Det er en del tilgjengelighet ut, men ikke like mye på retur. Jeg fikk enkelt booket utgående på nett, men måtte ringe inn og booke retur siden den ikke er tilgjengelig lenger enn til LHR innenfor den uken som er aktuell. Mangler feeder til OSL, og kun utgående er billettert. Burde visst dette, men er det noen som har klart å slå sammen to separate bookinger gjort på nett i ST? Vurderer å bare booke returen på nett for å sikre den siden det kun er to ledige seter, slå sammen, og ta feeder i etterkant.
Mye av det SAS markedfører angående det å kunne booke Skyteam reiser og bruke CT de sisste månedene siden september har i praksis vært villendende markedføring og fake news for de fleste folk. Ikke realistisk for folk flest å få utnyttet fordelene i Eurobonus slik Eurobonus markedfører seg som, da de ikke kan reise til de reisemålene de ønsker selv, og enkelte regioner er det ikke realistisk mulig å booke reiser til uansett dato selv i lavsesong, så på en måte er det rart at ikke tilsynene har begynt å ta affære snart. Jeg ser lureriet, og har bremset helt opp inntjeingen min og jeg håper på mine knær at det faktisk blir mulig for meg å få brukt poengene uten at flere av dem renner ut i sanden for meg, og jeg er temmelig fleksibel også.
Jeg foreslår at du booker disse og slutter å gnåle på forumet. Hvis du vil vestover kan du booke disse. Det er direkte flight KRS-AMS-KRS både ut og inn.
Synes vi har all rett til å "gnåle på forumet". Det er langt ifra slik at vi kan anklage SAS for villedende markedsføring siden de påstår ikke at vi skal kunne booke reiser til alle destinasjoner i ST. Hvis du vil reise til USA, midt-østen eller India, så er det jo god tilgjengelighet. Samtidig så mener jeg at om en ikke ønsker å reise til USA for tiden, og heller ikke vil via midt-østen, så er mulighetene helt latterlig dårlige. Det er rett og slett ikke godt nok at det finnes EN reise til Cancun. Jeg har forsøkt en stund nå å finne reise til EZE eller SCL, eventuelt begge med open jaw, men det finnes ikke en eneste business billett uansett dato til / fra (selvfølgelig bortsett fra Air Europa med dobbel poengpris)
Har en reise med KLM, og ser at SAS Silver har 1 kolli inkludert da Silver tilsvarer ST Elite. Men, problemet er at jeg ikke får lagt til EB-nummer til bestillingen verken på SAS eller KLM. Tips?
I KLM appen (etter å ha prøvd på nett både hos KLM og SAS) fikk jeg lagt til EB nr, måtte ha med EBD foran nummeret.
Jeg synes vi burde vise mer forståelse for @Kaffen. Han bidrar jo til at vi har det morsomt her inne. Da han skrev innlegget, kom han kanskje nettopp tilbake fra en tobakksmuglingstur til Gdansk for å boikotte SAS sikre gull. På veien tilbake har han sikkert fylt én «flaske sterke saker» for mye i loungen.
Jeg har funnet en del nyttige reiser selv, så er moderat fornøyd med tilgjengelighet. Iallefall deler av året. Dog så finner jeg av og til kun en vei, og da er det veldig irriterende med 5x pris (NOK) for å bestille kun en vei i forhold til tur/retur. Ganske ofte hadde jeg gjerne tatt en bonus business en vei, og kunne ha betalt for en plus i retur for eks.
Hei, La merke til at Delta nylig hadde lagt ut noen businessbilletter fra Asia til Europa, men de forsvant igjen innen 30 minutter. Er det noen andre som har opplevd det samme? Virker nesten som det var en glipp, eller kanskje bare veldig begrenset tilgjengelighet? Setter pris på å høre andres erfaringer!
Fikk flere treff på Awardfares med Delta som forsvant igjen like brått som de dukket opp, ikke bare til HND. Mistenker midlertidig glitch i SAS-søket.
Jeg fant det under "passenger details" da jeg gjorde det men ser ikke muligheten nå. Ekstra koffert står registrert, så noe har gått som det skulle selv om jeg ikke ser mitt eurobonusnr. Du må passe på å ikke være pålogget som FlyingBlue, for det virker som den overstyrer Eurobonus. Teit at ting skal være så knotete
Vurderer å svi av litt Eurobonus og en Companion ticket og denne kommer opp som et alternativ. Fra Europa, relativt kort transfer i Jeddah og videre til Asia. Det er ikke noe spesielt man må tenke på her? Ser at det er litt klaging rundt om, men virker som det i hovedsak er når man har to separate flighter eller må bytte terminal.
Hvis du kommer inn og reiser ut med SV, tenker jeg det ikke er noen som helst problem. Har selv denne i høst:
Dersom du reiser i business ville jeg kanskje sjekket utreise fra en annen plass enn FRA. Saudia flyr widebodies fra flyplasser som LHR, MAN, CDG og AMS. Kan også være oppmerksom på at det ikke er alkoholservering ombord, dersom det skulle være av betydning