Endringsgebyr på 130 euro?? Har booket en award trip i business tur/retur BOO-BKK med SK, Air France og KLM. Ønsket å booke om siste leg på hjemreisen OSL-BOO til et senere fly. Tidligere kunne man gjøre dette mot et enkelt endringsgebyr på 150 kroner, men nå hevdet agenten at det ville koste meg 130 euro å gjennomføre denne endringen. Drygt for et par timer ekstra på øyet i Oslo... Er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg, eller er agenten på en god gammeldags bærtur?
Føler meg deg og venter på det og mulighet for bruk av flere CTer på samme PNR. Men du nå ikke bli altfor lei deg. Hvis ting skal bli for lett, blir det ikke "gøyt" lenger... hvis det kan brukes som en liten trøst
Har ikke sett noe som skulle indikere en endring i denne policyen, nei. Bør bare koste 150kr + endring i skatter og avgifter.
For øyeblikket er det ingenting som er enkelt med å booke bonusreiser long haul for 2 voksne og en 3 åring.
Ja det er ikke utenkelig Men litt svakt med tanke på endringen i Amex premium. Hadde jo ikke vært helt urimelig om muligheten til å booke PE ble tilgjengelig 1.april.
Jeg betalte 150kr for et par uker siden. Det er backoffice som håndterer betalingen om jeg ikke husker feil. Hvis det trekkes feil, er det alltid mulig å be om refusjon. Om det er fare for at setet/setene forsvinner fort, vil jeg bare ha foretatt endringene og heller krangle om endringsgebyret senere.
Da løste dette seg med en telefon til SAS. Kunne ikke løses over telefon, men ble sendt til back office, som utstedte nye billetter to timer senere. De kan hvis de vil
Ja du skal ikke se bort i fra det, for kan vi ikke fly i de eleverte klasser flyr vi ikke i det hele tatt
Hvor gamle er barna? Jeg vil vel påstå at fra ca 3-4 års alder fungerer selv skjermede seter. Spesielt på nattflyvning.
Etter å ha lest alle skrekkhistoriene her var jeg litt nervøs da jeg ringte inn i går for å legge på en feederflight på en booking i sommer. Men det var null stress, et par minutters ventetid og dansken jeg pratet med la raskt til flighten jeg hadde funnet og det var billettert bare noen minutter senere. Er EBD.
Den er er veldig individuell. Hovedproblemet er jo under takeoff og landing når barnet må sitte i eget sete og på en god del fly ikke en gang har siktlinje til foreldrene. Da blir noen barn redde, andre klarer ikke sitte stille og ha på beltet. Men det blir vel bra etterhvert
Noen som har erfaringer med Delta-tilgjengelighet innenlands i USA? Har fått booket en tur til MIA i vinterferien neste år, men måtte ty til open-jaw med retur fra JFK for å sikre C på de lange strekkene. Feeder mellom MIA og JFK ser merkverdig tomt ut, selv om alle omkringliggende datoer har god tilgjengelighet. Er det et veldig dynamisk bilde, så det bare er å følge med, eller burde jeg først som sist kjøpe meg en feeder som backup?
Sjekket et par turer til Kroatia i går, null tilgjengelighet. Ikke en eneste flight i Skyteam for poeng. Null nada nothing. I Star Alliance var det "alltid" en eller annen obskør routing med via via via og 15 timer reisetid, her er det altså null på utreise og hjemreise, flere helger sjekket. Skyteam er ikke i nærheten av Star Alliance.
Sjekk ut FLL. Jeg har gjort det på en reise i november. Ingenting MIA-ATL, men FLL-ATL var det masse tilgjengelighet på
Har søkt mye derfra, er der cruiset ankommer, har sågar sett i retning MCO og TPA, men ingen innenriksfly den datoen noen steder som funker som jeg kan se.
Ja, det er krise akkurat nå. ST stoler mye på AF/KLM for å binde europa sammen med resten av verden, men har tilnærmet ingen tilgjengelighet til SK. Og det som finnes er oftest ut fra AMS/CDG, hvor det kommer sjeldent en feeder-bonusbillett fra Norge hvis du ikke bor i Oslo. Der det finnes tilgjengelighet, er det med selskaper som koster dobbelt poeng. Der det finnes ruter, er det med selskaper vi ikke kan booke med. Der det finnes C, er det bare 1 sete og sannsynligvis med Saudia. Oppleves egentlig som å ikke være med i en allianse i det hele tatt fra min side. Eneste fordel er å kunne bruke ST-lounger når man er på reise med SK. Legger du til problemene med kundeservice, innstrammingene på delt klasse/leg-for-leg/CT-bookinger og de tomme løftene om SQ-fordeler/bonusbilletter og en må lure på hvorfor ikke noen satser på trumf/kredittkortopptjening mot andre allianser.