Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Funket som bare det! Takker!

2. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tips?

Har ikke kidsa i jula i år, så vurderer å reise til varmere strøk i fra midten av desember til romjula.

Vil ha sol og varme. F.eks LAX, Cancun, Miami, ++ Åpen for forslag. Har 2XT, pluss 450’ poeng.

Chatflights sier det finnes ingenting, men nå abbonerer jeg ikke på de lengre. Og Flymedpoeng virker som er inaktivt. Responderer ihvertfall ikke. Andre som tar på seg booking for meg?

3. Igor

Igor Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes mye både CUN, LAX og MIA t/r.

oslo.to.unknown liker dette
  4. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fant til CUN fra LHR utreise 21/12 og hjemreise 28/12, la inn all info, men fikk feil når jeg skulle til siste steget, la inn navn of fødeselsdato og alt.

Nå finner jeg ikke reisen lengre, heller ikke de andre som jeg fant tidligere.

5. Igor

Igor Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Prøv å ringe inn, mulig det er feil på SAS nettside. Hadde tilfelle nå par dager siden. Men det gikk bra å bestille på tlf.

6. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk booka nå. Mangler da connection til/fra LHR. Tips?

avreise 21/12 kl 0955, sikkert greit å reise dagen før.

hjemmreise 29/12 kl9 fra LHR

7. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tro på at SAS eller andre legger ut billetter til/fra LHR i jula? Blei dyrt i avgifter.

Eller noen som har tips for å komme seg hjem? Kan i værste fall kjøpe, men dumt om det skulle dukke opp bonusbilletter.

8. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Av det jeg har observert slipper SAS som regel flere bonusseter på short haul når det nærmer seg avgang. Bestilte f.eks. BOS-LHR-OSL en stund siden med 12h layover fordi det var eneste som var ledig. Fikk nylig endret den til 2,5h layover en mnd. før avgang. For en annen booking mangler jeg OSL-CPH så booket open jaw og regner med å få lagt til feeder når det nærmer seg. Hadde også en tredje booking for mars 2026 hvor det plutselig ble ledig feeder i biz. SAS justerer ofte antall plus/biz seter opp og ned frem mot avgang så hvis du er litt tålmodig og sjekker regelmessig tror jeg du kan finne setene du trenger.

9. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    høres bra ut, bruker du noe verktøy for å holde styr?

10. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Varsel på awardfares fungere veldig fint, men krever jo abo, så koster en del over flere måneder

a3t liker dette
  11. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg finner reiser fra LHR til OSL vis AMS og CPH med KLM og SAS med awardfares. Men ikke på sas sine sider.
    Noen som vet hvorfor?

feks 29/12 og 30/12.

12. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Du må søke via partner award når det er andre selskap enn SAS involvert.

13. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Fant det nå. Men noen er married segments, så må søke litt ulikt.

Får prøve å ringe inn for å få det lagt på.

14. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,125
    Bonuspoeng:
    113
    Var i kontakt med kundeservice i dag for å legge inn en endring. Denne måtte da videre "til et annet team", men skulle være uproblematisk. Men bruker de ikke å reservere billettene uansett, og dukker ikke disse endringene opp i appen før de evt blir billettert? Eller er jeg utdatert?

15. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,415
    Bonuspoeng:
    93
    Endringer jeg har gjort nylig har alltid dukket opp i app og på sas.no i etterkant av samtale med agent, men det tar gjerne 10-15 minutter. Så blir de liggende der ubekreftet frem til backoffice rebilletterer (eller til billettene bare forsvinner pga for lang tid brukt av backoffice).

biaop and The_Dude like this.
  16. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,125
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Da kan det virke som det gikk skeis...

17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    De blir faktisk liggende som "bekreftet" helt til de forsvinner pga for lang tid brukt. Har nettopp hatt en slik booking som tok 14 dager å få billettert. Heldigvis ble VS liggende, mens SAS slettet sin egen flight på grunn av sommel. I rest my case.

tobeornot999 and CptSideslip like this.
  18. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,125
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er greia med at billetter ligger synlige på sas.no, men agentene finner dem ikke?

Edit: Kan det skyldes at VS har lagt ut reward med høy poengpris, og at SAS sin søkemotor misforstår?

Last edited: 25. juni 2025
    Cumulus liker dette
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde det samme i går med LHR-CUN på fin dato i juleferien. Agenten så setene ved søk direkte LHR-CUN, men fikk ikke reservert plassene. Forsøk på booking på nett gav også feilmelding etter å ha tastet inn navn og etter noen timer var setene borte. Løs gjetning fra min side er forsinket oppdatering av tilgjengelighet mellom Deltamatic og Amadeus.

The_Dude liker dette
  20. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Har flere ganger opplevd det samme med rene SAS-bonusbilletter også. En nytilsatt agent jeg snakket med i april hevdet at dette var en gode for reisende som klarte å booke reisen sin selv på nett :confused: Hadde jeg kunne bestilt open-jaw på nettet så hadde jo det løst seg selv. Hehe, hun påstod også at det ikke var lov å reise til USA på separate billetter, samt at man måtte ha minimum en uke opphold for å kunne bestille den separate returbilletten. Men, jeg har vært borti både erfarne og uerfarne agenter som ikke får opp SAS-flyvninger som jeg selv kan booke på nett, og som jeg et par ganger har blitt nødt til å booke selv som enveis-billetter.

Del denne siden