The saga continues.... and ends...
I dag tidlig på vei til jobb ringer jeg SAS, relativt kort ventetid (20 min) i prioritert kø. Kommer frem til en engelsktalende agent.
Hun får alle 3 referansenummer av meg, og jeg forklarer i korte trekk. Sier de også ringte meg 24.3 om å billettere reisen der sønnen min var alene på den. Og at jeg ba dem billettere alle andre reiser. Men nå er riktig retur borte fra bookingen.
Hun skjønner regla, går gjennom alternativene og sjekker opp.
1. Flytter sønnen min til hjemreise med oss 4 andre. Ingenting ledig.
2. Flytte oss 4 andre til opprinnelig ønsket hjemreise. Ingenting ledig.
Vel det kunne jeg har fortalt henne. Uansett, jeg spør hva mer hun kan gjøre. Ingenting sier hun. Vi må vente å se om det blir ledige billetter frem mot avreise.
Da kommer strenge (les: sure) meg frem. Jeg forklarer på en sur, men hyggelig måte, at jeg ikke finner meg i det. Jeg sier at jeg forstår at det ikke er hennes skyld. At jeg er sur på systemet. Hotellet er booket og her står vi med et stort problem. Sønnen er heller ikke booket som unaccompanied minor, og det må de stå for. Jeg spør om hun kan sette meg over til en manager som kan ta avgjørelser. At jeg er sur, igjen ikke på henne, men på systemet.
Hun viser forståelse og sier hun skal kontakte en annen avdeling (sier ikke hvilken), og at jeg hører fra dem ila dagen.
Det går ca 1-2 t, jeg sjekker appen for moro skyld og oppdager til min store glede at vi 4 andre har fått lagt på en booking med retur samme dato som sønnen min som er alene. Og at opprinnelig retur er borte fra booking med meg og den andre sønnen. Men ingen pdf med confirmed enda.
Hører ingenting på telefonen fra dem, men ca kl. 13 tikker det inn pdf med confirmed for meg og sønn på ønsket retur. Og nå for 10 min siden tikker det inn en ny pdf for confirmed med fruen og datter på. Jeg vet ikke hva de gjorde eller hvem som gjorde det. Men nå er alt på plass!
Unødvendig mange opp to nedturer siste 14 dager, men stor glede når vi faktisk er i mål med billetter som vi opprinnelig ønsket oss.
Dette blir den 2. bonusturen i business med poeng for familien på 5. Så får vi se hvor turen går i 2027.
View attachment 156727
Vis alt...