Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    5,909
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig varierende greier altså...
    Har plagdes i 3 uker med å koble på en feeder flight til en tur i Feb 26, men hvor det ikke har blitt billettert og billettene forsvant etc. 4 runder med telefonsupport uten å komme noen vei.

I dag ringte jeg inn og traff på en engelsktalende person.
    Han la på feeder flights med en gang, plus på den ene bookingen og go på den andre. Han så at kortet mitt allerede lå inne og ingen ting mer å oppgi. Hele seansen tok maks 10 min. Noen minutter etterpå så er alt billettert og mottatt på e-post.

Du verden ... !

2. solheim

solheim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan ser jeg at det er billettert?
    Har selv lagt til feeder flights for en uke siden, men har enda ikke mottatt bekreftelses epost eller trukket noe fra kortet. Har ringt til de en gang til men virker ikke å komme noen vei eller skjønner hva jeg mener. Prøvde chat fra app idag, og han sendte meg bare en epost med booking info.

Feeder flightsene ligger i bookingen, men kan ikke endre seter. Noen tips til hva en kan si for å få de billettert? Reisen er om to uker.

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,744
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med poengtrekk nå ved endringer? Hvis skatter og avgifter er trukket, men poeng ikke har blitt trukket på en uke, er det grunn til å feire da?

Spør selvsagt for en venn osv.

Insomnia4u, Eddie47 and mrt like this.
  4. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville feiret

Henrik liker dette
  5. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    5,909
    Bonuspoeng:
    183
    Du burde ha fått et par e-poster og hvorav en av de inneholder en ny PDF-billett

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,172
    Bonuspoeng:
    183
    Når du får en ny epost med den nye reiseruten i pdf.

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte også inn for purre på billettering, fikk beskjed om at de nå hadde flyttet min bestilling i "fast queue" og kunne regne med å få billetter i løpet av uka :oops:

8. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,296
    Bonuspoeng:
    113
    Ved siden av pdf'en man får, kan du også gå inn i SAS app, velge reisen og når du kommer inn i "Manage my trip", så er det tre punkt "..." i øvre, høyre hjørne.
    Der står det en menypunkt "Notifications & Warnings". Trykk på den og du ser en advarsel "Vi har ennå ikke utstedt billetter for reisen...".

obay liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,020
    Bonuspoeng:
    293
    Helt til en av disse firmaene lager en robot som automatisk booker seter et mikrosekund etter de legges ut. Hvis de ikke har gjort det allerede...

10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,309
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg ikke husker feil så var akkurat dette litt i søkelyset i fjor(?), men jeg tar ikke igjen hvilket program og hva som ble gjort. Muligens Aeroplan?

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,257
    Bonuspoeng:
    113
    Tror kanskje det bare er en slik merknad ved nye bestillinger via telefon som ikke er billettert enda? Jeg finner i hvert fall ingen slik merknad på en booking jeg har endret, som ikke er billettert på nytt enda.

12. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,296
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk det denne uka. Bestillt 27. mars og endret 4 timer etterpå. Deretter var varslet der frem til dem billetterte det 24 timer senere. Men kanske det varslet kan være mislendende? PDF'en er sikkert best å ha!

13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,232
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares bruker SAS sine sider til å vise tilgjengelighet for billetter via EuroBonus, men oversikten vises ikke nødvendigvis i realtid. Si jeg søker på CPH-CDG nå me et ferskt søk. Det som vises av treff i mitt søk blir så liggende (i 24 timer?). Alt man ser i Awardfares før man selv oppdaterer søk er dermed andres treff og disse billettene er ikke nødvendigvis lenger tilgjengelige når du så søker på SAS. Gjør du selv nøye søk skal det være i realtid, men igjen billetter kan selvsagt snappes innen man får booket på nett.
    Jeg har også i noen få tilfeller sett at det er forskjeller basert på point of sales. Hvis jeg husker riktig bruker Awardfares flysas.com/UK som PoS, og det er i enkelte tilfeller forskjell fra f.eks. søk på den morske siden. Husker spesielt en gang en flight med EVA som dukket opp med UK som PoS, men ikke om man søkte fra Norge.

14. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,232
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde du en endring som medførte endring i poengpris? I utgangspunktet gjør de da ikke nytt trekk av poeng. Hvis endringen medførte ny poengpris refunderer de, og skal trekke nye poeng. Om det har gått en uke og de fortsatt ikke har trukket poeng har du en billig flytur for hånden.

Henrik liker dette
  15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,744
    Bonuspoeng:
    183
    "Han" som bestilte turen gjorde endring som ville medført annen poengprising ja. Egentlig dobbel lotterigevinst om dette står seg, det var angivelig en énveis CAY-booking med god rabatt som da har blitt refundert, og har nå blitt en fullpris T/R fra AF/KLM-slippet til et litt hyggeligere sted.

Da kan det være at min venn ikke skal forsøke å gjøre noe så dumt som å endre på den bookingen for å legge på siste legget fra kontinentet hjem til Norge.

Last edited: Mandag kl 20:05
    Rapolo liker dette
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,888
    Bonuspoeng:
    293
    I forrige uke fikk jeg en epost med beskjed om at de så på saken, og at jeg skulle få svar i løpet av uken. (Fikk ikke det)

I dag var jeg inne og kikket på diverse bookinger, og der var det jaggu enda en booking med det samme problemet.. Sendte over den også. Nå har jeg iallfall bevist at det ikke er jeg som har skrevet feil. Det er SAS som har skapt et problem. Lurer veldig på om dette er noe de klarer å fikse, eller om resultatet ender med at jeg mister tre bookinger.....

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,232
    Bonuspoeng:
    183
    Her ser det ut som noen har fyllekjørt i Amadeus.

18. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,816
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gikk det? Fikk du løst det i dag?

19. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,334
    Bonuspoeng:
    93
    Både en agent på telefon, samt gull-epost sier at billettene mine ligger i kø, og vil bli billettert senere selv om hadde utløpsdato i går. Ny policy for SAS gjør at endringer som ikke medfører endring i poeng, er mulige, selv om poeng/CT er gått ut.

Det var ikke jeg klar over, for dette er kraftig underkommunisert.

Hvordan dette faktisk fungerer i praksis blir spennende å se.

20. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    53
    Vil tro det stemmer! Jeg har endret på en reise flere ganger de siste ukene uten ar nye poengtrekk er gjort :)

Del denne siden