Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Endringsgebyr på 130 euro??

Har booket en award trip i business tur/retur BOO-BKK med SK, Air France og KLM. Ønsket å booke om siste leg på hjemreisen OSL-BOO til et senere fly. Tidligere kunne man gjøre dette mot et enkelt endringsgebyr på 150 kroner, men nå hevdet agenten at det ville koste meg 130 euro å gjennomføre denne endringen. Drygt for et par timer ekstra på øyet i Oslo...

Er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg, eller er agenten på en god gammeldags bærtur?

2. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,242
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som en agent på bærtur dette, bare å prøve ruletten :)

3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener at det fremdeles skal koste 150 kroner å endre altså?

4. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,013
    Bonuspoeng:
    113
    Føler meg deg og venter på det og mulighet for bruk av flere CTer på samme PNR. Men du nå ikke bli altfor lei deg. Hvis ting skal bli for lett, blir det ikke "gøyt" lenger... hvis det kan brukes som en liten trøst :p

btm and Jeanette like this.
  5. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,354
    Bonuspoeng:
    113
    "Early 2025" på marketing språk betyr før November :)

1884derby, btm and Jeanette like this.
  6. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,242
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke sett noe som skulle indikere en endring i denne policyen, nei. Bør bare koste 150kr + endring i skatter og avgifter.

KristianR liker dette
  7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,539
    Bonuspoeng:
    183
    For øyeblikket er det ingenting som er enkelt med å booke bonusreiser long haul for 2 voksne og en 3 åring. :D

mrt liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,539
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er ikke utenkelig :D Men litt svakt med tanke på endringen i Amex premium. Hadde jo ikke vært helt urimelig om muligheten til å booke PE ble tilgjengelig 1.april.

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,192
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg betalte 150kr for et par uker siden. Det er backoffice som håndterer betalingen om jeg ikke husker feil. Hvis det trekkes feil, er det alltid mulig å be om refusjon. Om det er fare for at setet/setene forsvinner fort, vil jeg bare ha foretatt endringene og heller krangle om endringsgebyret senere.

upload_2025-4-22_11-58-57.png

Last edited: 22. april 2025
    holmen and KristianR like this.
  10. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Da løste dette seg med en telefon til SAS. Kunne ikke løses over telefon, men ble sendt til back office, som utstedte nye billetter to timer senere. De kan hvis de vil :)

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,146
    Bonuspoeng:
    293
    Det ender vel med at vi må vente så lenge at barna blir store nok til skjermet sete :rolleyes:

12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,539
    Bonuspoeng:
    183
    Ja du skal ikke se bort i fra det, for kan vi ikke fly i de eleverte klasser flyr vi ikke i det hele tatt :p

haifinn liker dette
  13. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor gamle er barna? Jeg vil vel påstå at fra ca 3-4 års alder fungerer selv skjermede seter. Spesielt på nattflyvning.

14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,509
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha lest alle skrekkhistoriene her var jeg litt nervøs da jeg ringte inn i går for å legge på en feederflight på en booking i sommer. Men det var null stress, et par minutters ventetid og dansken jeg pratet med la raskt til flighten jeg hadde funnet og det var billettert bare noen minutter senere.

Er EBD.

haifinn, kongenamundsen and btm like this.
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,146
    Bonuspoeng:
    293
    Den er er veldig individuell. Hovedproblemet er jo under takeoff og landing når barnet må sitte i eget sete og på en god del fly ikke en gang har siktlinje til foreldrene. Da blir noen barn redde, andre klarer ikke sitte stille og ha på beltet. Men det blir vel bra etterhvert :)

Last edited: 24. april 2025
    trygveat liker dette
  16. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer med Delta-tilgjengelighet innenlands i USA? Har fått booket en tur til MIA i vinterferien neste år, men måtte ty til open-jaw med retur fra JFK for å sikre C på de lange strekkene. Feeder mellom MIA og JFK ser merkverdig tomt ut, selv om alle omkringliggende datoer har god tilgjengelighet.

Er det et veldig dynamisk bilde, så det bare er å følge med, eller burde jeg først som sist kjøpe meg en feeder som backup?

17. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,386
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket et par turer til Kroatia i går, null tilgjengelighet. Ikke en eneste flight i Skyteam for poeng. Null nada nothing. I Star Alliance var det "alltid" en eller annen obskør routing med via via via og 15 timer reisetid, her er det altså null på utreise og hjemreise, flere helger sjekket.

Skyteam er ikke i nærheten av Star Alliance.

nicolai liker dette
  18. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    53
    Sjekk ut FLL. Jeg har gjort det på en reise i november. Ingenting MIA-ATL, men FLL-ATL var det masse tilgjengelighet på :)

Frode789, Bettan and RoadKing like this.
  19. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Har søkt mye derfra, er der cruiset ankommer, har sågar sett i retning MCO og TPA, men ingen innenriksfly den datoen noen steder som funker som jeg kan se.

20. coccifera

coccifera Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det er krise akkurat nå. ST stoler mye på AF/KLM for å binde europa sammen med resten av verden, men har tilnærmet ingen tilgjengelighet til SK. Og det som finnes er oftest ut fra AMS/CDG, hvor det kommer sjeldent en feeder-bonusbillett fra Norge hvis du ikke bor i Oslo.

Der det finnes tilgjengelighet, er det med selskaper som koster dobbelt poeng. Der det finnes ruter, er det med selskaper vi ikke kan booke med. Der det finnes C, er det bare 1 sete og sannsynligvis med Saudia.

Oppleves egentlig som å ikke være med i en allianse i det hele tatt fra min side. Eneste fordel er å kunne bruke ST-lounger når man er på reise med SK. Legger du til problemene med kundeservice, innstrammingene på delt klasse/leg-for-leg/CT-bookinger og de tomme løftene om SQ-fordeler/bonusbilletter og en må lure på hvorfor ikke noen satser på trumf/kredittkortopptjening mot andre allianser.

Last edited: 24. april 2025

Del denne siden