Hadde også en endring på KQ til SEZ. Løste seg via booking link som fulgte med mailen fra KQ. Endte med 24 timer i nairobi og måtte søke visum for å komme inn i Kenya. Så borsett fra litt lengre reise og en eksotisk overnatting i Kenya har jeg ikke noe å utsette på KQ. Fantastisk service og god mat var det også på alle 4 flyvninger.
Er siste leg lenge etter nest siste? I så tilfelle vises det ofte som delte reiser. Uansett så er du på CPH om det oppstår problemer og da er du i gode hender med tanke på hjelp. Jeg hadde reist med lave skuldre.
Afrikanere (ja, jeg generaliserer) booker mye i siste liten. Dette gjør at selskapene ofte spiller stolleken med flytype og i blant kansellerer avganger på kommersielt grunnlag. På toppen kommer eventuelle tekniske problemer. Litt som at man som regel måtte spille flytype-bingo med ET. F.eks. på NBO-MRU flyr KQ alt fra E190 til 788. Det eneste jeg har å utsette på KQ er at de i blant er litt trege til å informere om at flyene ikke er i rute.
Dette er ganske sikkert bare en visningsfeil i appen. Sjekk mine bestillinger på sas.no så kan det være det vises riktig
Er det nå mulig å bruke flere CT på en booking? Kan man evt være 3-4 pax på en booking og bruke en CT?
Takk. Problemet er at vi et seks, der 4 er mindreårige. Usikker på om de to eldste får ligge alene på en booking. 16/12.
12-åringer reiser på voksenbillett, så det vil ikke være noe problem. Enkelte selskap kan nok ha en høyere aldersgrense for mindreårige som reiser alene, men det løses fint så lenge dere sjekker inn samlet og sitter i samme kabin. Barn under 12 kan også stå på egen billett, forutsatt at den linkes opp mot en voksen på samme reiserute.
Antar du mener CUN? CAN er Guangzhou Baiyun International Airport (IATA: CAN) Takk for post og oppdatering om tilgjengelighet - ser etter samme rute for neste sommer selv
Jeg har bodd under en stein det siste halve året så jeg har bare halvveis fulgt med på problemene rundt feeder flights. Pt har jeg en booking LHR-CUN-LHR i februar 2026, men jeg skulle veldig gjerne ha lagt til OSL i begge ender. Jeg kan se at det finnes ledige billetter, både i Go og Business, men når jeg ringer CT-telefonen svarer de kun sitt sedvanlige NEJ! Jeg skjønner ingenting, bortsett fra at jeg selvsagt kan komme meg til London på egenhånd, men det koster jo evig masse ekstra i skatter og avgifter. Er det noen løsning rundt dette, ut over og vente og ringe dem daglig? Å sette varsel på Awardfares nytter jo ikke siden både SAS.no og Awardfares sier at det er ledige billetter som det er...
Veldig mange av bonussetene SAS legger ut til LHR er forbeholdt reiser med London som sluttdestinasjon. Utover å booke separat tilslutning har du da to muligheter: Fortsette å ringe inn for å se om det har blitt lagt ut nye seter uten slike restriksjoner eller starte bookingen fra scratch og få agenten til å plukke OSL-LHR/LHR-OSL før flightene til/fra CUN reserveres. Dette forutsetter at det fortsatt er ledige seter på det lange strekket.
Merkelig, for jeg fant i utgangspunktet reisene som separate OSL-CPH-AMS-LHR-CUN (jepp..) og retur CUN-LHR-AMS. Da agenten klarte å booke LHR-CUN-LHR tenkte jeg feeders vækom til å bli grei skuring. Jaja, det er enda lenge til februar. Savner Star Alliance jeg.
Både ET og KQ sliter veldig med motorene på 787, ergo mye flybingo. Når disse til slutt blir overhalt av leverandør får vi håpe ting blir bedre.
Hvorfor ikke booke det som var ledig til nesten helt hjem? Hvis du vil unngå skatter er det bare å legge på feeders til en eller annen plass slik at startpunktet for reisen ikke blir UK. Dette har vært et 'problem' i åresvis og har ingenting med overgangen til ST å gjøre. Her er det kun SAS sine egne regler som setter begrensningene. Mest sannsynlig dukker det opp noe.
Kan jeg spørre hvordan du fjernet EB nummer fra reisepartner? Når jeg er inne i SAS appen eller Sas nettsiden eller Airfrance appen får jeg ikke lov til å fjerne EB nummeret som er lagt inn på kone eller sønn. Kort oppsummert har vi to bookinger til SXM vinterferien neste år. AirFrance ned KLM hjem. Min booking med mitt EBG nr har fri setebooking på tur/retur. Bookingen til kona har mitt EBG nr på sønn og EBS nummer på kone. Her får jeg fritt setevalg på Air france ned (biz), men må betale for KLM hjem (biz). Så teorien min er at jeg må fjerne EBS nummeret fra samboer men jeg ser ingen måter å gjøre det på.
Er det blitt mulig å booke leg-for-leg nå? Jeg har funnet en rute t/r Japan men selvsagt bare hvis jeg søker leg for leg på https://www.sas.no/booking/award/flights