Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Det fine med dette, er at det ikke er noen tvang at folk skal reise på bonusturer. Og med egne firmaer som booker ferieturer på bonuspoeng for folk, sier det seg selv at tilgjengeligheten blir dårlig.

At kundeservice er til tider elendig er vel alle enig om, men slik var det før og.

Rapolo and Eddie47 like this.
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,902
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: lørdag kl 15:13
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,632
    Bonuspoeng:
    183
    Her var du litt (ufrivillig) morsom @Fleksnes.

De aller aller færreste betaler en haug til firmaene som byr på slike tjenester. Det koster villt mye, og de har selvsagt ikke tilgang til andre bonus-seter enn resten av befolkningen.

4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Av folk her inne er nok det uaktuelt å bruke slike tjenester, men vi er en liten del av folket som samler poeng. Poenget var ikke at de har bedre tilgang, men at disse tjenestene bidrar til at flere seter blir booket fortere. Som igjen gir dårligere tilgang. Og siden slike tjenester er ut til å ha livets rett, er det folk som bruker det.

5. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,293
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det meg igjen med enda en booking-relatert spørsmål...sorry at jeg forstyrrer diskusjonen om SAS ledelsen sine lovnader :oops:.

En litt eldre booking TRD-KUL i desember fikk en "endring". Jeg vet ikke om det kan betegnes som endring i det helle tatt. Siste flyvning (GA820) kommer nå en time senere frem:

upload_2025-3-29_16-27-12.png

CT'en som ble brukt er allerede utgått. Gir dette likevel annledning til å endre billetten uten ny poengtrekk?

Dersom svaret er ja, så har jeg funnet en bedre flyvning MUC-JED-KUL, og en feeder flight til MUC. Men kan jeg be dem om å legge til "hovedreisen" og "feeder flight"? Vanligvis er segment-for-segment bare mulig for EBD (er det ikke slik?), men kanskje endring av flyplanen åpner nye muligheter (da hadde jeg unngått dagflyvningen til CGK og i tillegg fått to dager ekstra i KUL)?

Teknolai and Rapolo like this.
  6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,187
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke hvordan det praktiseres, men teksten sier ‘mer enn en time’ her er endringen 1 time. Med det sagt ser det for meg ut som at det er noe kluss med tidssoner i og med at avreisetidspunktet er det samme.

Nå som poeng og CT ikke trekkes på ny ved endring skal man i teorien kunne gjøre endringer med utgåtte poeng/CT. At poeng ikke trekkes på ny gjør også at du i teorien skal få lagt til både biz og eco samtidig.

Jeg ville ringt dem og sagt at ankomst er en time senere og om du kan få endre til noe mer passende.

themichael liker dette
  7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,187
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noe ironisk med måten du svare Henrik på, samtidig som du selv trekker alle under en kam fordi du selv ikke er fornøyd.

Det er da ingen (ei heller Henrik) som har sagt at alt er fint for alle. Poenget er bare at man kan ha ulike oppfatninger av tingenes tilstand. Jeg med andre opplever ikke noen store utfordringer p.t. På samme tid opplever du med andre problemer. Det fine er at begge sider kan ha riktig. Alle meninger må være velkomne uansett om man er enige eller uenige.

Det jeg tror hadde vært det mest konstruktive er å skrive en e-post til noen av de halvhøye herrene hos SAS og si at du ikke er fornøyd. Gjør mange nok det vil de kanskje ta det til seg. Til syvende og sist kommer SAS til å agere basert på hva lommeboken sier.

Jeg tenker jeg legger ballen død fra min side slik at tråden kan handle om det den skal handle om. Så får vi møtes over en øl og prate om løst og fast neste gang jeg er hjemme i Stavanger, om vi har mer på hjertet.

8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,815
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan vi :).

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,095
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg la til en feeder flight for booking neste år. Den ble billettert samme dag. Men ble også trekt noen merkelige gebyrer som ikke står på e-ticketen:rolleyes:

Har også fått billettert gjennom sas chatten i appen!

10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,187
    Bonuspoeng:
    183
    Endringsgebyret kommer ikke på eticket, men som egen kvittering, og beløpet kan være lite rundt om reisen du endret på hadde startpunkt utenfor Norge. Alle endringsgebyr belastes i lokal valuta, men betales av deg i NOK, så 15 EUR eller 150 DKK vil bli et merkelig tall i NOK sammenlignet med de 150 NOK man va vant med tidligere.

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,095
    Bonuspoeng:
    183
    Yes vet det. Men her er alle trekkene som ble gjort for samme billett. Ganske merkelig:rolleyes: Til og med på ulike tidspunkt og ikke alt samtidig :oops:

Var 63 kr i taxes + endringsgebyr:p

IMG_3098.png

12. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har fløyet Virgin Upper Class, 787-9 og har erfaring med dette oppsettet? Hva burde man gå for med to reisende (undertegnede+samboer) ? :)

Attached Files:

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,847
    Bonuspoeng:
    293
    Skal teste selv i mai. Reiser med søsteren min, og har booket to seter etter hverandre på A. Ingen av setene er spesielt bra om man reiser to sammen, tror jeg.

Hadde samme oppsett med Air New Zealand for en del år siden, og var medium fornøyd.

tobeornot999 and Shankly like this.
  14. ari1000

ari1000 Medlem

Likes mottatt:
    2,470
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy med det til SEA noen måneder siden, for meg var det oppsettet veldig greit fordi det er ikke noe "foot cubby" så man har bedre benplass når du sover. Det som er viktig er å velge et sete på A siden for det er mye mer privat og det er ingen seter som peker mot deg.

holmen liker dette
  15. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Totalt uenig i siste punkt. Spesielt for statuskunder på EBG-nivå har ikke kundeservicen vært dårligere de siste 10 årene iallefall. Det er fullstendig krise faktisk. Når en enkel reise tar 10 telefonsamtaler og den fortsatt ikke er som den skal, så er noe alvorlig galt.

Før pandemien ordnet Mette sånt over epost!

16. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått fem lovnader om at endringen jeg gjorde for snart syv uker siden, skulle bli billettert. Det er den enda ikke og nå sitter jeg i telefonkø (EBG) siden den må endres innen i morgen (CT som utløper).

Jeg sier som plakaten jeg så nettopp "Hvis du tror du har så dårlig tid, hvorfor tror du at du har tid til å gjøre alt to ganger" - dette bør SAS kundeservice ta til seg.

Frustrert.

EDIT: Passerte to timer og et kvarter i kø nå. Hadde de bare ordnet dette i midten av februar hadde jeg ikke trengt å presse meg inn i køen...

EDIT 2: Passert en time til, altså tre timer og et kvarter.

Last edited: søndag kl 22:29
    Kniven and tobeornot999 like this.
  17. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke testet enda, men har booket det. Familie på 4, så vi tok 2 og 2 seter som peker mot hverandre. Ser folk ikke er spesielt fornøyd med configen sammenlignet med det andre VS har i flåten, men jeg tror muligheten for companion dining blir stas for de små, og 787-9 har jo skikkelig bar bakerst i biz, så tror det blir festlig. Ser frem til å teste det.

18. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, jeg trenger innspill:

Etter 03:17:32 i telefonkø fikk jeg endelig kontakt med SAS-agent i kveld. Casen er i utgangspunktet enkel: Jeg skal gjøre en endring i avgang på et partnerbooking - to bookinger og to CTer. De to CTene utløper i morgen. Ombookingen ble gjort for nesten syv uker siden, men har ikke blitt billettert.

Jeg mener bestemt at endringen må skje innen i morgen, mens agenten hos SAS mener at det ikke er nødvendig siden de ikke skal gjøre endringer i poeng.

Slå meg til ro med det?

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,515
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde awardfares forespurte SAS sin backend når man søker?

Jeg har større problemer med at jeg finner en reise på sas.no som agenten ikke ser. Fatter ikke hvordan det er mulig. Jeg fikk booket den også, men da måtte jeg jo ringe inn og ut med endringsgebyr for å legge på feeder flights. Samt at jeg skulle ha en open jaw så jeg måtte booke både tur og retur seperat, for agenten så ingen av de. Mange poeng bortkastet der altså.

20. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Forsåvidt ikke helt ulikt min egen opplevelse for min første CT-bestilling under ST denne måneden. Endel armer og bein, nestenulykker og flere oppfølgingssamtaler for å få dyttet bestilling over målstreken.

Del denne siden