AR-booking kan tydeligvis ikke agenter gjøre ennå. Men bug'en ser uansett ut til å være korrigert iaf på de datoer jeg ser på nå.
Booket NRT-ICN-CPH-SVG i dag etter jeg fikk varsel. Snodig observasjon er at SkyTeam søk gir treff, men ICN-CPH-SVG på ren sas bonussøk gir 0 treff, diskriminerer mellom sine to systemer
Sjekket i går og i dag ja. Emnet ble en liten nerd-snakkis blant noen i elitetroppen som ikke hadde visst om restriksjonene. (De klarer å legge på SAS-feeder i eco til og fra AR biz longhaul, fikk billettert en test i dag.)
S Sitter med enOSL-AMS-MAD-EZE og fikk hverken bestilt på nett eller lagt på EZE-FCO->OSL, var ikke ledig til Madrid på mine ønskede datoer så er litt «fucked» satser på det kommer snart så jeg får en t/r
SAS kundeservice på sitt aller, aller beste. Ja, dette er litt frustrasjon, men så er det litt humor også. I over syv uker har jeg ventet på at en bonusreise, fordelt på to bookinger) med 2x CT som gikk ut 1. april skulle bli billettert. Jeg har ringt, chattet, sendt eposter og ingenting skjedde. Forrige helg var jeg på telefonen flere ganger, og brukte totalt 6-7 timer med all kommunikasjon med SAS på en ukes tid. Søndag fikk jeg svar fra SAS på telefon at jeg kunne slappe av, mine to bookinger lå i kø og ville ikke være påvirket av CTenes utløp. Tirsdag fikk jeg dette skriftlig fra gull-eposten og jeg slappet virkelig av. Enda bedre ble det torsdag da endringseposter plutselig dukket opp! Helt til jeg så at det kun gjaldt den ene bookingen. Men da skjer det jo noe, tenkte jeg. I går kveld kom det imidlertid epost fra gull-epost som sa at nei, de ombookingene du har prøvd på er "ulovlig" og vil ikke bli gjennomført! Eh.....en av to er allerede gjennomført, så det stemmer jo ikke...svarte dem og spurte om de skulle sende halve familien på ett fly og resten av familien på et annet. Ikke fått svar....
Kanskje ikke gjennomførbart i ditt tilfelle, men gjorde en CDG-FCO-EZE-MAD-CDG-bestilling idag hvor CDG bare var placeholder for å få streit t/r for å kunne booke på nett, og fikk erstattet CDG umiddelbart etterpå pr telefon.
Har du forsøkt kvelden før/dagen etter? Så lenge det er under 24 timer så er jo overnatting tillatt. Har måttet bruke det trikset flere ganger, senest på en reise i oktober hvor vi flyr CUN-LHR og deretter tilbringer 20 timer i London siden det ikke var ledig fly videre til Oslo samme dag. I Star Alliance ble bonusturer ofte startet med OSL-FRA og en overnatting der før vi fløy videre neste dag.
Oppdatering: Har fått beskjed at den ligger til kø for billettering. Avreise er nå om en uke, begynner å bli ganske stresset, er det normalt så tett på avreise?
Den burde bli prioritert når det er så nært til avreise, om det ikke skjer noe ila. dagen ville jeg ringt på nytt og bedt om at den blir prioritert. Har ikke erfaring med booking/endringer så nært avgang enda etter overgang til ST, men fra andres poster har jeg sett at de kan billettere raskt når de vil/må.
Ingen grunn til å stresse, men jeg hadde nok purret daglig på denne. Jeg mener de har et system der de bestillingene med kortest tid til avreise prioriteres.
Berre ring. Minst ein gong om dagen. Eg har nettopp avslutta eit helsikkes opplegg med SAS for å endre ei SkyTeam-reise: - To gangar har Kenya Airways tatt tilbake flightane (NBO - MBA, MBA - NBO, NBO - CDG) sidan SAS ikkje kan få holde på dei i meir enn 72 timar. - Når eg har ringt inn kvar dag får eg heile tida forsikring om at bookinga mi ligg i ein "priority" kø, men blir framleis ikkje billettert før KQ trekk attende flightane - Dei forskjellige agentane gjer feil, og har sendt bookingar til Back Office med feil i billetten, til dømes at dei gløymde å fjerne gammal heimreise, slik at eg låg med to heimreiser. Den feilen gjorde fleire. Ein gløymde å ta imot betalingsopplysningar. Hen insisterte på at det ikkje var naudsynt når ein endra ein eksisterande booking. - Når Back Office finn desse feila blir billetten berre liggande urørt. Eg får inga melding eller oppringing frå SAS om at noko er feil. - Han eg snakka med fredag sa klart ifrå om at han skulle sjå til at billetten vart utferda i løpet av helga. Skjedde ikkje. - I dag gjekk det omsider. Takk til ein dyktig engelsktalande agent, som eg trur heitte Jamal, som tilsynelatande har dratt i nokre trådar og ny billett kom etter nokre timar. Mitt råd basert på mi erfaring er klar: Ring og sei ifrå! Vær høflig, men bestemt.
Hei. Er det noen som har erfaring med sete valg på Saudia 777- 300 blir usikker når det kun er to rader og velge i, noen som vet hvilken konfigurasjon detter?
Jeg lurer på samme spørsmål, da jeg skal fly til CGK neste januar. Noel Philips har tatt samme rute til CGK og du får et lite inntrykk av kabinen fra 12:03 her: Ser for så vidt ganske ok ut.
Har flydd denne som nattflyging i 2A CGK-JED. Angrer på at jeg ikke valgte 1A mtp fotplass. Utenom dette overraskende bra for 2-2-2. På to flyvninger har jeg et solid inntrykk av softproduktet til SV.
Noen med erfaring på endring av reise etter billettert? Vi hadde opprinnelig OSL - AMS - ARU tur-retur, og fikk endret med hjemreise fra CUR istedet. Bookingen ble delt på to ref, grunnet CT’er. Vi fant ut at kun den ene gruppen fikk billettert, og den andre måtte beholde avreise fra ARU. Fant nye billetter to uker senere i juni, men disse ble autokansellert etter en uke. Endret dermed hele reisen til BKK. Vi fikk billettert og refundert poengene. OSL - CDG - BKK tur/retur. Ser nå i sas-appen at flighten hjem er endret til en dag senere, uten varsling eller e-post. Er dette vanlig? Var visst ikke ledig på biz fra CDG - OSL, selv om jeg har fått PDF’en? Forsøkte eco, men var visst ikke noe med AF eller SAS.
Relativt likt, forskjellen er mer vesentlig på rad 1 vs 2. Unorsk som jeg er, tar jeg heller og forstyrrer noen andre når jeg må på do, enn at noen andre skal forstyrre meg hvis de må på do. Worst case scenario havner jeg ved siden av en 60 år gammel gubbe som må på do hver time.