Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,235
    Bonuspoeng:
    183
    Fra 1. Sept i fjor sluttet SAS å gjøre nytt poengtrekk om prisen ikke endret seg. Som, du nevner over, muliggjør endringer selv om CT og poeng er utgått. En mer fleksibel holdning fra SAS her altså.

De kunne med fordel (også for sin egen del) kommunisert dette bedre. Det er jo tross alt et stort pluss.

2. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,335
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er underkommunisert og noe jeg ikke var helt klar over selv. Det gjør det langt mer fleksibelt innenfor gitte rammer til å forbedre reiser frem til avreise faktisk.

3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,816
    Bonuspoeng:
    113
    Håper det løser seg. krysser fingrene :)

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,235
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har dog ikke sett noe offisielt på dette (utover at du refererer til din dialog med SAS), men rent teknisk er det i det minste mulig og det virker som agentene gjør slike endringer. Om dette er intensjonen til SAS er en annen sak. Jeg ville nok ikke gått inn med en taktikk om at dette lar seg gjøre, men det gjør i det minste at man kan prøve å endre på slike bookinger.

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,097
    Bonuspoeng:
    183
    Haha ja. Lar den være fordi de har trukket bare poeng for en vei:p

6. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    113
    Noen fordeler må vi ha for all tort og svie med tanke på elendig opplært kundeservice...

7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,644
    Bonuspoeng:
    183
    Mista nettopp tre legs med KQ på grunn av at endringane ikkje var billettert. Helsikkes greier. No blir det ringing og styr. Bannja!

oslo.to.unknown liker dette
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid tok det før de forsvant?

9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,644
    Bonuspoeng:
    183
    Merka det no i kveld. Gjorde endringane pr telefon laurdag.

Før i tida fekk vi melding via appen når flightar forsvann. Det gjer vi visst ikkje no lenger. Dette er svakt!

Last edited: Tirsdag kl 21:26
    oslo.to.unknown liker dette
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde håpet premium economy med ST skulle bli tilgjengelig i dag, men da hadde vel alle trodd det var en aprilspøk :p

11. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke 2. april som var datoen? Jeg lever i håpet om PE og flere CT i samme booking

12. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Mener jeg leste på eurobonusguiden.no i et referat fra en av disse diamant kveldene med Anko & Co at det ble kommunisert der ifm overgangen til ST...

Norwegian_Traveller and Rapolo like this.
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Er det blitt kommunisert en dato? Har jeg ikke fått med meg :D

14. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke noen som sa at den nye nettsiden skulle på lufta 2. april elns?
    Ser noen skrev en gang i april og jeg leste 2. april, haha

Last edited: Tirsdag kl 23:31
    Jeanette liker dette
  15. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,335
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det, blitt referert fra noen av disse kveldene.

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,257
    Bonuspoeng:
    113
    Min endring ble nå billettert etter 6.dager ... men ikke komplett o_O
    AMS-OSL endret til C, men feeder videre fra/til BOO er blitt slettet. Har imidlertid ikke blitt belastet noe gebyr eller skatter heller, så ingen skade skjedd.

Tror kanskje endret flightnr på en KE flight er det som har ført til forvirring og at jeg derfor har fått re-billettert reise som invol reroute, heldigvis med endring til C på KL leg.

17. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,296
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige uke purret jeg til EuroBonus Gold mailen på manglende billetteringen (de billetterte egentlig veldig fort, men jeg var redd at utgang av CT'en kunne føre til ny poengtrekk og tap av CT/poeng, så jeg var fort med å sende mail).

Jeg fikk en ganske grei epost tilbake. Det som skrives tolker jeg slik at det stemmer at dem ikke trekker poeng på nytt når man legger til feeder flights og destinasjonen ikke endres (hva det da betyr om man legger til tilknyttningsflyet i andre endre til og fra destinasjonen vet jeg ikke). Men det her tror jeg høres bra ut og bekrefter det @Rapolo har nevnt tidligere.

Rapolo liker dette
  18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,737
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde Trump hadde lagt toll på PE, og at det er derfor vi ikke får booke det?

19. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Married segments:

Er det noen mulighet for å bryte opp disse? Fikk booket AMS-CDG-SIN, men med to barn er det ugunstig å ha så mange mellomlandinger.

Ser også at feederen er borte, den ble aldri billettert. Irriterende.

obay liker dette
  20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,591
    Bonuspoeng:
    113
    Married segments er dessverre vanskelig/umulig å bryte opp da agenten må ta kontakt med flyselskapet. Det var en workaround i *A intra-europa, men enkelte rapporter gikk på at SAS måtte betale for dette i etterkant siden det ikke er lov.

Har ikke sett at det er mulig etter vi ble med i skyteam, men enkelte nevner at det kan være annerledes om reisen begynner fra et annet sted enn Norge. Men da må en jo legge til feederflight i etterkant. Ettersom jeg kan se anbefaler mange å begynne med dem.

Jeg har søkt endel billetter for penger, og mange ganger kommer det opp denne AMS-CDG fordi det er Air France som flyr. Om en ikke starter/bor i OSL blir det uansett ett ekstra leg enten via OSL eller via AMS.

Del denne siden