Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Takk! Det bekrefter vel det jeg fikk beskjed om på telefon også. Skulle gjerne hatt tur og retur til/fra forskjellig poengsone, men det ser ikke ut til å være mulig dessverre :(

2. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Litt off topic ettersom det ikke er snakk om bonusreise.

Men hvis jeg bestiller en tur med Air Mauritius via airfrance.com(som har et samarbeid med air mauritius) og jeg legger inn mitt eurobonus nr, får jeg noen oppjening på kjøpte billetter med cash når SAS ikke har et direkte samarbeid med de, men Air france har det som igjen har et samarbeid med SAS og det bestilles gjennom AF?

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Nei

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Men da har du svaret ditt. Du verdsetter det å sikre langflightene over det å ha en booking A-Å, og dermed aksepterer risikoen med å ikke få lagt til alle flightene du trenger i ettertid.

NoLimit liker dette
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,330
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel problemet for veldig mange bookinger nå. Og også med SAS sine egne long haul.

Shyneno liker dette
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik at SAS sitt system for dette er fikset fra 1 Oktober, da SAS innfører Bussiness? I såfall, så lurer jeg på om det kommer til å bli ett problem med Premium Eco etter 1 Oktober siden den klassen er imellom to klasser. SAS vil da kun operere med Go og Business innenfor europa, og med det så vil feeders innenfor Europa ikke fungere på Premium Eco billetter etter dette, med unntak for at tilknytningen skjer utenfor Europa på langdistanse der kodinga vil matche i forhold til hværandre.

Ok, da tipper jeg at SAS kommer til å oppleve ett hælvete med Premium Eco Bonus på langdistanse etter første oktober i år, fordi kodingen i systemet kun er kallibrert til Go og Business class i forhold til feeders o_O... Så en problem fikset og ett nytt problem blir skapt etter 1 oktober :oops: F*cking COBOL, F*cking Amadedus :confused::(.... Ok, kanskje de bør begynne å overhale dette gamle sytemet som var designet under 2.verdenskrig :rolleyes:

Last edited: 30. juli 2025
    eventyrer liker dette
  7. JonathanI

JonathanI Medlem

Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg synes det er VELDIG irriterende med begrensning på booking 4 dager frem i tid av Skyteam bonusreiser. Var ikke dette bare noe som skulle være midlertidig ved overgangen? Gjør det veldig vanskelig når en har behov for endringer på en reise på kort varsel for eksempel

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan endre på bookinger frem til 24 timer før (praktiseres kalender datoen før).
    Begrensningen gjelde nybookinger. Forstår ikke helt grunnen her. Nybookinger kan utstedes på direkten, mens endringer må via backoffice.

Teknolai liker dette
  9. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte inn en endring (KL eco til AF biz) på en booking i går og nå, snart 24 timer senere har jeg fremdeles ikke fått nye billetter. Jeg er vant med at det tar en time eller to, men skal det virkelig ta sååå lang tid? Begynner jo å bli redd for at billettene med AF i biz blir sluppet løs igjen siden SAS ikke billetterer. Har ringt og sjekket status men får bare "schlapp'a, de ligger i køen" som svar o_O

10. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Tok 3-4 dager før det ble billettert da jeg gjorde endringer på en booking for et par uker siden..

11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    AF/KLM billetter blir holdt i 14 dager før de frigis.

yki and Sykkelthor like this.
  12. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Hjelpes.. er det rart man drikker?

13. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,851
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte inn for å legge på SAS-feeder på Mandag, men fortsatt ikke billettert her.

14. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Flere som opplevere "fake" varsler fra Award fares, der varsel ikke matcher SAS sitt eget søk?
    Har på søk på biz hjem fra BGI i vinter (har booket tur med utreise biz og hjemreise eco)
    Flere ganger de siste dagene fått varsel om 4 seter i biz med KLM til AMS. Denne tilgjengeligeten er også synlig på AW nå: https://awardfares.com/search?BGI.CPH.2026-02-26;o:duration;so:a;f:KL783,SK552;z:sas

Men disse dukker ikke opp hos SAS? Min erfaring er at AW ofte matcher bra med SAS sitt søk?

(Er mer enn villig til å betale 750x2 i endringsgebyr + litt ekstra poeng for BIZ også hjem)

Teknolai liker dette
  15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Alt tyder på at det er SAS-søket som sporadisk returnerer falske treff, og at Awardfares plukker opp disse og varsler. Ser det samme ved manuelle søk, at seter dukker opp for så å forsvinne igjen ved neste refresh. Fellesnevner er gjerne rutinger med minst en mellomlanding på veien.

larsmagnus liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,687
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn har det alltid vært. Det nye er at SAS tar blodprisgebyrer for å endre ting i ettertid. Med mindre det er en Skyteam-reise og det er snakk om feeder-flights fra skandinavia til et lite sett med huber.

17. nemanjaa

nemanjaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ringte inn et par dager siden for å legge inn en endring på en reise jeg har neste år:

Reisen: ARN -> CDG -> HND , return NRT -> AMS -> ARN

Faant billetter KIX -> CDG så tenkte jeg heller kutter første flight og erstatter returen med det for å beholde open-jaw. Men så ringte de meg opp og var typ, nei du må i så fall kansellere hele greia også deretter bestille endringen.. Stemmer dette?

18. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    ARN-HND og KIX-CDG blir dobbel open jaw og det er ikke bookbart, har du KIX-ARN skal det være ok

Preference and eventyrer like this.
  19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,720
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, når første flight kuttes som beskrevet i posten ville det jo blitt CDG-HND og KIX-CDG. Jeg ville prøvd å ringe en gang til, kan hende agent også misforstod eller ikke visste hvordan en slik endring kunne gjøres. Men kan også hende utreise ARN-CDG-HND er married segments som ikke kan splittes.

Storbaba liker dette
  20. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Kjapt spørsmål: legge til Feeder flights Osl-Lhr på en reise til Cancun fra Lhr, kommer det da 150kr i gebyr per pers da? Er ebd og det er ikke mulig å legge det til på nettet.

larsmagnus liker dette

Del denne siden