Noen som har prøvd open jaw i to forskjellige soner i det siste? Har funnet OSL-PTY med retur CTG-OSL, Yay or nei?
En liten erfaring fra min side. Søkt på billetter til BOS i en lengre periode. Funnet utreise fra LHR, men selvsagt ingenting med connection fra OSL. Retur har det vært dårlig med. Plutselig slapp SAS seter for retur. Da var det altså synlig følgende: OSL - LHR i C LHR - BOS i C BOS - CPH i C CPH - OSL i C Kun de to siste kunne kombineres på nettsiden, de to øvrige kunne ikke bookes på nett samlet. Ringte inn og fikk beskjed om at de så OSL - LHR og låste de. Så skulle de finne VS C fra LHR til BOS, men der så de kun 1 sete, ikke 2 som ble vist på siden. Forklaringen var at telefonene hadde best tilgjengelighet på seter og at det som var på nettsiden kun var en lagg og ikke tilgjengelig. Sånt er jo bare tøys og tull så da la jeg på og booket VS setene en-vei LHR-BOS. Ringte deretter inn og fikk lagt til resten for 150kr i avgift. Egentlig ganske spesielt at det skal koste penger å kunne lage en booking som ikke kan gjennomføres på nettsiden pga feil mellom systemene deres. Nå venter jeg bare på at billettene faktisk skal billetteres etter at flightene ble lagt til, fingers crossed.
Har fått en schedule change og må finne en annen rute - som da må være tilgjengelig som Skyteam bonusreise selvsagt. Jeg finner det og det gjør agenten hos SAS også - men feederleg fra England til OSL (feks LHR-AMS-OSL eller MAN--AMS-OSL) får de ikke til å legge på. Selv om disse finnes med god tilgjengelighet (9 seter) både på awardfares og sas.no. Agenten sier at han finner dem hvis han starter en ny booking - men at det på schedulechanges er ofte de ikke får lagt til ruter som ikke er direkte. (og i et han sier de så sier han at det er "konstigt" at kan legge til LHR-AMS-OSL som går tidlig på morgenen - men for tidlig for min flight......) Hva er erfaringen her ? Er det noen som er bedre som vil få det til hvis vi ringer igjen. En løsning hadde jo også vært å åpne bonusseter på direkteflightene til sas....men det var visst ikke aktuelt. Dette er om 4 måneder så det kan jo hende at det åpner seg mer etterhvert men.
Slett hele boundet som skal erstattes - EOT (end of transaction) Legg inn SK flighten først og deretter resten.
Hei! Den 24.06.25 fikk jeg booket business-billetter med Delta fra Sao Paulo til New York med avreise april neste år. Det var masse ledige billetter omtrent annenhver dag på denne strekningen, og også på GRU-ATL, GIG-JFK og GIG-JFK. Noen dager etter billettene ble bestilt så skulle jeg inn å bestille flere billetter til noen andre, og da var ALT av business-billetter borte. Alle nevnte strekninger og alle dager hvor det nettopp hadde vært masse ledig var borte. Jeg mistenkte også glitch, så det er rart du nevner det, fordi det var jo i omtrent samme periode som jeg bestilte
Har bestilt intra USA med Delta, og det var en haug med billetter rundt de dagene jeg søkte, men nå er alt kun Eco, så virker som mange av billettene er borte
Vet ikke om det var en glitch eller annet teknisk som gjorde det men var en god del tilgjengelig med Delta en kort periode den uken. Var selv for treg med å få avklart ferie før reisen for familien på 6 forsvant. :/
Hei. Har booket en reise neste sommer AMS-DPS - DPS-AMS. Finner ingen feeder flights fra KRS eller OSL. Finner dog fra CPH. Burde jeg legge til feeder flight fra CPH nå eller være tålmodig og vente til det dukker opp KRS eller OSL? Pleier det å komme seinere? Bor i Kristiansand, så i verste fall så kan vi kjøre til København dersom det ikke skulle dukke opp noe fra KRS eller OSL seinere.
SAS legger ut bill. i Europa 300 dg før, dvs. pr. i dag skal de ha lagt ut frem til ca. 23. mai. Jeg hadde ventet.
Feeder problemer her også…. AMS-BKK-AMS booket ut Juni og med retur juli 2026. Første agent fant ingen feeder ut eller hjem… Han så også bare SVG-CPH-AMS og ingen av de 4(!) daglige direkteflightene KLM har mellom SVG og AMS. Legger KLM ut intra-euope senere enn longhaul? Burde man prøve agentruletten?
KLM har dynamisk prising på sine bonusbilletter, så deres «pris» i miles varierer veldig. SAS viser da kun de billigste billettene. Da kan det være 10 ledige seter, men SAS ser ingen.
Hvorfor gjør du det så vanskelig for deg selv med booke det stykkevis og delt? Det nevnes til stadighet at det er trøbbel med å legge til flighter på eksisterende booking på grunn av sperrer som settes av flyselskapene selv, og likevel blir du overrasket når du ikke får det til. Jeg regner med at du har sjekket på SAS.no at de fire direkteflightene hadde tilgjengelige seter? Man kan selvfølgelig prøve agentrulett, men om agenten ikke får opp alternativene du ser ved nyvinning på nett, når du skal endre på bookingen din er det mest sannsynlig fordi de ikke er tilgjengelige ved endring. Eventuelt at det er O&D-restriksjoner. Løsningen er å trikse det til ved nybooking. Du kan selvsagt ringe rundt på huset og høre om noen får gjort noe. Ellers er det bare å vente til det dukker opp korrekte billetter. Eventuelt ta til takke med alternativer som ikke er direkte.
Problemet her er jo at hvis en venter til feeder flights er tilgjengelig for gjennomgående booking, vil de billettene til / fra BKK allerede være borte..
VS har endret både fly og flytid hjem fra CUN, uten å si fra. Fanget det opp, takket være dere. Endringen må ha skjedd nylig, for jeg la til feeder hjem for bare noen uker siden. Har heldigvis AF bort, så slipper 787 begge veier. Synd, for A350 ser jo riktig bra ut.
Er det noen som har fått til å kombinere økonomi og business i samme booking på noe som ikke er feeders? Ser på en reise fra Sør-Amerika til Europa, via USA, der legget fra Sør-Amerika til USA er økonomi, men også dagflight, så det hadde vært OK. Men så vidt jeg skjønner så er ikke det tillatt (lengre?)?
Utfordringen med blandede klasser er at systemet til SAS ikke klarer å regne ut riktig poengtrekk, derfor kan man ikke legge på feed i lavere klasse som krysser over i en ny poengsone.