Har ikke helt bestemt meg, men er veldig begrenset med alternativer og FRA er faktisk det som passet best. Er ikke noen stordrikker på fly, så selv om det nok kommer til å smerte litt til måltidet, så overlever jeg nok
SV har heldigvis et veldig bra utvalg av alkoholfri drikke av høy kvalitet. Transfer i JED er smooth sailing om du kommer inn med SV og skal videre med SV. Skal du på loungen kan det være greit å ha med seg en jakke.
Sitter med 2 CT og ca 460k poeng samt FP4, skulle gjerne funnet en fin reise til høstferie, juleferie eller vinterferie. Vi er 2 voksne og 2 barn. Tidligere har jeg funnet og booket bonusreiser i business for 4 personer både til SCL, BKK, AGA, ORD. Men de siste månedene har det vært svært lite tilgjengelig. Aller helst skulle vi gjerne hatt en reise i business til Japan, Korea, Vietnam, Malaysia, Singapore eller liknende. Argentina, Costa Rica eller Mexico hadde også vært mulige destinasjoner. Noen tips om ruter som er enklere å booke, eller tidspunkter det slippes mange billetter?
Nå har vel de aller fleste her problemer med å få booket både for 1 og 2 pax til de fleste destinasjonene du nevner, så 4 er kanskje vel optimistisk. Mitt tips er å vente til neste gang KLM/AF har storslipp av billetter (om det skjer igjen), for da var dte mulig å bestille for 4 pax.
Med SAS og Virgin har det vært store muligheter for 4 personer på kort varsel iallefall. Snakker da 1-1,5 mnd i forveien. Men det er selvsagt USA det er snakk om da. Har funnet ATL, IAD, SFO, SEA og EWR midt i fellesferien for +4 personer. Så tipset er banalt enkelt å vente litt nærmere og følge med.
Her om dagen fant jeg vinterferie for inntil 5 personer i Biz OSL-CUN via LHR og Virgin. Ser at returen nå ikke er tilgjengelig for 4 stk, men du har i alle fall utreise. Retur i økonomi så kan du vente på om det blir sluppet ting.
Virgin har sluppet endel billetter i det siste for våren 2026. Hva med en tur i Upper Class til Cape Town i påsken ? "Dessverre" i deres B789. 2 pax ut, 4 pax inn.
Hei, Jeg sitter med 1 CT, 250k poeng samt FP4. På jakt etter en reise for to personer i business i perioden midten av juni til midten av august 2026. Er klar over at billetter for denne perioden ikke er sluppet enda, men hadde håpet på noen tips til destinasjoner hvor det er OK med tilgjengelighet på business. Ønsker i hovedsak varme og opplevelser da det er tur med dama og hun skal endelig få litt valuta for å ha vært med på dette bonusjaget i ett års tid.. Destinasjoner som er aktuelle (hvor jeg har selv sett at det er greit med tilgjengelighet) er f.eks. seychellene, Zanzibar og Mauritius. Noen tips der ute?
Har booket enveis CDG - EZE neste år og var på telefonen med kundeservice for å få lagt til feeder fra BGO, men det var visst umulig.. Finner flere alternativer i SAS skyteam søk, spesielt 2 gunstige kvelden før: BGO - AMS - CDG (KLM / AF) BGO - AMS - CDG (KLM / KLM) Begge er langt innenfor 24t layover. En svensk dame på tlf sier at de billettene fra BGO til CDG er begrenset og kan ikke legges til på eksisterende reise. Hun finner ingen fly å legge til som feeder BGO - CDG. Har noen tips til hva jeg bør gjøre her? Dette kan vel ikke stemme, at det ikke er mulig å legge til feeder? Prøve igjen senere og håpe på annen agent?
Snakket med kundeservice om eco vs business også, ifølge agenten var det umulig å legge til feeder uavhengig av klasse. Får vel bare prøve igjen senere, men det er utrolig irriterende at kunnskapsnivået er så forskjellig hos de ansatte. Hun kunne ikke forklare hvorfor det var slik, og synes selv det var merkelig, men likevel umulig. Går over 24t siden booking nå, så om jeg evt må avbestille senere taper jeg da service fee på 900 NOK pga dette.
Veldig mange av bonussetene som legges ut på short haul har restriksjoner som dette. Tips er å vente og se om det åpner opp eller starte bookingen på nytt, hvor du instruerer agenten om å plukke BGO-CDG før CDG-EZE. Dette forutsetter at det fortsatt er ledige billetter på long haul. Edit: Dersom CDG-EZE nettopp ble booket er det gode sjanser for at disse frigjøres igjen ved avbestilling. Ved å legge til feed i economy mister man mulighet til å senere legge til hjemreise / gjøre endringer som krever rekalkulering av poengtrekk.
Utfordringen med mixed class er at SAS ikke klarer å beregne riktig poengtrekk, derfor kan man ikke gjøre endringer som krever nytt poengtrekk om man har lagt til economy-feed på en reise i business.
SAS har sagt at de skal ordne opp i funksjonalitet som bruk av flere CT, men uvisst hvor fleksibelt de ønsker å gjøre det. Tidligere kunne agenten overstyre poengtrekket ved ustandard booking mens den nye løsningen for SkyTeam er mer rigid.
Ja, bruk av flere CTer og støtte for Premium har de sagt. Når det gjelder for mixed class, er slik de gjorde det i SA helt ok? Ta det legget med høyeste klasse og ta prisen fra start til slutt i denne klassen… - altså blir dette i de fleste tilfeller business hele veien