Aldri stol på at de sender en bekreftelse - det gjorde en agent til meg også, og sa: Se det står jo "confirmed" her. Men nei, den var ikke billettert. Den er ikke i orden før du har ny PDF og eventuelt blitt trukket gebyr.
Jeg mistet i dag 2 retur- biletter som ble "sikret" i åpningen som KLM/AF hadde for en stund siden. Det var i utgangspunktet lagt inn som en mix av Businesses og økonomi. all senter ringte meg tilbake en liten uke etter første reservasjon (21. sept) og sa at back-office ikke ville billetere reisen slik den var lagt inn. Den måtte legges inn med busniness først (hoved legg), for så en ny telefon for å legge til feeder flight. Ikke ukjent, sånn sett. Jeg ba henne slette siste legs hjem (feeder i økonomi) da de uansett ikke var veldig kurante og reisen er i oktober. Det skulle gå fint å få igjennom hovedlegget med KLM til AMS i følge henne, men at det fremdeles villa ta tid da back office måtte prioritere nærstående flights. I dag er reisen borte. Regner med det er gått 14 dager siden første reservasjon og den er derfor trukket tilbake av KLM/AF (har ikke regnet på det). Det var ikke noe agenten eller back office kunne gjøre selv om de så at det var pga. deres trehet at bilett ikke hadde blitt ticketed. Leassons learned: Er det en viktig bilett, så må man mase kontinuerlig helt til den blir ticketed. Jeg regnet med SAS hadde kontroll siden agenten sa de hadde en prioriteringsliste. Jeg nevnte spesifikt min bekymring for at bilettene skule forsvinne, da det ikke finnes ledige alternativer. Jeg lurer på om SAS ble tatt fullstendig på sengen med det frislippet som var på KLM/AF business seter og hele systemet ble flooded. Kjedelig å bli "skadelidende" av det
Da har jeg ringt dem i dag! Hva en opplevelse *ristpåhodet*. Nå venter jeg på billettering og så straks den forhåpentligvis kommer, legger jeg turen inn i "Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise". Bestilling av hoveddelen er billettert. Men hvor lenge tar det for billettering? Jeg husker jo utrolige historier om folk som fikk vente veldig lenge. Er det er problem at CT går ut på mandag...bare i tilfelle dem billettere ikke før da? Edit: "Hovedreisen" til Asia ble billettert med en gang. Det er endringen, altså feeder flights til Trondheim, jeg venter på.
Ghost availability i Awardfares? 2-3 ganger de siste ukene har jeg fått følgende mail fra Awardfares: Alltid med 7 seter i både øko og biz. Men innen jeg rekker å sjekke varselet, så er det ingen spor av disse billettene. Er det noen som har vært borti lignende? Er det faktiske billletter som noen har booket, eller er det en feil et sted?
Jeg fikk altså en bekreftelse på epost (i ren tekst), men det var ingen pdf eller trekk/endring på gebyrer.
Man kan rett og slett ikke stole på det agentene sier. Jeg fikk bekreftet en endring på en feeder flight på mandag, oppgav kortnummer og fikk muntlig bekreftet at det går til billettering. Når jeg ringer i dag kan ingen av agentene se spor av endringen eller at det er sendt noe til billettering.
Det er nok en feil. Jeg opplever lignende, ønsker å legge til BGO-CPH-AMS, Awardfares har vist tilgjengelige billetter i månedsvis, men ingen agenter som klarer å finne de.
Etter å snart lande min første CT for i år må jeg si det er skremmende lesning å følge de siste tjue sidene her. Vel var det tidvis rot i *A, men dette er jo helt vanvittig. Utrolig skuffende av SAS med elendig tilgang og fri flyt av løgn fra kundeservice.
Helt sant det du skriver. Han Vanko duden har ført alle sine millioner av kunder bak lyset. Faktumet er at det er veldig få som skriker høyt å sier som det faktisk er.
Virker som systemene deres ikke snakker sammen i Sky Team. Awardfares viser noe, og ved søk på sas siden ingenting? er merkelig dette her.
Jeg booket en enveisreise for to personer NRT-AMS-ARN for et par måneder siden, men for et par uker siden måtte jeg avbestille. Forsøkte først i appen og så på hjemmesiden, det feilet begge steder. Så ringte jeg inn og fikk til svar at det eneste hun kunne gjøre var å be SAS sentralt om å avbestille, hun kunne ikke gjøre det selv..? Så sa hun jeg måtte vente et par dager på å få igjen poeng, CT, skatter og avgifter. Men det som i virkeligheten skjedde var at poeng og CT dukket opp igjen med en gang, mens skatter og avgifter har jeg ennå ikke sett snurten av. Og det mest interessante: Reisen har fortsatt status Confirmed i SAS-appen og på hjemmesiden til KLM
Noen som har erfaringer rundt dette med setevalg hos AF/KLM. Er det litt bingo når det koster og når det er gratis? Selv for Sky Team Elite Plus. Endres dette til og fra frem mot avgang? Vi har en reise (biz) GOT-AMS-DXB-CDG-GOT. For en ukes tid siden kunne jeg velge seter for alle flights, men fullførte ikke pga litt forskjellige omstendigheter. I går fikk jeg valgt seter, men for flighten AMS-DXB koster det rimelig mye. Jeg fikk valgt gratis for 2 av oss for en ukes tid siden, men i dag så vil de ha betalt for resten. De vil også ha betalt selv for endring av setevalg hos de to jeg allerede hadde valgt for. På whatsapp skriver de "I am afraid to inform you that there are no free seats available on these flights at this time. However, you can check the possibility once the check-in opens." Vet ikke om jeg skal tolke "at this time" som at muligheten kanskje dukker opp etterhvert?
Forskjell på folk.. jeg la til en feeder på Mandag, ser den ligger inne på booking i app og web, men fortsatt ikke billettert..
Joda, er Februar neste år, så er jo lite grunn til å stresse, så lenge billettene ikke forsvinner fra bookingen.. hva med din?
Ringte inn for en time siden for å etterlyse en billettering på feeder flights og retur på en reise i desember. Kom gjennom til en hyggelig svenske som skulle purre opp dette. Tror ikke det gikk mer enn 10 minutter etter samtalen før jeg fikk varsel fra appen om at bookingen var endret og jeg fikk ny bekreftelse på e-post.
Heldig du. Er oppe i åtte samtaler nå. De to siste var hhv lørdag og ble lovet billettering i løpet av mandag. Ringte så i går og har blitt lovet billettering i løpet av fredag.....
Siden mange nå snakker om billettering: Er det er problem at CT går ut før billettering? Selve endring på telefon ble gjennomført før CT går ut, men billett utstedes altså etter utløp av CT som opprinelig ble brukt.