Hadde samme problemstilling, fant mye ledig via RDU da jeg bestilte reise over dammen i påsken 2025 rett før jul. Reiste TPA-RDU-JFK-LHR-OSL nå i påsken, veldig grei og oversiktlig flyplass på RDU, vi overnattet på et av flyplasshotellene på RDU og dro videre til JFK dagen etter. To første legs med Delta, deretter Virgin Upper Class og SAS hjem fra LHR. Da ble det mange timer med god tid på JFK i Delta One Loungen som virkelig kan anbefales, første lounge som har kunnet nærme seg First Class Lounge hos LH av det som finnes hos ST.
Helt enig, utenom de store slippene er det faktisk helt utrolig dårlig. Jeg fant dog en del billetter i juli til Kroatia via AMS. Disse fant jeg i januar og så sent som for bare 1 mnd siden. Mulig tilgjengeligheten har forsvunnet da...
Nå ser det ut til at tilgjengeligheten hos SkyTeam har tørket helt ut. Jeg har sjekket en del diverse reiser i løpet av de siste månedene for å finne ut hvor jeg kan reise når det er på tide å planlegge neste ferietur. Har sett noe tilgjengelighet med Air France / KLM til sør-amerika og Japan, mye med Virgin Atlantic over dammen, ikke bare til JFK. Har funnet en del til Karibien, Mauritius, Seychellene, La Reunion, Maldivene og flere. Så lenge en ikke er så nøye på reisetidspunkt, altså utenfor fellesferier, har det stort sett vært noen valgmuligheter. Spesielt i "slippet" for en liten stund siden. Nå finnes omtrent ingen ting. Kan søke på en av rutene nevnt over, og finner ikke en eneste biz-billett mellom nå og 330 dager frem i tid. Om en ikke kan finne billetter når en er fleksibel både på destinasjon og datoer blir dette håpløst. Nå blir jeg litt bekymret om dette er en ny normal, eller vil tilgjengeligheten hos SkyTeam komme i bølger, eller "slipp" som vi har sett 1 gang allerede?
Ringte inn for å fikse denne mandag etter palmesøndag. Fikk bekreftet av agenten at ny ruting ble FCO-EZE EZE-MAD MAD-AMS AMS-OSL OSL-Innenriks norge tipp topp tommel opp, fikk nye billetter tirsdag denne uken. (regner med backoffixe hadde påskeferie) Dog var fremdeles MAD-FCO med UX ikke fjernet, og det manglet innenriks flighten på retur. Hev meg på telefonen og kom frem til en hyggelig svenske, dette skulle han sjekke opp dagen etter hvis det var greit for meg siden klokken var 16:50. Ble ringt opp igjen rundt 13:00 dagen etter og da skulle allt være i orden. Han trengte bare kortet for avgiftene ved å legge til innenriksflighten. (Ble også trukket ombokningsgebyr selv om jeg sa jeg hadde spurt om dette da jeg endret første gang.) Fikk nye billetter etter noen timer, men fremdeles var MAD-FCO med UX ikke fjernet. Nå begynte jeg å bli varm i topplokket og ringte inn atter en gang. Kom til engelsktalende kundeservice som fikset saken tvert og krevde ingen ombokningsgebyr eller noe. Vedkommende beklagde og var egt meget forståelsesfull. MEN fikk ikke nye billetter i går, så da ringte jeg inn igjen i dag. Kom til en annen svenske som skulle se på dette. Først spurte jeg om jeg slapp ombokningsgebyr da han spurte om kort siden jeg hadde historikken nevnt ovenfor, men det måtte han sjekke opp og jeg ble satt på hold. Han kom tilbake og sa at jeg måtte fremdeles betale ombokningsgebyr. Rimelig irritert som jeg var over å måtte ringe inn 3 ganger ekstra for å endre noe som skulle vært i boks første gang forklarte jeg allt som hadde skjedd i detalj og dato. Han sjekket opp nærmere og med denne «nye» info’en kunne han «plutselig» se at agentene hadde hele veien gjort det rett men at backoffice hadde tullet det til. Nå ble den sendt inn til backoffice en gang til uten noe ombookingsgebye, så får vi se om jeg får den billettert. Jeg har mine tviler på det, men kan ikke backoffice isåfall informere istedenfor å bare fjerne endringer???
Fikk varsle om schedule change i appen i dag på sxm-ams senere i år. Ser ut til at klm har endret rute (teknisk stopp) og flightnr. SAS gir meg ett alternativ som er den nye ruten og som jeg godtar. Hvor lenge må man vente før varsel i appen forsvinner? Er det risiko for at returen forsvinner dersom de ikke billetter selv om det er sas selv som har foreslått endringen?
Ring. Hadde samme greia med min AMS-JRO-ZNZ-AMS med Kenya Airways. Kom aldri billetter for den siste endringen, selv om disse ble utstedt automatisk ved tidligere endringer. Jeg måtte ringe inn flere ganger for å få de til å fikse det. Back office som ikke henger med visstnok, ettersom vanlig kundeservice ikke kan billettere. Ved andre henvendelse ble det lovet at dette skulle fikses innen noen timer, og det ble det. Jeg fikk riktignok et kanselleringsvarsel senere samme kveld, men med beskjed om at SAS hadde booket meg om og at jeg ikke trengte å foreta meg noe. Disse flyvningene var akkurat de samme som før, så jeg har ikke foretatt meg noe i den forbindelse, og alt ser OK ut i app og på nettsiden.
Hvor vanskelig er det egentlig å billettere? Nå har jeg mistet feeder tre ganger pga. de aldri blir billettert. Arrgh! PS. Det er jo helt skrapet for bizbilletter østover!
Så lenge billettene ikke er billettert så kan man miste dem? Jeg har fått feeder flights oppført i app men ikke fått billettert disse ennå. Så potensielt så kan man miste flygningene? Blir de ikke på en måte reservert i systemet når man får de inn i app osv? Det er jo i tilfelle ikke greit. Kontaktet SAS og da får man jo alltid en engelsktalende agent som stort sett ikke aner hva dette er, men etter my om og men så skulle de bli billettert i løpet av uka.
Flyselskapene opererer med en tidsfrist for å utstede billett (ticketing time limit), som kan være alt fra noen timer til flere uker avhengig av ulike kriterier. Reservasjonen slettes automatisk om tidsfristen ikke overholdes.
Jeg har en CT som går ut på dato i morgen, men jeg klarer ikke å finne noen reise tur/retur. Eg det mulig å legge til retur og feedere senere og bare booke tur nå?
Sliter sjukt her også... Hatt drømen om en ferie på "en varm øy, eller japan" i Mars\April neste år. sjekket biletter hver eneste dag til sikkert 10 forskjelig destianasjoner, Såvidt det er noe tilgjengelighet ... Er det noe, er det kun en vei. Har 4 Ct'r flaust av poeng, men er null poeng når man ikke kan bruke de til noe..
Ser ut som Aerolineas Argentinas er helt borte fra partner søket nå. Er det bare meg eller har de kuttet helt her også?
Har hatt varsel ute på et par ruter innad i Sør-Amerika, og det var ikke mange ukene det lå billetter ute, dessverre.
Syntes det var «mistenksom» god tilgjengelighet ja. Synd løsningen ble å fjerne de helt intill videre :/