Helt enig! Vi har mange ganger de siste årene både før og etter Covid reist til Thailand i starten av juli. Har med *A alltid klart å finne t/r i business, og stort sett har jeg ikke begynt å søke for alvor før i mars eller april. Det skal sies at det har tatt litt tid å finne billetter noen ganger, men erfaringen var at det ofte åpnet seg flere seter siste to månedene før avreise.
I år så klarte jeg å booke en retur på perfekt dato med AF fra BKK under AF/KL slippet i mars, jeg booket det som t/r med tilfeldig dato på utreisen. Jeg har fulgt med daglig, men det har ikke dukket opp noe til sørøst eller øst-Asia. I tillegg har man utfordringen med open jaws da dobbelt gap ikke er lov (samme under *A) og at enkelt gap må være innenfor samme sone, tidligere var det mer liberalt. Når leg for leg booking er vanskeligere og feeders kanskje må legges på etter billettering, så kan det bli dobbelt gap som man ikke får gjennom.
Returen vår fikk jeg booket om online til SQ etter en 15 min endring på CDG-BKK. Ga opp å finne utreise for en uke siden og klarte heldigvis å få gjort om t/r til enveis retur selv med SQ C-cl revenue etter to samtaler med SAS. Refusjon av både poeng og avgifter kommer ikke før etter reisen.
Enden på visa ble at jeg booket enveis business med Cathay Pacific til HKG via LHR med SAS, en natt i HKG og Thai til BKK. Gleder meg som en unge til reisen i morgen, 7 timer på LHR med Qantas og Cathay lounger og endelig få testet CX

Men det ble dyrt da, istedenfor litt flere poeng og noen hundrelapper i avgifter for utreisen.
Vis alt...