Det var Biz m/Virgin og Pluss m/SK. Han ringte i dag og møtte en som skjønte seg litt på ting. Hun fikset billettering på en lørdag, og da gad han ikke å stresse med den opprinnelige bookingen, og gikk for den. Samme bookingklasser på ny booking. Får nattflyvning, og det er er jo digg. Kan det hende det var en dyrere avgang for SAS og at de ønsket han over på en annen rimeligere...?
Vi har reise OSL-CDG-SXM og SXM-AMS som ble booket for en tid tilbake. Ble skatt/avgifter på 1840 kr. Har jo sett at det er dyrere med skatt/avgifter fra de store flyplassene som f.eks LHR, CDG osv, og at man gjerne bør ha de som connecting airports så man slipper det. Så skulle vi legge på feeders nylig, KRS-OSL og AMS-CPH-KRS. Men det ville bli over 1000 ekstra i skatter og avgifter. Synes det var høyt? Kan ikke huske at jeg har fått forespørsel om å betale så mye mer tidligere når jeg har lagt på connections, noen ganger vært at jeg har fått igjen når jeg f.eks har sluppet LHR som avreiseflyplass.
Litt ut av luften er det ca 300 for å mellomlande på AMS, 250 på CPH, 150 på OSL. Da er du på 700. I tillegg kommer 150 i endringsgebyr, da er du på 850, så det er nok ikke helt off.
Han hadde ikke spurt noe om den tidligere. Hun hadde bare sagt noe i duren som: I see there's been some issues here. I'm sorry about that, and I'll make sure we sort it out for you straight away. Han tolket det som at forrige agent hadde dreti på draget og at hun her som en plaster på såret skulle sørge for at han fikk billettert det alternativet.
Hva skjer med billettering om dagen? Har ringt xx antall ganger og blitt forelagt en bråte med løfter om "urgent queue, your ticket finished Friday at the latest", utenom dagens agent, som kun ville se på loggen - konstaterte at jeg var i kø - og sa jeg bare måtte vente. Noen av dem har hørt med back Office, men tidslinje der er jo rent svada og i mellomtiden øker sjansene for at nødvendig endring på outbound ikke lengre er mulig pga billettene forsvinner. Noen tips til hva / når man kan forsøke utenom å fortsette ringe og høflig som mulig be dem pent å utstede billetten? Og burde jeg evt gi blanke i rådet om å vente med å utstede siste nåværende segment og simpelthen be dem ordne det nå?
Ingen gode råd desverre! Mistet noen connections på samme måte. Aner ikke hvorfor det er så vanskelig for SAS å plutselig billettere. Kan ikke komme på at det har vært slike problemer tidligere. Da har det jo maks vært et delay på en dag eller to.
Har dessverre ikke noen gode råd, for det er så tilfeldig med hvor fort endringer blir billettert. Jeg har, dessverre, motsatt opplevelse på de tre endringene jeg måtte gjøre den siste tiden. Alle gangene har jeg fått ny billett innen en halvtime etter at jeg har lagt på. Så er endringene mine ikke veldig komplekse av typer å legge til feeder-flighter i blandede klasser og endre eksisterende feeder-flighter. Hadde også en hendelse med en *A-booking der Swiss kansellerte OSL-ZRH uten å flytte meg til en annen avgang. Jeg tok kontakt med Swiss på chat-tjenesten som booket meg om til en tidligere avgang, så tok jeg kontakt med SAS og ba om å utstede billetten på nytt. I løpet av et kvarter kom den nye billetten. Mulig SAS var rask der fordi ombookingen allerede er utført.
Stemmer ikke helt... Var perioder i *A-tiden også hvor det kunne gå så mange dager at man mistet flighter fra bookingen fordi billetteringen ikke skjedde. Men det var langt bedre enn de problemene som har vært de siste ukene. Nå var det kanskje et stort rush ultimo mars pga. CT'ene som utløp og som kan ha laget en peak, men den burde vel være tilbakelagt nå....
Hvem er disse menneskene som man kommer i kontakt med når man skal booke en bonusreise nå om dagen? Havner man på ett callsenter som håndterer bookinger for ulike flyselskaper, og er dette årsaken til at bookingen må kvalitetssikres i neste ledd? Det virker jo som om de ikke har snøring på reglene for Sky Team bookinger, og personen som utsteder billettene kansellerer bare segmentene hvis første ledd har gjort feil uten å kontakte kunden. Makan til slett kundeservice!
Noen som har vært borti feilmeldingen "This flight is very popular" Finner flighten og kommer helt til steget der en skal legge inn kredittkort før en får feilmelding.
Kjent problem dette med "ghost" availability på nettsiden dessverre. Basert på mine erfaringer har det skjedd når det har vært 8+ ledige seter og etter at feks to av de er booket så blir de 6 siste ikke mulig å booke men dukker opp i noen dager før de forsvinner. Jeg vil tippe det har med hvordan de cacher amadeus-treffene å gjøre
Mistenkte noe slikt, det var også 3 ledige der for noen måneder siden. Så forsvant de en lang periode og nå var de tilbake.
Når det var så tregt i Star Alliance var det i forbindelse med ekstraordinære omstendigheter som streik, pandemi, etc. Har vært lite av det i det siste. Det eneste er som du sier utløp av CT
Jeg kan bekrefte at agentene som nå håndterer SK har mange andre selskap også. Jeg spurte siden vi brukte lang tid på å finne flighter, for så når jeg skulle booke var det "Oh, so you want an eurobonus booking?" Var VELDIG tydelig på det mange ganger. Komplett ubrukelig. Fant også INGEN av de samme flightene som websiden viste selvsagt. Men da hadde jeg mistet all tillit og avsluttet. 40 minutter tok dette. Engelskspråklig. Det er helt tydelig at SK nå har hentet inn en 3.part som ikke aner hvilke regler som gjelder, og som kun har lov å sende billettene til backoffice. Antar at det er massive feil som gjøres slik at alt hoper seg opp der. Antar også at backoffice ikke er oppbemannet for denne endringen. Hadde i det minste websiden vært noe mer oppegående så kunne en bestilt der. Men kombinasjonen elendige websider og ubrukelig kundeservice er altså helt håpløs. Får bare ta å bestille betalte billetter en stund fremover.
Kunne man i det minste fått bestilt open jaw på nettsiden hadde sas kundeservice og backoffice spart seg for mye arbeid… Skjønner også ikke helt hva som er vanskelig med å få til en funksjon for å endre reisen selv for å legge på en feeder eller to…
Jeg er ikke en IT fyr, men altså. Kunne vi ikke bare lagt til legs i 'handlekurven', så kunne de hatt en sjekk som sørget for at riktig klasser var valgt riktig lengde på layover og riktig antall legs. Så kunne vi sjekket ut og betalt med poeng. Altså sette sammen legs. Livet hadde vært en dans på roser.
Et spørsmål til dere som har problemer med billetteringer, hvilken status har dere? Jeg har som EBD ikke opplevd no slikt, sist jeg hadde endringer ble det billetter etter 3-4 timer ..