Personlig preferanse. Jeg blir lett forstyrret av at folk går forbi på nattflyvninger, såpass at det reduserer søvnkvalitet. Av samme grunn 10A/F er default østgående med SK A350. I tillegg liker jeg å ha vindu tilgjengelig.
Oppdatering igjen: Jeg skjønner ingenting. Etter gode tips om å ringe hver dag, så ser det ut til å ha gjort noe. Jeg var i kontakt nå og da hadde de fått beskjed om at den ville aldri bli billettert og bare ligge i køen da feeder flightsene mine var booket i SAS Business Bonus, et produkt som ikke finnes intra europa. Det tenkte jeg ga mening da jeg ikke fant disse flightene selv når jeg opprinnelig ringte inn og skulle legge de til. Det var jo veldig dumt for nå finner hun ingenting på de datoene jeg trenger feeders siden det er midt i påska, da sa jeg at jeg måtte tenke litt og skulle ringe opp igjen etter vi har diskutert her hjemme. Plutselig under 5 min etter jeg fikk de dårlige nyhetene får jeg en telefon fra en helt annen dame som spør om det er greit at de belaster meg ombookingsgebyr? Jeg forteller at jeg nettopp snakket med kundeservice og de forteller det er en feil i bookingen men visst dere kan gjøre det så greit sier jeg. De sa bare ok, hade. 1 min etterpå får jeg melding om endringer i booking i appen, varselet over at manglende billettering er borte, samt PDF billetter kommer tikkende inn på epost. Jeg er fortsatt litt skeptisk etter jeg får slike motstridende beskjeder på så kort mellomrom. Det står fortsatt SAS Business Bonus på feederen med booking klasse F. Kan jeg offisielt slå meg til ro og pakke baggen med god samvittighet? Edit: Og der, under minuttet etter jeg postet så får jeg ny mail med feederne borte. Damnit.
Bonusbillettene er SAS Business Bonus, men de skal være klasse I. F er vel plus. Hvis du har fått billetter på pdf er det ok. Om de har korrigert etterpå har du en god sak. Be om å få snakke med noen med myndighet. Evt så kan du ta sjansen på TKN og legge ut for egne billetter. Det er veldig strengt å trekke seg fra en avtale iht norsk lov.
Rettighetsmessig har det vel ingenting å si om en slik «oppdatering» kommer 1 minutt eller 1 måned etter at billetter er utstedt og avtalen om reise har kommet til din kunnskap.
Dessverre virker det til å være mye surr hos kundeservice. Fikk billetter selv den 26 mars, og fått bekreftet av kundeservice om endringer som ble gjort den 31 mars. Samme dag forsvant mine feeder flights, og nå er det ikke ledig igjen for å booke. Snakket med flere ulike agenter gjennom uken, ingen vei å gå….
Mulig jeg misforstår, men dersom flyvninger på en utstedt billett fjernes uten at initiativet kommer fra deg, så spiller det ingen rolle for flyselskapets forpliktelser om det finnes bonusseter eller ikke. Det er juridisk sett ikke ditt problem. Det finnes nok av avgjørelser i nemnd/rett (?) om dette. Hvordan det i praksis stiller seg om billett ikke er utstedt ennå men muntlig avtale er inngått vet jeg ikke.
Jeg har to bookinger fra BGO–CPH–LHR–MIA. Etter 14 dagers ventetid og flere purringer mottok jeg i dag tidlig en e-post om at endring av feeder flights ikke lot seg gjennomføre. Jeg ringte derfor kundeservice, som bekreftet at denne beskjeden var feil – det er mulig å endre feeder flights, selv om disse allerede er booket. Jeg fikk da lagt inn samme feeder flights som i den andre bookingen, og saken er nå sendt på nytt til billettering. Likevel virker det som det fortsatt er uenighet internt. Skal jeg nå vente enda 14 dager – og risikere at vi havner tilbake til start igjen?
Oppdatering: Jeg fikk en mail i ettertid at det var en feil og de kunne ikke tilby de billettene som ble utstedt til meg. De beklagde og sa at jeg måtte kontakte de idag. Jeg ringte på kvelden igår og da sa de at de fant ingenting. Senere på kvelden kom den ene feederen min som ble tatt bort tilbake ledig på søk, ringte og ville prøve å legge denne til men da fikk jeg beskjed om at hele bookingen ville bli kansellert om jeg hadde feeder kun ene veien. Jeg blir helt satt ut og tenker jeg prøver lykken igjen i morgen (idag). Men før jeg fikk ringt idag, ringte de meg, der de beklagde at det var så mye rot. De fikset den originale feederen tilbake i Plus og så fikset de en ny feeder på retur med en ekstra mellomlanding i Oslo på Go. Jeg fant ikke noe retur selv og dette var ikke den originale flighten min, men jeg er bare glad for at jeg har komplett rute. Har fått billetter på mail, og de har ikke tatt de tilbake, enda . Skjønner fortsatt ikke hva som har forårsaket så mye rot, men virker som det er veldig variert kompetansenivå på kundeservice. Og at det i det hele tatt er mulig å få så mye variert informasjon.
Ja, forstår det ikke selv. Virker uansett som en lang vei å gå, for å få tilbake billettene. Nice! Ville uansett fulgt med på appen. Plutselig skjer det samme som med meg, at noen endrer tilbake til opprinnelig tur
Dette med feeder begynner å bli en virkelig hodepine for mange reisende, og forhåpentligvis også for kundeservice. Her må SAS rett og slett finne en langt bedre løsning enn de har, for dette er rett og slett ikke akseptabelt. Jeg er nå i uke ni (!) på å få billettert en reise i oktober som er fordelt på to bookinger, grunnet bruk av 2 x CT. Den ene ble billettert for en uke siden, den andre enda ikke billettert. Endringen er kun endring av avgang LHR-JFK, ikke av feeder, ingen endring i poeng, KUN endring av avgang. Og det er altså et sirkus uten like.
Hei folkens, jeg ville bare spør om noen har klart å booke noen reiser i business med Delta fra USA til Europa eller motsatt vei? Prøvde meg på noen byer fra USA nå i sommer men har ikke funnet noe utenom Economy. Er bare Virgin jeg finner mellom London og JFK.
Er på min daglige irritasjon over kundeservice. Venter på endring av et klokkeslett og avgang på 2 bookinger. Avreise om 1 mnd, og de forteller meg at den ligger i kø for billettering men de kan ikke bekrefte inntil dagen før avreise. Hva er dette her? Bakhistorien er at jeg hadde opprinnelig billetter og PDF, men de endret en avgang mot min vilje og ønske og sliter med å finne nye billetter til meg.
Å gjøre endringer begynner å bli ganske håpløst... Har nå siden det store slippet til AF/KLM jobbet med å endre en utreise. Har fått at det skal gå fint flere ganger, men de har feilet hver gang. I dag har jeg pratet med dem 3 ganger og nå mener de problemet er at på hjemreisen som er i business fra PEK til AMS i business og så i ECO fra AMS til OSL så kan jeg ikke ha business på utreisen... Aldri hatt problemer med booking før, men det nye kundesenteret er virkelig en tålmodighetsprøve. Venter nå på at de skal ringe tilbake.
Jeg fant LHR-ATL på AwardFares med DL i Biz og på SAS sin søkemotor i går, men det er borte nå. Prøvde dog ikke å booke den, så usikker på om den hadde gått igjennom. Mulig den lå ute ved en feil, for jeg finner ingenting nå..
Kanskje være litt forsiktig med å reise til USA nå som det er litt ville tilstander på det ovale kontor, en kan jo bli kastet i kasjotten når en lander, selv om en ikke har gjort noe galt. Dessuten så har de utviklet seg en fetish for å holde folk over lengre tid, å nei, USA er ikke trygt nå.
Løsning for min del ble MAD-FCO-EZE (UX på mad-fco) EZE-MAD så får jeg ringe inn en gang orken er til stede for å legge på feeders, og ikke minst fjerne UX flighten
Har en booking OSL-AMS-HKG Open Jaw BKK-NBO-LHR. Returen er booket og utstedt, men utreise ligger på kø. Risikerer man ikke at KLM kansellerer hvis SAS bruker uker på å utstede billetten? Retur fra London får jeg heller legge på om det åpner seg muligheten.