Et par spørsmål rundt justering av eksisterende booking for dere som har fersk erfaring; Har en booking til Canada om en snau måned som per nå krever at jeg har en overnatting på LHR (og dermed må fylle ut og betale for innreiseskjema etc). Har nå funnet billetter med SAS som gjør at jeg kan reise samme dag eller ta overnattingen i Oslo (om SAS klarer å kombinere dem). Er dette en endring som går kjapt å fikse og billettere eller risikerer jeg at den blir lempet bak i køen og det skjer en messup før avreise? Om ikke noe banebrytende har skjedd den siste tiden, så må jeg også splitte bookingen i to for å kunne legge til CT. Vi er 2 voksne hvor både jeg og min kone er EBD og min sønn EBS (om det ikke finnes noen grunn til at jeg bør gi han EBG). Er det noe jeg bør tenke på i.f.t å splitte disse? Skjønner vi kan bli separert ved irr-ops, mens i.f.t bagasje, lounge, fast track, seating eller andre praktiske ting rundt reisen? På forhånd takk for hjelpen!
Jeg har hatt en spesifikk reise som jeg har prøvd å booke i noen mnd nå. Tilgjengelig på sas.no men får samme feilmelding som flere andre nevner på siste steg av bookingprosessen. Agentene finner også men ingen klarer å booke. Virker som de dikter opp en ny forklaring hver gang også. Alt fra Amadeus viser feil, til waitlist, til lag i systemene prøv igjen i morgen og computer says no. Fascinerende greier dette Må jo være en bug hos IT som gjør at disse dukker opp i utgangspunktet men er litt redd for å melde det inn
Noen her som kan sjekke ut om det er noen ledig for 2 personer 14-15 Feb-26 hjemreise 6-7 mars-26 til MNL Manila med awardfare eller noe annet Må sjekke om jeg skal kjøpe poeng og Ct vis det er noe ledig her Og i Biz...
Hvordan legger man inn EBx nummer på KLM/AF bonusreise? Jeg ser ingen EBG fordeler på bookingen min med ekstra baggasje. Har prøvd å logge inn med bookingref og etternavn. Jeg har prøvd å lete etter svar i tråden her og andre steder,uten å finne svaret.
Du kan legge det til i appen. Gå inn på reisen, scroll ned til passasjer og trykk deg inn der, så litt ned(under bagasje informasjon) der ligger Frequent flyer valg.
Prøv via KLM sin nettside igjen med booking ref og ettermavn. Scroll ned til ditt navn under ”Gjør deg klar til reisen din” Trykk deg inn der og da har du en liten ”bar” med kontaktdetaljer og en litt til høyre der det står Lojalitetsprogram.
På min kone sin bestilling så står det SAS eurobonus i Bonuspoengprogram. Hos meg er det ikke mulig å endre på.
Nye seter ute nå, sees på sas.no. Svensk agent så ingenting. Mente at det var "synkproblemer". Vises også som ledige på seats.aero for 3 timer siden.
Ser at de fleste havner på rundt 2000 kr i skatter og avgifter totalt på en t/r 2 pax. Jeg bestilte nettopp CDG-SIN i biz, 2 pax og den alene kom på 5000 kr i skatter og avgifter??
Frankrike har høyt avgiftsnivå på lange flyreiser i business class. Du kan forvente en betydlig lavere kostnad om du hekter på feed inn fra Norge: Code: France Civil Aviation Tax Domestic And International (FR)€22.30 France Air Passenger Solidarity Tax (O4)€120.00 France Passenger Service Charge International (QX)€34.05
Ser at Kenya Airways kun slipper 1 biz sete på rutene sine etter 10. juni '26. Noen som vet om dette er noe de gjør bevisst pga. sesong eller slippes det vanligvis mer etterhvert?
Herlig. Må man stadig bestille long legs først, også ringe inn med "endring" og legge på feeder? Eller kan agentene "sy sammen" reise A-B-C nå slik som i *A?
Hvis man finner alt i samme klasse, så kan agenten sy sammen alt der og da, men hvis det er mixed class, må man få gjort en endring. Noen agenter kan gjøre denne endring i samme samtale
Hvordan blir dette med avgifter og endringsgebyr da? Ser på muligheten og fant en reise OSL - HUB - Destinasjon - HUB - OSL for familien på 5. Finner alt i Biz, bortsett fra HUB - LHR på retur, her er økonomi ledig. Kjipt å legge ut en hel haug pga LHR som endestasjon. Vet jeg får penger igjen, men må da betale 5x endringsgebyr også... Vil jo helst unngå alt det. Håp?
Har fått en ruteendring på en flygning fra RUN til OSL via CDG Inn CDG 2E og ut fra CDG 2F med 1 time og 40 min. Er 1:40 nok?
I fjor høst brukte jeg 25 min fra ut av flyet på 2E til gikk inn i lounge på 2F. Det er fast track security og immigrasjon.
Mer enn nok, det tok meg omtrent 10–15 minutter inkludert sikkerhetskontroll og immigrasjon (ikke så mange passasjerer akkurat nå) fra 2E til 2F og kom meg til lounge, så 1t40minutter er en god tid.