Ingen billetter etter 5 dager og ringer inn for å sjekke... "Välkommen till S A S premiumsupport - her går inte nogre ting etter planen Tyvärr har det uppstått vissa komplikationer med din bokning. Kan du lyssna på lite jazz medan jag kollar? " Vi får se.... godt det er premium
Mulig det er svart på før, men jeg klarte i så fall ikke å finne det. Om jeg booker 3 pax for fullpris poeng på ett PNR, vil det da tilkomme endringsgebyr på 750,- pp for å senere splitte i to og legge på CT? Det er jo ikke noe endring på selve reisen i seg selv, men ble litt usikker.
Mulig dette har vært diskutert, men orker ikke å lese 115 sider. Søk ga heller ikke direkte svar. Jeg har booket i C: Tur: MUC-AMS-PEK Retur: PEK-AMS-CPH Ringte in for å legge til feeder flights, BGO-OSL-AMS ut og CPH-ARN-BGO på retur. Hadde da tenkt å kansellere AMS-MUC på utreise, men kom aldri så langt å diskutere med damen på CT telefonen fordi hun sa at det ikke er mulig å legge til feeder flights hverken på utreise eller hjemreise fordi de begge er married segments. Har aldri hørt om dette før, og det høres veldig rart ut for meg. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Også noen som vet om "VIE trikset" fremdeles er mulig? Her i dette tilfellet blir det å fjerne MUC-AMS.
VIE trikset virker ikke i SkyLaget .. AF og KLM har mange ruter med married segmenter og det er ikke mulig å bryte dem opp. Feederflighets er visstnok bare mulig til HUBene OSL, CPH, ARN, AMS, CDG og LHR …
Ok, nyttig info. Fikk beskjed om at det ikke var mulig å legge til feeder på retur heller fra CPH, men da er det tull. Ikke overraskende det fra SAS, får prøve agentrullett trikset. Blitt veldig rigid og lite fleksibelt å bestille bonusbilletter etter overgangen. Mye dårligere tilgang til C også. Kraftig redusert verdi av EB for min del.
Det har du helt rett i! Med SkyLaget må du være mye mer fleksibel på datoer enn med StjerneAlliansen, så da er det greit å være pensjonist. Du skal kunne booke feeder-fly fra CPH til BGO. Jeg har i alle fall fått det til. (Jeg spurte om tilslutningsfly, men fikk kontant beskjed om at «her i SAS heter det feederflights!!»)
Det er reglene ja, men ingen regler uten unntak. Jeg har fått lagt til flyvninger (om de kalles feeder er noe annet, men jeg og agenten hadde den benevningen) til ZRH. Inntrykket mitt er at det er enklere å få lagt til SAS flights som feeder, enn allianse flights...
Det går ann til FRA og FCO også hvis du flyr Saudi Arabian, så det er litt flere muligheter, men summen av legs kan ikke være mer enn 4 totalt. Så til India så går det med to legs på Saudi Arabian så sant du kun bruker to legs til FRA eller FCO. Men når det er sagt så er AMS og CDG lettere.
Mitt inntrykk er at ledighet på feeder flights varierer veldig og er bundet opp i regler som for de fleste av oss er vanskelig å forstå. I visse tilfeller er det uproblematisk - mens det i andre tilfeller virker komplett umulig. Jeg sitter på en reise til Singapore med utreise fra MXP og retur til AMS. Fra OSL til MXP er det null ledige poengseter, og spørsmålet omkring feeder flights er dermed et tydelig nei fra agentene. Fra AMS til OSL for hjemreisen er det ved nybestilling ledig på alle avganger denne dagen. Sikkert 10-15 alternativer med ledige bonusseter mellom de to byene. Men når agenten "står i bookingen min" (som de så fint kaller det) - så forsvinner muligheten til å legge til samtlige Det er altså ingen ledige feeders verken dagen vi ankommer AMS eller dagen derpå. Men som nybooking kan jeg velge og vrake i alle avganger både dag og kveld... Frustrerende
Et spørsmål / tanke om å legge til feeder-flights på en ST-booking: Jeg har en booking AMS-NBO-CPT-NBO-CDG for 2 pax og ønsket å legge til OSL-AMS og CDG-AMS. Fikk tilfeldigvis melding fra både KQ og SK om endring av CPT-NBO-CDG fra 28/9 til 29/9. Tenkte derfor at her hadde jeg sjansen til å legge til feeder uten gebyr (fordi det allerede ble en endring av booking jeg måtte godkjenne). Nei, gebyret kom likevel fordi å legge til feeder ville endre departure city. Og dermed endringsgebyr. I tillegg ble gebyret på 15 Euro (ikke 150 NOK) x 2 fordi eksisterende avreise var i Euro-land (AMS). For CDG-OSL fant agenten ingenting ledig på 30/9 (da vi lander på CDG) og dette må derfor vente. Men her kommer det vel igjen 15 EURO x2 fordi avreise er i CPT (som ikke endres). Jeg kan ikke se når endringen skal betales i NOK bortsett fra ved feeder til en norsk flyplass?
Hvis du er så "heldig/uheldig" med agenten at du skal booke om en bonus billett at agenten mister bookingen mens du skal endre på billetten, slik at "agenten har ødelagt billetten", så blir det rom for mer fleksibilitet. Dette skjedde da jeg skulle booke om en billett som var KRS - AMS - DEL / DEL - AMS -KRS til en dato jeg hadde tenkt. Billetten hjem på datoen forsvant, så da ble det booket i BIZ med DEL - JED - CDG, med feeder på KLM fra CDG - AMS - KRS. Så er du kreativ så gir dette visse muligheter til å sette agenten i andre enden av telefonen sjakk matt, og med det så får du to løsninger. 1. Kansellere hele billetten gratis på grunn av rotet som agenten har stelt i stand. 2. Agenten vil ikke kansellere men må da bryte Routing reglene for Skyteam og trøkke igjennom noe som ellers ikke ville fungert. Litt bingo hva agenten velger der, men i mitt tilfelle så valgte agenten alternativ nummer to for å fike opp i problemet som agenten selv hadde skapt.
Det var ett genuint uhell ....men når jeg tenker tilbake på det, så ser jeg logikken i det .... uansett i dette tilfellet så smidde jeg bare mems jernet var vamt