindre tilgjengelighet i business hos SAS enn jeg gjør på de samme flightene, og siden han ikke ser disse setene så ødelegges hele ruten. Agentrulett nødvendig?
Noen som vet om det er mulig å splitte en EB partner booking hvis man etterhvert ønsker å legge på CT og bruk av flere CTer fremdeles ikke er mulig? Skal på tur med 6 personer og ønsker i utgangspunktet en booking i tilfelle endringer
Booket på nettet: Så ringte jeg inn og la til OSL-AMS i øko. Agenten sa jeg kunne velge alle alternativene jeg fant. Valgte likevel øko fremfor biz så jeg slipper å dra hjemmefra kl. 04:00.
En time ut i samtalen så viser det seg at han faktisk finner noen business-billetter på outbound feeder flights likevel, også de han tidligere i samtalen ikke fant da jeg så 6 ledige. Inbound feeder flights fant vi dagen etterpå, så det kan se ut som løsningen blir et ekstra døgn på hotell ved LHR. Jeg skal teste trikset med å ringe inn på nytt for å få endret den siste feeder flighten til samme dag.
For meg som har sovet i timen... Fungerer det å legge til feeder flights i Economy eller Business kun med feeder flights som opereres av SAS, eller kan det ogås være feeder flights fra andre SkyTeam selskaper? Det er sikkert fremdeles slik at man må første bestille "hovedreisen", og endre mot 150 kr i etterkant for å legge til disse feeder flights. Kan man da legge til feeder på utreise og hjemmereise samtidig, eller må man ringe to ganger? Er det dessuten 150 kr per vei eller holder det å betale en gang for å endre utreise og hjemmereise?
Feeder kan være med hvilket som helst selskap tilsvarende som det var med *A, men også som før finner ikke agenter alltid det vi ser på nett og om de får det opp er det ikke sikkert de får til å legge til. Hvis alt er tilgjengelig trenger du for all del ikke å bestille langreise først, som med *A kan du ringe inn og få bestilt komplett reise med en gang "leg for leg", i hvert fall hos "premium" kundeservice for EBD/P. Derimot kan det være nødvendig å bestille langreise først, f.eks. fordi feeder ikke er tilgjengelig enda, for å sikre billetter raskt og ev. som jeg har opplevd at agent ikke finner det jeg ser på nett. Selvsagt kan man legge til feeder begge veier samtidig, gebyr gjelder per person for hver ny billettering som ikke skyldes schedule change. Eksempel: Jeg fant AMS-ICN t/r og så at komplett utreise OSL-ICN var søkbar, samt feeder på retur AMS-OSL. Ringte inn for å bestille komplett reise, agent var villig men fikk ikke opp det jeg så AMS-ICN. Jeg bestilte da AMS-ICN t/r på nett mens jeg var på telefon, og agent kunne da umiddelbart legge til feederfly (KLM). Billettert på nytt dagen etter med 1x150kr gebyr.
Kanskje ikke helt on topic, men prøver her. IAD-JFK-LHR-OSL, har 2 PNR booket med CT for i sommer. Delta har nå skøvet IAD-JFK frem en time, noe som gir en margin på 1t 25m på JFK. Virker litt lite for meg. Delta skriver at jeg kan booke om på "my booking", men ser ingen fumksjon for det der. Har noen erfaringer her? Begge CTer gikk ut i 24, så lite keen på å miste dem.